Lietuvoje

2018.07.17 18:03

Siūlymas mažinti specialiųjų mokyklų skaičių vertinamas skirtingai

LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2018.07.17 18:03

Normal 0 19 false false false LT X-NONE X-NONE

„Iš vienos pusės rinkausi saugesnį variantą, nes pabijojau rizikos, kad mano vaikas bus dideliame kolektyve, bet, man atrodo, svarbu atsižvelgti ne tik į akademinius dalykus, bet ir į tai, kiek vaikas gali savarankiškai adaptuotis. Ar jis pasirūpins būtiniausiais dalykais, ar sugebės komunikuoti. Mūsų atveju buvo labai aišku, kad negaliu vesti jo į bendrojo lavinimo darželį“, sako autizmo sutrikimą turinčio vaiko mama Kristina Radžvilaitė.

Tačiau tokių mokyklų, kuriose visoje šalyje mokosi virš 3000 intelekto, judėjimo, regos ar klausos negalią turinčių vaikų, gali sumažėti. Tą siūlantis Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininkas teigia, kad tokie vaikai turi būti integruojami į bendrojo lavinimo mokyklas.

Seimo narys mano, kad pagalbą mokytojams užtikrintų asmeninio asistento paslauga. Pasak jo, taip būtų išspręsta ir šeimos problema, nes jo funkcijas dažnai atlieka vienas iš tėvų.

Į mane kreipėsi ne viena šeima, kuri irgi sveikai mąstantys žmonės ir nori, kad jų vaikai lankytų bendrojo lavinimo klases, bet sako yra didžiulė bėda, kad tada vienas iš tėvų negali dirbti ir turi prižiūrėti vaiką mokykloje. Yra būtina, kad valstybė pasirūpintų tokiais vaikais, tėvais“, – svarsto Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininkas Justas Džiugelis.

Tačiau ne visi pritaria tokiems siūlymams. Vilniaus „Vilties“ specialiosios mokyklos direktorė sako, kad ugdymo procesas turi būti pritaikomas pagal vaiko galimybes.

Išsamiau – Gretos Zulonaitės pasakojime.