Lietuvoje

2019.01.30 14:38

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija atsiribojo nuo D. Gudelio įmonės veiksmų

LRT.lt2019.01.30 14:38

Ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA) neigiamai vertina veiklą, kai ryšių su visuomene agentūra nedeklaruodama interesų teikia konsultacijas politinėje veikloje dalyvaujantiems konkuruojantiems asmenims, sukeldama sumaištį ir įtarimus dėl galimos manipuliacijos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Tokią ydingą veikimo praktiką atskleidė viešumoje paskelbta informacija apie agentūros „Vip communications“ ir jos atstovo Dariaus Gudelio konsultacijas konkuruojantiems šalies politikams, kurie galimai buvo nuteikiami vienas prieš kitą“, – pranešime teigia asociacija.

RSVA, remdamasi tarptautine ryšių su visuomene praktika bei veikiančiais etikos standartais, sako nepritarianti bet kokiai interesų konfliktą keliančiai veiklai, kai, atstovaujant klientui, tuo pačiu metu veikiama jo konkurento ar oponento naudai. Tokia veikla ryšių su visuomene versle laikoma etikos pažeidimu, darančiu reputacinę ir finansinę žalą.  

Buvusi RSVA narė agentūra „Vip communications“ iš asociacijos išstojo, kai buvo priimtas sprendimas nariams privalomai taikyti aukščiausius etikos standartus, įskaitant ir klientų deklaravimą, interesų konfliktų vengimą.

„RSVA narės savo veikloje remiasi griežtais RSVA veiklos Standarto reikalavimais. Šie reikalavimai pagrįsti aukštais etikos, skaidrumo ir socialinio atsakingumo principais. Todėl RSVA nariai neigiamai vertina „Vip communications“ veiklos metodus, kurie menkina pasitikėjimą visa ryšių su visuomene rinka, agentūrų teikiamomis paslaugomis, jų kokybe“, – sakoma pranešime.

RSVA siekia, kad Lietuvos rinkoje ryšių su visuomene verslas būtų vykdomas atsakingai, vengiant dviprasmiškų veiksmų ir nedeklaruojamų veiklų, kliento ir agentūros santykiai būtų grįsti atsakingu požiūriu bei skaidriais veikimo būdais.

BNS nuotr.

D. Gudelio įmonė sako, kad ją kritikuojanti asociacija tapo konkurencinių kovų įrankiu

D. Gudelio įmonė „vipcommunications“ („VIP Viešosios informacijos partneriai“) nepagrįsta vadina Ryšių su visuomene agentūrų asociacijos kritiką ir teigia, kad ši organizacija tapo konkurencinių kovų įrankiu.

Pasak „vipcommunications“ vadovo Giedriaus Galdiko, viešai išsakytus kaltinimus „galima aiškinti tik veiksmingumo netekusios asociacijos noru priminti apie save“.

„Esame įsitikinę, kad konkurencinių kovų įrankiu tapusi asociacija savo veiksmais daro didelę reputacinę žalą viso sektoriaus įmonėms“, – BNS atsiųstame komentare teigė G. Galdikas.

Jis pabrėžė, kad „vipcommunications“ iš asociacijos pasitraukė po to, kai telekomunikacijų bendrovė „Telia“ paskelbė konkursą, kurio sąlygas atitiko tik „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ – vienintelė konkurso dalyvė.

„Išreiškusi susirūpinimą dėl šio konkurso, RSVA, neturėdama jokio faktinio pagrindo, viešai išreiškė nepagrįstas abejones dėl dar vieno telekomunikacijų įmonės konkurso, kuriame dalyvavo devynios agentūros, o laimėjo „vipcommunications“ ir kita stambi viešųjų ryšių agentūra“, – teigė G. Galdikas.

Jo teigimu, asociacija nesugebėjo atstovauti visos rinkos interesų, dėl to iš didžiųjų komunikacijos agentūrų joje teliko „Fabula Hill+Knowlton Strategies“, priklausanti Mykolui Katkui, Žydrūnui Gaudiešiui, Linai Šliogerienei ir Mindaugui Ardišauskui.

„Esame įsitikinę, kad konkurencinių kovų įrankiu tapusi asociacija savo veiksmais daro didelę reputacinę žalą viso sektoriaus įmonėms“, – teigė G. Galdikas

Praėjusią savaitę portalas 15min.lt rašė, kad premjeras Saulius Skvernelis dažnai susitinka su D. Gudeliu, o jo  įmonės laimi daug viešųjų pirkimų.

Pirmadienį portalas delfi.lt paviešino Seimo nario, konservatoriaus Žygimanto Pavilionio susirašinėjimą su „vipcommunications“ atstovu. Juose aptariamas kreipimasis į SEB banko akcininkus dėl Gitano Nausėdos planų dalyvauti prezidento rinkimuose.Ryšių su visuomene agentūrų asociacija (RSVA) vienija Lietuvos agentūras, kurios teikia kokybiškas ryšių su visuomene ir konsultavimo paslaugas ir savo veikloje laikosi griežtų etikos normų. Asociacija įkurta 2009 m., siekiant užtikrinti agentūrų veiklos etikos ir profesinius standartus, gerinti šio verslo aplinką šalyje. Asociacija šiuo metu vienija 9 agentūras ( „Ad verum“, „Fabula Hill+Knowlton Strategies“, „Gravitas Partners“, „Headline Agency“ , „Idea Prima“, „Integrity PR“, „Nova media“, „PR Service / Edelman Affiliate“, „Trylika-dvidešimt trys“ (Agency 1323).

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.