Lietuvoje

2018.11.16 21:44

A. Lašas apie etatinio apmokėjimo tvarką: buvo iškelti visai kiti tikslai

Keliasdešimtyje Lietuvos mokyklų tęsiantis streikams dėl etatinio mokytojų darbo apmokėjimo, švietimo ir mokslo ministrė penktadienį problemas aiškinosi su Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijos mokytojais. Kai kurie jų sako, kad didesnių atlyginimų nesulaukę, o klausimų dėl naujos atlyginimų sistemos – daugiau nei atsakymų. Ministrė teigia, kad mokyklos gaunamus pinigus turi paskirstyti pačios pagal krūvius. Mokslininkų teigimu, etatinio darbo apmokėjimo sistemą mokyklų bendruomenėms reikėjo pristatyti aiškiau.  

Ministerija skelbia, kad penktadienį streikuoja 37 švietimo įstaigos.

Kaišiadorių A. Brazausko gimnazijos mokytojai streikuoti pradėjo ketvirtadienį, pamokų neveda pusė pedagogų. Jie sako, kad įvedus naują etatinio darbo apmokėjimo tvarką atlyginimai kilo vos keliems. 

„Mūsų tikslas, kad alga kiltų mums realiai. Praeitais metais turėjau 20 pamokų. Šiemet man sako, kad dabar man apmoka už visus darbus, o aš gaunu tą patį atlyginimą. Manau, kad melas, [kad algos didėja po etatinio užmokesčio įvedimo]. Streikuojame dėl to“, – LRT TELEVIZIJAI aiškino Kaišiadorių A. Brazausko gimnazijos mokytoja Sandra Kavaliauskienė.

Kolegas palaikantis, bet nestreikuojantis chemijos mokytojas sako, kad problemas reikia spręsti dialogu.

Gimnazijos vadovas teigia, kad etatinį darbo apmokėjimą reikėjo įvesti nuo kito rugsėjo.

„Seniau buvusi krepšelio metodika irgi nebuvo labai tobula, bet šita, ko gero, nėra nė kiek tobulesnė. Ko gero, pirmiau ją reikia patobulinti, paskui galima kalbėti apie daugelį detalių, apie kurias kalba mokytojai“, – sako Kaišiadorių A. Brazausko gimnazijos direktorius Stanislavas Bernikas.

Pasak ministrės, įvedus etatinio darbo apmokėjimo sistemą, daugiau kaip 70 proc. mokytojų gauna didesnius atlyginimus, o kaip mokyklos paskirsto pinigus – jų pačių reikalas.    

„Mažėjant mokinių skaičiui yra mokyklų, kur nesusidaro krūviai ir jeigu trys mokytojai dalijasi vieną etatą, tai reikia ir sutarti, ar trys mokytojai dalysis vieną etatą ir gaus mažesnį atlyginimą, ar dirbs vienas mokytojas ar du mokytojai, kuriems bus sudarytas didesnis krūvis“, – sako ministrė Jurgita Petrauskienė. 

Pasak mokslininkų, etatinio darbo apmokėjimo sistema mokyklų bendruomenėms buvo pristatyta neaiškiai, o pradiniai jos tikslai esą nuvažiavo į lankas.

„Nepasitenkinimas iš dalies kyla dėl to, kad buvo suplakti du skirtingi dalykai – apmokėjimo tvarkos pakeitimas ir atlyginimų pakėlimas. Iš dalies buvo skirta truputėlį pinigų atlyginimams ir buvo keičiama tvarka, kas sudarė įspūdį iš mokytojų perspektyvos, kad jie laukia atlyginimų padidėjimo. O bendrai tikslas buvo ne visiems pakelti atlyginimus, o pakeisti tvarką. Buvo iškelti visai kiti pradiniai tikslai“, – sakė KTU Socialinių, humanitarinių mokslų ir menų fakulteto dekanas dr. Ainius Lašas.

Atsižvelgdama į švietimo bendruomenės siūlymus, ministerijos sudaryta darbo grupė per dvi savaites pateiks pataisas, kaip tobulinti etatinio apmokėjimo sistemą.