Lietuvoje

2018.05.24 10:53

Didžiausias pavasario bėgimas artėja: ko reikėtų nepamiršti?

LRT.lt2018.05.24 10:53

Jau šį sekmadienį bėgimo entuziastai tradiciškai rikiuosis prie „Nike We Run Vilnius“ starto linijos. Renginio dalyviai, tarp kurių ir garsiausi šalies bėgimo profesionalai, savo jėgas išmėgins 3-ose skirtingo ilgio distancijose – 5 km, 10 km ir 21,098 km. Vyks ir specialus vaikų bėgimas. Nors tokiam iššūkiui ruošiamasi iš anksto, o renginio metu dalyvius stebės tiek medikai, tiek būrys pirmosios pagalbos kursą išklausiusių savanorių, renginio dieną pranašaujant ganėtinai šiltą orą, organizatoriai pranešime spaudai skuba priminti svarbiausias saugaus bėgimo taisykles.

„Kiekvienais metais didžiausias pavasario bėgimas pritraukia tūkstantinę bėgikų minią. Tarp jų gausu reguliariai besitreniruojančių bėgikų, tačiau būna ir tokių, kurie savo jėgas ilgose distancijose išmėgina pirmą kartą, – sako renginio iniciatorė Milda Monstavičiūtė. – Panašu, kad šiais metais oras renginio dieną žada būti ganėtinai šiltas ir saulėtas. Darome viską, kad bėgimo metu dalyviams užtikrintume geriausias sąlygas – bus įrengti trys vandens punktai, trasose budės medikai, taip pat skiriame ypatingą dėmesį savanorių pirmosios pagalbos mokymams – visi 120 renginio savanorių skyrė laiko mokymams. Nepaisant šių veiksmų, labai svarbu, kad ir kiekvienas dalyvis į pasiruošimą renginiui žiūrėtų rimtai, kiek galėdamas užtikrintų savo ir aplinkinių saugumą“.

Renginio organizatoriai primena svarbiausias taisykles:

  • Į trasą tik su tinkama amunicija;
  • Pirmiausia renginio organizatoriai pataria pasirūpinti komfortišku bėgimu. Pradėti verta nuo batelių – vis tik jie svarbiausi bėgime. Tam, kad kojų nenuspaustų, neskaudėtų ar tiesiog nelauktų netikėtumai reikia rinktis „pažįstamus“, jau ne kartą avėtus bėgimo batelius. Taip pat įvertinus orų prognozę ir faktą, jog bėgant visada darosi karščiau, reikia pasirinkti tinkamus: prakaitą garinančius ir normalią kūno temperatūrą palaikyti padedančius drabužius. Ilgųjų distancijų startas ankstyvas, tačiau kepurė gali tapti tikru išsigelbėjimu. Ją turėti itin svarbu bėgantiems 5 km distancijoje ir vaikams, kurių startai, kai saulė bus aukščiausiame taške;
  • Be tinkamos aprangos organizatoriai skatina nepamiršti ir geriausio bėgiko draugo – vandens. Jei netyčia vandens buteliuką bėgimo metu pamiršote arba vanduo jame tiesiog baigėsi, neprabėkite pro įrengtas vandens stoteles.;
  • Organizatoriai rekomenduoja dažno bėgiko kompanioną – ausines – palikti namuose. Esant tūkstantinėje minioje susiorientuoti aplinkoje yra privaloma. Todėl tiems, kurie neįsivaizduoja savo bėgimo be ausinių patariama jose muzikos klausytis labai tyliai, kad aiškiai girdėtųsi aplinkinių bėgikų ar organizatorių reakcijos, replikos, patarimai ir t.t. Galbūt šalia bėgančiam staiga prireiks pagalbos – su ausinuku šio prašymo galite ir neišgirsti;
  • Bėgime stebėkite šalia esančius.

Pasak M. Monstavičiūtės, bėgimo metu kiekvienas esame atsakingi ne tik už save, bet ir aplinkinius. Todėl girdėti, matyti ir esant reikalui – padėti aplinkiniams yra be galo svarbu: „Dalyvaudami masiniuose renginiuose žmonės turi jaustis socialiai atsakingi. Skatiname siekti ne tik asmeninių rezultatų, bet kartu pajausti ir bendruomeniškumo dvasią, prireikus, padėti vieni kitiems“, – sako organizatorė. Ji primena, kad dalyvių saugumu rūpinsis pirmosios pagalbos kursus praėję savanoriai, tačiau suteikti pirmąją pagalbą turėtų mokėti kiekvienas renginio dalyvis – nesvarbu, ar bėgikas, ar atėjęs juos palaikyti.

Neseniai „Lietuvos draudimo“ užsakymu atlikta visuomenės apklausa atskleidė, kad 55 proc. Lietuvos gyventojų pirmosios pagalbos mokymuose dalyvavo daugiau negu prieš 5 metus, o 15 proc. tokių kursų iš viso nėra išklausę.

Ruošiantis didžiausiam pavasario bėgimui, primenama, kaip reikėtų suteikti pirmąją pagalbą,  pagrindiniai pradinio gaivinimo žingsniai:

  1. Patikrinkite žmogaus būklę: ar jis sąmoningas, ar kvėpuoja?
  2. Jeigu žmogus nereaguoja skambinkite 112 arba nedelsiant kreipkitės į renginyje budinčią medikų pagalbą;
  3. Kol neatvyko specialistai pradėkite gaivinimą patys: atlaisvinę viršutinę aprangos dalį 30 kartų paspauskite krūtinę, užspauskite nosį ir 2 kartus pro burną įpūskite oro, kartokite veiksmų seką kol žmogus atsigaus;
  4. Keli gaivintojai gali keistis ir daryti dirbtinį kvėpavimą nepavargdami;
  5. Atvykus medikams, perleiskite darbą profesionalams.

Populiariausi