Naujienų srautas

Lietuvoje2014.05.30 12:07

Rusijos energetikos milžinė ruošiasi viešųjų ryšių kampanijai Lietuvoje

Viena didžiausių Rusijos energetikos kompanijų susitaikė į Lietuvos informacinę erdvę. Planuojama ilgalaikė į mūsų šalį nukreipta strategija.

Viena didžiausių Rusijos energetikos kompanijų susitaikė į Lietuvos informacinę erdvę. Planuojama ilgalaikė į mūsų šalį nukreipta strategija.

Nusitaikyta į Lietuvos informacinę erdvę. Pinigus ryšiams su Lietuvos žiniasklaida jau skaičiuoja viena didžiausių Rusijos energetikos kompanijų. Nepaprastai tamprūs šio sektoriaus ryšiai su Kremliumi – vieša paslaptis.

Partnerių ieško „Gazprom“ talkinanti kompanija

DELFI žiniomis, partnerių Lietuvoje ieško stambi Rusijos viešųjų ryšių agentūra „PR Inc.“. Daugelį Lietuvos viešųjų ryšių kompanijų pasiekė šios agentūros pasiūlymas bendradarbiauti konkurse, kurio laimėtojai įgis teisę teikti viešųjų ryšių paslaugas „vienai didžiausių Rusijos energetikos kompanijų“.

Kas šis potencialus klientas – „PR Inc.“ neatskleidžia. Tačiau tarp kompanijos klientų, kaip nurodoma jos interneto svetainėje, puikuojasi su „Gazprom“ tiesiogiai susijusi finansų institucija – didžiausiu Rusijos pensijų fondu tituluojamas „Gazprom“ įsteigtas „Gazfond“. Be to, „PR Inc.“ konsultuoja tokias įstaigas, kaip su Kremliumi siejamas bankas „Sberbank“ bei Nuolatinis sąjunginės valstybės komitetas – 2000 m. įsteigta institucija, atsakinga už Rusijos ir Baltarusijos ryšių stiprinimą.

DELFI žiniomis, „PR Inc.“ bendradarbiavimo pasiūlymus išsiuntė ne vienai ir ne dviem Lietuvos viešųjų ryšių agentūroms.

Planas: dvejų metų kontraktas, taikantis į Lietuvos žiniasklaidą

„PR Inc.“ savo pasiūlyme gana išsamiai dėsto, kokios užduotys tektų Lietuvos įmonei, kuri apsiimtų konsultuoti Rusijos energetikos kompaniją. Bene labiausiai krenta į akis potencialūs pinigai – rusų kompanija siūlo dvejų metų sutartį, taigi ir garantuotas solidžias pajamas šiam laikotarpiui.

O lietuviškųjų partnerių užduotis „PR Inc.“ nusako papunkčiui. Pirma – stebėti Lietuvos žiniasklaidą ir su ja „kurti ryšius“. Antra – organizuoti spaudos konferencijas ir kitus renginius. Trečia – klientui kurti komunikacijos strategiją. Ir ketvirta – sukurti viešųjų ryšių veiksmų planą neįvardintai Rusijos energetikos milžinei. Kokį būtent planą ir kokie būtų šio plano uždaviniai – rusų konsultantai neatskleidžia.

Paieškos sekasi sunkiai

DELFI pavyko susisiekti su partnerių Lietuvoje paieška užsiimančiu „PR Inc.“ atstovu Matiasu Lapuschinu. Jis patvirtino, kad Rusijos įmonė ieško pagalbininkų. Be to, viešųjų ryšių specialistas neslėpė, kad paieškos sekasi sunkiai.

„Taip, ieškome viešųjų ryšių agentūrų. Sunku surasti, bet taip – tai daroma dėl viešinimo konkurso. Ieškome partnerių dalyvavimui Rusijos energetikos kompanijos konkurse. Na, numatoma tam tikra veikla Lietuvoje, taigi ieškome partnerių šiam konkursui“, - kalbėjo M. Lapuschinas.

