Lietuvoje

2018.06.24 12:48

Vilniuje sugedus „Small Planet Airlines“ lėktuvui keleiviai neišskrido į Bulgariją

Lauryna Vireliūnaitė, 15min.lt2018.06.24 12:48

Sekmadienį kiek po 8  val. ryto į Bulgariją turėję išskristi poilsiautojai taip ir nepakilo. Atvykę į Vilniaus oro uostą prieš skrydį jie sužinojo, kad teks laukti daugiau kaip 14 valandų. „Small Planet Airlines“ atstovė Berta Jasiukėnaitė 15min teigė, kad skrydį teko nukelti, nes sugedo orlaivis.

Apie „Small Planet Ailines“ lėktuvo vėlavimą 15min pranešė skaitytojas.

„Nukėlė skrydį nuo 8.20 val. iki 23 val. Prašom, padėkite, kokių kompensacijų prašyti? Šiandien 8.20 turėjome skristi į Varną Bulgarijoje ilsėtis su šeima su 5 ir 4 metų vaikais. Praėjome registracijas ir apie 7.30 pasakė, kad skrydis nukeliamas 23 val.“, – piktinosi skaitytojas.

Jo teigimu, valandą pralaukus oro uoste keleiviams buvo pranešta, kad skrydis nukeliamas dėl techninio gedimo.

„Nuotaikos sugadintos, vaikai cypia, žmonės burba“, – sakė jis.

„Žmonės nerimauja kas kompensuos patirtus nuostolius ir žalą. Tai nutinka jau antrą kartą per šį mėnesį ir tas pats reisas“, – piktinosi 15min laišką parašęs kitas keleivis.

Blogą naujieną apie daugybei valandų atidedamą skrydį Vilniaus oro uoste išgirdęs 15min skaitytojas Dainius sakė, kad „Small Planet Airlines“ atstovai oro uoste siūlė žmonėms skrydžio laukti viešbutyje.

„Kadangi mes vilniečiai, grįžome namo“, – sakė jis.

Varna, Reuters/Scanpix nuotr.

Sugadinta atostogų pradžia

Pašnekovas teigė, kad dėl skrydžių bendrovės kaltės jam nusibraukia visa suplanuotų atostogų diena. „Mes į vieną populiaresnių viešbučių keliaujame. Tad jei skrydis 11 vakaro, skaičiuojama, kad 3-4 būsime ten, o planavome būti per pietus. Diena nuplaukia ir naktis viena sugadinta“, – apmaudo neslėpė jis.

Dainius teigė, kad „Small Planet Airlines“ lėktuvų gedimas jau nebe naujiena, tad bendrovę reikėtų patikrinti.

„Kodėl reguliatorius leidžia tokiai bendrovei veikti. Jei bando keleivių emocinės būklės sąskaita kuo pigiau vystyti savo verslą, nežinau, ar patikima bendrovė“, – pyko jis.

„Small Planet Airlines“ komunikacijos specialistė Berta Jasiukėnaitė 15min teigė, kad teko nukelti skrydį, nes sugedo orlaivis, turėjęs nugabenti keleivius į Varną.

„Pataisyti orlaivio labai greitai negalėjome, todėl susidarė toks ilgas vėlavimas. Reikia laukti, kol atkeliaus speciali detalė į Vilnių. Tokiais atvejais visada ieškome pakaitinio orlaivio išsinuomoti rinkoje. Tačiau dabar vasara, tad pakaitinio orlaivio rasti taip ir nepavyko, tiesiog nusprendėme, kad keleivius į Varną skraidinsime su savo orlaiviu, bet vėlai vakare – 22 val. 50 min.“, – teigė atstovė.

Pasak B. Jasiukėnaitės, dėl to skrydis vėluoja net 14 valandų.

„Nemalonu, aišku, ir keleiviams labai nesmagu ir mums labai nesmagu ir norisi atsiprašyti dėl tokių situacijų, bet nepavyko niekaip kitaip išspręsti. Keleiviai lauks viešbučiuose – jiems suteikta pilna rūpyba, nes tai labai ilgas vėlavimas“, – sakė ji.

Kokios keleivių teisės?

Pagal galiojančią tvarką, visais skrydžio sutrikimo atvejais keleivis, gindamas savo, kaip keleivio, teises, pirmiausia turi raštu kreiptis į skrydį vykdžiusį oro vežėją ir sulaukti jo atsakymo. Oro vežėjas turi kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per du mėnesius nuo pretenzijos gavimo, raštu atsakyti keleiviui.

Skrydį vykdantis oro vežėjas turi užtikrinti, kad registracijos vietoje keleiviams būtų suteikiama ši gerai matoma ir lengvai įskaitoma informacija: „Jei jus atsisakoma vežti arba jūsų skrydis atšaukiamas ar atidedamas mažiausiai dviem valandoms, registracijos arba įsodinimo vietoje galite gauti tekstą, kuriame išdėstytos jūsų teisės dėl kompensacijos ir pagalbos.“

Atsisakius vežti, atšaukto skrydžio atveju (arba ilgam atidėto skrydžio atveju. t. y. kai skrydis atidedamas ilgiau nei 3 val.) keleiviai turi teisę atgauti už bilietą sumokėtus pinigus arba vykti kitu maršrutu:

  • per septynias dienas atgauti visą už bilietą sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį arba dalis sumokėtą sumą ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalis sumokėtą sumą, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės;
  • tam tikrais atvejais kaip galima greičiau skrydį į pirmąją išvykimo vietą;
  • kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis;
  • nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.
  • Atsižvelgiant į laukimo laiką, vartotojams turi būti pasiūlytas maistas ir gaivieji gėrimai, apgyvendinimas viešbutyje, transportas iš oro uosto į apgyvendinimo vietą (viešbutį ar kitą) ir atgal, galimybė du kartus nemokamai paskambinti telefonu, išsiųsti fakso pranešimus arba elektroninius laiškus.

Jeigu nustatoma, kad keleivis turi teisė į kompensaciją, tai ji turėtų būti tokio dydžio:

  • 250 eurų visų 1,5 tūkst. km ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
  • 400 eurų visų didesnio kaip 1,5 tūkst. km atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir kitų 1,5 tūkst. – 3,5 tūkst. km atstumo skrydžių atveju;
  • 600 eurų visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.
Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.