Lietuvoje

2018.06.16 11:05

V. Targamadzė: sakymas, kad mūsų mokytojai pasenę – klišių klijavimas

Modestas Naudžius, LRT TELEVIZIJOS laida „Laba diena, Lietuva“, LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2018.06.16 11:05

Kalbant apie mokytojo prestižą, visų pirma reikia pradėti gerbti mokytoją, sako Lietuvos Švietimo ateities forumo (LŠAF) prezidentė profesorė Vilija Targamadzė. Pasak jos, šiandien mokytojas susilaukia labai daug kritikos, tačiau jokios paramos.

Apie mokytojo profesiją bus diskutuojama ir šeštadienį LŠAF organizuojamoje diskusijoje.

– Nepasitenkinimas švietimo sistema galbūt nėra naujas fenomenas? Gal nereikėtų dramatizuoti?

– Švietimas visada yra susijęs su kaita. Pradedant dirbti švietime reikia žinoti, kad bus iššūkių, bet tie iššūkiai ir drąsina, ir skatina keisti ir keistis. Čia visiškai suprantama. Bet reikia labai aiškiai žinoti ką į ką ir kodėl keisti.

Juk prisiminkim XIX arba XX amžiaus pirmąją pusę – alternatyvios mokyklos stiprėja, vyksta įvairūs judėjimai, bet jie vyksta tada, kai bendrojo ugdymo mokykloje atsiranda kažkokia netvarka – mes esame nepatenkinti bendruoju ugdymu. Kai [švietimas] netenkina visuomenės lūkesčių, o visuomenės lūkesčiai kartais būna neadekvatūs.

Švietime reikia daug kalbėtis ir susitarti, kokie tikslai ir nusprendus, judėti tikslų link labai strategiškai, aiškiais žingsniais.

– Gal vis dėlto tai yra pačių mokytojų amžiaus problema – jie jau nebegeba keistis? Ar amžius nėra svarbiausia?

– Mokytojai gali būti įvairaus amžiaus ir tas sakymas, kad mūsų mokytojai yra pasenę, negeba keistis, yra tam tikrų klišių klijavimas. Geras mokytojas nėra stereotipas. Kai mes kalbame apie gerą mokytoją, turime suprasti, kad nereikia iškart kalbėti apie antipodą – blogą mokytoją.

Kiekvienas iš mūsų ieškome savitų kelių. Geras mokytojas tai yra kūryba. Tai yra ir meilė vaikui.

Prieš šį forumą mes paprašėme išskirti tam tikras [gero mokytojo] savybes ir tie, kurie registravosi, išskyrė visą paletę savybių.

Ką reiškia būti mokytoju? Tai nereiškia, kad tu uždarei klasės, mokyklos duris ir baigėsi. Tu nuolat galvoji. Reikia tėvelių pagalbos. Aš manau, kad šiandien mokytojas susilaukia labai daug kritikos, o paramos jam nėra. Mokytojui reikia pagelbėti. Ir jeigu mes kalbame apie mokytojo prestižą, visų pirma reikia pradėti mokytoją gerbti, nes jis tikrai yra vertas pagarbos.

Visas pokalbis – įraše.