Daugiau nei trečdalis (35,7 proc.) šalies vairuotojų teigia, kad prabangių automobilių savininkai mano turį daugiau teisių kelyje ir todėl vairuoją savanaudiškiau. Agresyvius brangesnių automobilių vairuotojų veiksmus dažniausiai teigia patirią vyresnio amžiaus gyventojai. Tokius duomenis atskleidė didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“, įgyvendinančios pykčio keliuose mažinimo iniciatyvą „Nulis pykčio“, atliktas vairuotojų tyrimas.
Daugiau nei trečdalis (35,7 proc.) šalies vairuotojų teigia, kad prabangių automobilių savininkai mano turį daugiau teisių kelyje ir todėl vairuoją savanaudiškiau. Agresyvius brangesnių automobilių vairuotojų veiksmus dažniausiai teigia patirią vyresnio amžiaus gyventojai. Tokius duomenis atskleidė didžiausios šalies ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas“, įgyvendinančios pykčio keliuose mažinimo iniciatyvą „Nulis pykčio“, atliktas vairuotojų tyrimas.
Pasak psichologės ir „Lietuvos draudimo“ pykčio keliuose valdymo konsultantės Eglės Masalskienės, šių vairuotojų pozicijos nereikėtų vertinti vienareikšmiškai. „Nors trečdalis apklaustųjų teigia, jog pastebi prabangių automobilių vairuotojų įžūlumą kelyje, tai gali būti tik išankstinė nuostata. Ji dažnai priklauso nuo asmeninio vertinimo. Tačiau būtina pažymėti, kad visuomenės nuostatos iš niekur dažniausiai neatsiranda, todėl gali būti, jog prabangius automobilius vairuojantys žmonės iš tiesų yra linkę keliuose sau leisti daugiau nei kitų transporto priemonių savininkai. Todėl šie eismui trukdantys ar bent jau kitus eismo dalyvius erzinantys veiksmai nelieka nepastebėti“, – sakė E. Masalskienė.
„Lietuvos draudimo“ tyrimo duomenimis, prabangius automobilius vairuojančių eismo dalyvių savanaudiškumą dažniau patiria 46-55 m. gyventojai. Net 4 iš 10-ties jų įvardijo patirią kitų eismo dalyvių atliekamus agresyvius veiksmus keliuose. Be to, šiuos brangesnių automobilių vairuotojų pasipuikavimus kelyje dažniau patiria mažesnių miestų ir kaimo vietovių gyventojai. Tačiau tik kas penktas Panevėžio ir Šiaulių miestų gyventojas prisipažino, kad yra patyręs neigiamas emocijas sukėlusius prabangių automobilių vairuotojų veiksmus.
Dažniausiai prabangius automobilius gyventojai perka dėl kokybės arba noro būti pastebėtiems – „išsiskirti iš minios“. „Pavyzdžiui, Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) atlikti vairuotojų tyrimai parodė, kad „išpuoštų“ automobilių vairuotojai dažniausiai vairuoja agresyviau nei kiti eismo dalyviai. Savo automobiliu besižavintys amerikiečiai linkę viršyti greitį, neužleisti kitų vairuotojų ir nerodyti įspėjamųjų posūkio ženklų. Taip elgdamiesi „kietesnes“ transporto priemones turintys žmonės tokiu būdu stengiasi susilaukti dėmesio, susimąsto, kaip kitiems eismo dalyviams pademonstruoti savivertę ir potencialią galią“, – komentavo E. Masalskienė. Ji teigė, kad būtent toks prabangių automobilių vairuotojų elgesys gali suerzinti kitus eismo dalyvius ar pėsčiuosius, o ypač vyresnio amžiaus gyventojus.
Nacionalinį vairuotojų tyrimą „Lietuvos draudimo“ užsakymu 2013 metais atliko tyrimų bendrovė „Spinter“. Tyrimo metu apklausta daugiau nei 1,1 tūkst. vairuotojų visoje Lietuvoje.
„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė, du kartus iš eilės pelniusi „Geriausio darbdavio“ apdovanojimą, taip pat pripažinta geriausiu Vidurio ir Rytų Europos darbdaviu 2013 metais. „Lietuvos draudimo“ paslaugomis naudojasi beveik pusė milijono klientų. Jais kasdien rūpinasi daugiau nei 1100 „Lietuvos draudimo darbuotojų.