Ketvirtadienio rytą Vakarų laivų gamykloje sulūžus remontuojamam kranui, žuvo du jį remontavę žmonės.
Kaip BNS informavo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovė Laura Valauskienė, apie įvykį pranešimas gautas 7.48 val., pranešta, kad kranas su žmonėmis įkrito į vandenį.
Tačiau netrukus paaiškėjo, jog kabina su dviem kraną remontavusiais žmonėmis nukrito ant metalinio pontono. Abu žmonės žuvo.
Klaipėdos apskrities priešgaisriniės gelbėjimo valdybos Operacijų valdymo skyriaus vyresnysis specialistas Juozas Vintilas LRT RADIJUI pasakojo, kad žmonės krito maždaug iš 30 metrų aukščio.
„Viršutinė krano dalis lūžo ją demontuojant ir du viršuje dirbę darbuotojai – 55 ir 57 metų vyriškiai – žuvo vietoje“, – kalbėjo jis.
Pasak specialisto, šalia buvę darbuotojai visų pirma pagalvojo, kad vyrai įkrito į vandenį, bet vėliau pastebėta, kad ant metalinio pontono. Daugiau nukentėjusiųjų nėra.
Valstybinės darbo inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjas Vytautas Ročys portalui VE.lt teigė, kad pirminė informacija – netiksli.
„Mes iš policijos pranešimą apie nelaimę gavome 7.50 val. Mūsų inspektoriai, dirbantys vietoje, nustatė, kad nelaimė įvyko 7.30–7.40 val. Inspektoriai kol kas išsiaiškino, kad buvo demontuojamas senas, tikriausiai nurašytas portalinis kranas, darbuotojai pjaustė konstrukcijas“, – sakė V. Ročys.
M. Ažušilio/DELFI nuotr.
Inspektoriaus teigimu, žmonės buvo itin dideliame aukštyje, virš krano kabinos. Darbuotojams demontuojant konstrukcijas mašinų skyriuje, viena iš konstrukcijų krito, kliudė darbuotojus ir jie nukrito į apačią, į marias.
„Pradinė informacija yra tokia, kad žmonės krito iš labai didelio aukščio. Gavome informaciją, kad krito ne ant pontono. Mane inspektoriai patikino, kad žmonės krito į vandenį ir užsimušė. Kabina nenukritusi. Galbūt kažkas iš darbuotojų skubėjo teikti informaciją, ir dėl to ji yra netiksli. Mes, nuvykę į vietą, informaciją tiksliname“, – sakė V. Ročys.
Dėl kokių tiksliai priežasčių įvyko nelaimė, kokios buvo visos aplinkybės, bus aiškinamasi atliekant nuodugnų tyrimą – ar buvo darbuotojai informuoti apie darbo pavojus ir saugą, ar buvo padaryta viskas, kas turėjo būti padaryta.
Tai jau trečia skaudi nelaimė uosto įmonėse per tris savaites. Praėjusį penktadienį kitoje uosto įmonėje žuvo nuo doko nukritęs darbininkas iš Ukrainos, lapkričio pabaigoje dar kitoje įmonėje dirbęs ukrainietis prarado regėjimą.
„Ši įmonė nėra iš tų, kurios nesilaiko reikalavimų. Tačiau mūsų inspektoriai dabar viską narstys po kaulelį, visus niuansus. Bus nuodugnus patikrinimas. Jeigu praeina savaitė ar mėnuo ir vėl uoste įvyksta nelaimė, vadinasi, kažkas nėra iki galo padaryta. Praktika rodo, kad dokumentėlius darbuotojai turi visus, bet kažkurioje grandyje kažkas negerai. Uoste įmonių yra labai daug, klausimas, ar jų vadovai vykdo tokį darbų saugos planą, koks jis turi būti“, – svarstė V. Ročys.