Lietuvoje

2018.10.17 15:19

R. Šimašius opozicijos mestus kaltinimus dėl rinkimų kampanijos skaidrumo vadina „fantazija“

BNS, LRT.lt 2018.10.17 15:19

Vilniaus savivaldybės opozicija sieks ištirti, kaip valdantieji naudoja lėšas viešiesiems ryšiams.

Spaudos konferencijoje trečiadienį opozicinių Lietuvos laisvės sąjungos (liberalų) frakcijos seniūnas Žilvinas Šilgalis sako, kad be planų dešimt kartų padidinti biudžetą savivaldybės informacijos viešinimui, pastaruoju metu savivaldybės įmonės taip pat didina išlaidas viešiesiems ryšiams.

„Bendroje sumoje tai yra daugiau nei 0,5 mln. eurų. Akivaizdu, kad tie dalykai nėra geri, jie turi būti analizuojami. Mes, matyt, kreipsimės į tarybą ir siūlysime jai iš šios pateiktos informacijos arba padaryti darbo grupę, arba atlikti išsamesnę analizę, kuri paneigtų arba patvirtintų mūsų surinktus faktus“, – sakė jis.

Kaip penktadienį skelbė BNS, savivaldybės pirkimų plano korekcijos rodo, jog projektui „Informacijos apie svarbiausius sostinėje vykstančius projektus sklaidos planavimas ir platinimas per žiniasklaidos kanalus“ rugsėjo viduryje buvo numatyta 29,2 tūkst. eurų, po kelių dienų suma padidinta iki 65 tūkst. eurų, spalio pradžioje minėtam projektui paprašyta numatyti bent keturiskart didesnę maksimalią pasiūlymo vertę – 260 tūkst. eurų.

Savivaldybės atstovai patikino, kad minėta 260 tūkst. eurų suma tėra teorinė, reikalinga viešųjų pirkimų metodikai, o viešinimui daugiausia bus išleista būtent 65 tūkst. eurų.

Ž. Šilgalis savo ruožtu teigia, kad be numatytų savivaldybės lėšų, pastaruoju metu „Vilniaus vandenų“ sutarčių informacijos viešinimui vertė siekia 200 tūkst. eurų, Vilniaus atliekų tvarkymo centro (VATC) - 133 tūkst. eurų, naujai įsteigta atliekų bendrovė „VASA“ viešinimui išleido 103 tūkst. eurų, „Grinda“ – 43 tūkst. eurų, „Vilniaus šilumos tinklai“ – 37 tūkst. eurų.

BNS nuotr.

Jis didėjančias išlaidas viešiesiems ryšiams vadina mero Remigijaus Šimašiaus siekiu finansuoti buriamo rinkimų komiteto išlaidas būsimuose mero ir savivaldos rinkimuose.

„Manome, kad buvo sukurtas planas, kad viešiesiems ryšiams pinigus, kurie bus nukreipti į rinkimų kampaniją, ciniškai paimti iš miesto biudžeto“, – sakė jis.

„Jei meras ir administracija nesugebės įtikinamai paaiškinti, kam reikėjo tų lėšų, natūralu, kad mes taryboje kelsime klausimą dėl pasitikėjimo meru R. Šimašiumi, nes toks žmogus eiti pareigų negali“, – pridūrė Ž. Šilgalis. 

R. Šimašius: tai opozicijos fantazija

R. Šimašius opozicijos kaltinimus vadina „fantazija“ nes, anot jo, didžioji dalis lėšų planuojama išleisti jau po rinkimų.

„Opozicija turi fantaziją (...). Tai vertinu kaip džiugų faktą, kad nėra prie ko daugiau prikibti, tad belieka tokius dalykus fantazuoti. Labai natūralu, kad mums reikia informuoti vilniečius ir išleidžiame tam mažai, netgi mažiau, nei mažesni Lietuvos miestai, viskas daroma pagal įstatymą“, – tikino meras.

Savivaldybė praėjusį penktadienį taip pat viešai informavo, kad kreipėsi į Generalinę prokuratūrą dėl konfidencialios informacijos apie planuojamus viešuosius pirkimus atskleidimo, kaltindami, jog tai padarė būtent buvusio mero Artūro Zuoko bendražygis Ž. Šilgalis.

„Tai yra baltarusiški Lukašenkos metodai, kuriais siekiama užgniaužti opoziciją, kurios pagrindinė funkcija yra kontrolė“, – į šiuos veiksmus sureagavo Ž. Šilgalis.

Savivaldybė informaciją neigia

Kiek vėliau savivaldybė LRT.lt atsiuntė išplatintos informacijos paneigimą.

„Paneigiame LLS frakcijos seniūno Vilniaus miesto savivaldybės taryboje Ž. Šilgalio išplatintą klaidinančią melagingą informaciją:

Dėl teiginio jog didžiąją dalį konkursų laimi viena įmonė „Idea Prima“ ir apklausų bendrovė „Sprinter tyrimai“: netiesa, Rinkodaros ir komunikacijos skyrius neužsakė nė vienos vilniečių apklausos iš bendrovės UAB  „Sprinter tyrimai“.  2018 metais vykdytą gyventojų apklausos pirkimą laimėjo UAB „Eurointegracijos projektai“ (Konkurse dalyvavo: Factus dominus, Baltijos tyrimai, Sprinter tyrimai, Eurotela); 2017 metais vykdytą gyventojų apklausos pirkimą laimėjo UAB „Factus dominus“ (Konkurse dalyvavo Eurotela, Eurointegracijos projektai).

Dėl klaidinančios informacijos apie tai, jog konkursus laimi viena įmonė: Rinkodaros ir komunikacijos skyrius vykdė įvairius projektus ir informaciją skleidė, skelbdamas atvirus viešus konkursus ir apklausas, kuriuose  laimėjo tokios įmonės kaip:  Avaneta, Bosanova, News Agency, Simple Idea, Sour Ads, Uno perfecto, Videvita Vilnius, Media House ir kt.

Dėl klaidinančios informacijos, kad skyriaus išlaidos pirkimui išaugo iki 260 tūkst.: Sutartis bus pasirašoma su tuo tiekėju, kuris pasiūlys mažiausią kainą, pagal kiekius, nurodytus pasiūlymo formoje, bet maksimali sutarties suma nurodoma sutartyje bus 65 tūkst. eurų be PVM (kaip ir yra numatyta skyriaus pirkimų plane), kurios vykdant sutartį viršyti nebus galima. T. y. Vilniaus savivaldybė, neišleis viešinimui pagal šią sutartį daugiau nei 65 tūkst. eurų su PVM“, – teigiama pranešime.