Kas tas potencialus klientas iš Rusijos energetikos sektoriaus, „PR Inc.“ atstovas atskleisti atsisakė.

„Deja, negaliu atskleisti kompanijos pavadinimo“, - mandagiai atsiprašė M. Lapuschinas.

Pasak jo, kliento pavadinimą būtų galima atskleisti susitarus su viena iš Lietuvos agentūrų dėl dalyvavimo konkurse.

Paklaustas, ar sudėtingos talkininkų paieškos gali būti susijusios su politine situacija bei „PR Inc.“ klientais kaip „Gazfond“ ar „Sberbank“, M. Lapuschinas į svarstymus nesileido.

„Nematau jokių problemų. (…) Nemanau, kad su tuo susiję kokie nors politiniai klausimai“, - sakė viešųjų ryšių specialistas.

T. Janeliūnas: Lietuvos įmones gąsdina galimos dėmės ant munduro

Politologas. Vilniaus universiteto Tarptautinių santykių ir politikos mokslų instituto (TSPMI) dėstytojas Tomas Janeliūnas DELFI teigė, jog Rusijos energetikos milžinės gali Lietuvoje turėti įvairių tikslų – nuo nekalto noro pagerinti savo įvaizdį iki ne tokių nekaltų politinių žaidimų.

„Gali būti „Inter RAO“, gali būti „Lukoil“, gali būti net ir „Gazprom“, - potencialius užsakovus vardijo T. Janeliūnas. - O viešųjų ryšių kampanijos prasme, tai gali būti tiesiog bendras įvaizdžio klausimas. Turint galvoje visą tarptautinį kontekstą, natūralu, kad į rusiškas įmones Lietuvoje žiūrima tikrai su atsargumu ir skepticizmu. Tokia pati pirmoji ir paprasčiausia versija – įmonė stengiasi galbūt ieškoti galimybių gerinti savo įvaizdį. (…) O visa kita – jau gali būti ir papildomi, užkulisiniai dalykai.“

Pašnekovo teigimu, jei informacinės kampanijos užsakovas suinteresuotas politiniais dalykais, užsakymo objektu gali tapti „visi energetiniai projektai Lietuvoje, kurie galbūt tai Rusijos energetikos kompanijai yra nenaudingi“.

„Tokios viešųjų ryšių akcijos gali būti vykdomos slepiant tikrąjį užsakovą, slepiant tikslus, bandant vykdyti neva visuomenės informavimo kampaniją. Pajungti galbūt visuomeninius judėjimus į tą kampaniją, padėti jiems organizuoti įvairias visuomenines, politines akcijas, gabūt nukreiptas prieš tam tikrus objektus ir pan.“, - svarstė T. Janeliūnas.

TSPMI dėstytojo teigimu, Lietuvos viešųjų ryšių kompanijas nuo partnerystės su „PR Inc.“ atbaidyti gali tiek šios rusų įmonės klientų sąrašas, tiek baimė, kad tokia partnerystė gali baigtis smarkiai suteptu munduru.

„Čia gali būti ir tas pats „Gazprom“, jeigu yra sąsajos su jo įmonėmis ar jo pagrindiniais partneriais. Tai visai įmanoma. Jeigu lietuviškos įmonės labai aiškiai nujaučia, su kuo gali tekti turėti reikalų ir kuo gali tekti užsiimti, tai, be abejo, manau, joms pačioms rūpi savo reputacija, savo įvaizdis. Ir jeigu jie, nors ir pelningą, užsakymą įgyvendintų taip, jog paskui Lietuvos viešojoje erdvėje kils didžiulis ažiotažas, natūralu, kad Lietuvos įmonė gali paskui turėti nemažų problemų su kitais klientais“, - reziumavo T. Janeliūnas.

LRT yra žiniasklaidos priemonė, sertifikuota pagal tarptautinę Žurnalistikos patikimumo iniciatyvos programą

Naujausi, Skaitomiausi