Lietuvoje

2018.08.13 16:10

Premjeras dėl taršos Klaipėdoje: turime peržiūrėti aplinkosaugos institucijų darbą

ELTA2018.08.13 16:10

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis, kalbėdamas apie taršos situaciją Klaipėdoje, akcentuoja, kad su Aplinkos ministerija bus daroma aplinkosauginių institucijų peržiūra. 

„Turime su Aplinkos ministerija sėsti ir daryti peržiūrą aplinkosaugos institucijų, kad būtų aišku, kas atsakinga, kas leidimus išduoda. (Sako, – ELTA), kad tai laboratorijos nėra, tai įranga sulūžusi, tipinis biurokratinis vaizdelis“, – pirmadienį žurnalistams sakė S. Skvernelis. 

Premjeras taip pat pažymėjo, kad mieste yra fiksuojama tarša, bet „klausimas, kas su tais duomenimis yra daroma“.

„Jei mes turime ministeriją, kuri atsakinga už aplinkosaugą ir gyventojų sveikatą, tai iš šitų institucijų turime laukti proaktyvaus darbo, o ne kovojimo su pasekmėmis“, – kalbėjo vyriausybės vadovas. 

Anot premjero, verslas už tai atsakingas, nors jis elgiasi taip, kaip leidžia elgtis kontroliuojančios institucijos. 

E. Genio/LRT nuotr.

„Turbūt kiekvienas iš verslo subjektų, jei gali atlikti tuos darbus mažesniais kaštais, taip ir padarys“, – akcentavo S. Skvernelis. 

Į klausimą, ar įmanoma iš miesto centro iškelti įmones, kurios galimai prisideda prie taršos, S. Skvernelis sakė, kad toks pasiūlymas būtų logiškas. 

„Turbūt loginis pasiūlymas yra, su juo ginčytis sunku, bet pats Klaipėdos miestas kuriasi prie ar aplink (Klaipėdos valstybinį, – ELTA) jūrų uostą, kuris yra labai svarbus mūsų ekonomikai, ir šiandien apie iškėlimą turbūt kalbos negali būti, bet aplinkosauginių reikalavimų užtikrinimas turi būti padarytas“, – sakė jis. 

Kiek anksčiau Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovas sakė, kad „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO), kuri galėjo prisidėti prie taršos Klaipėdoje, turi mėnesį, kad parengtų planą taršai sumažinti. 

ELTA primena, kad penktadienį pranešta, jog Klaipėdos valstybinis jūrų uostas reikalauja, kad būtų imtasi papildomų priemonių miesto dulkėtumui mažinti, ir siūlo drėkinti ir valyti technologinius bei pravažiuojamuosius kelius, taip pat „Vitės“ kvartalo gatves. 

„Uosto direkcija neturi tiesioginės funkcijos kontroliuoti, kaip laikomasi aplinkosaugos reikalavimų, tačiau šioje situacijoje negalime likti abejingi“, – pranešime cituotas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas. 

BNS nuotr.

Kaip teigta pranešime, Klaipėdos uostas penktadienį dar kartą išsikvietė KLASCO atstovus ir pareikalavo pateikti papildomų aplinkosauginių priemonių planą. 

„Gali būti, kad KLASCO prisidėjo prie bendro miesto taršos fono, kurį paskatino ir sausra. Mūsų žiniomis, oro taršos monitoringo stotelės pastaruoju metu fiksavo užterštumo padidėjimą ne tik prie KLASCO esančiose, o ir kitose miesto teritorijose“, – sako KLASCO vadovas Vytautas Kaunas. 

Jis taip pat sako pasiūlęs, kad kompanijos teritorijoje būtų pastatyta stacionari oro taršos matavimo stotelė. 

„Savo ruožtu pasiūlėme, kad kompanijos teritorijoje tarp sandėliuojamo krovinio ir gyvenamųjų namų būtų pastatyta aplinkosaugininkų stacionari oro taršos matavimo stotelė, kuri padėtų kontroliuoti oro taršos situaciją ir matyti bendrą vaizdą“, – sako A. Drungilas. 

Pasak kompanijos vadovo V. Kauno, ketvirtadienį visas naftos kokso krovinys buvo padengtas ekologiška celiuliozės mišinio danga, kuri eliminuoja krovinio dulkėjimą. 

Vadovo teigimu, artimiausiu metu planuojama papildomai įsigyti dar dvi vandens rūko patrankas, kurios visiškai uždengtų krovos zoną, bei pailginti apsaugines sieneles krovos zonoje, kurios sustabdo dulkių judėjimą krovos metu. Pasak kompanijos atstovų, šiuo metu teritorijoje veikia 6 vandens rūko patrankos, kurios krovos metu turi stabdyti dulkių judėjimą bei nusodinti dulkes krovos zonoje. 

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt