„Pagalbos vaikams linija“, konsultuojanti vaikus ir suaugusiuosius, kurie kreipiasi dėl vaikų bei, kai reikalinga kitų įstaigų ar organizacijų pagalba, kasmet sulaukia vis daugiau skambučių, teigiama pranešime spaudai.
Vis daugiau besikreipiančiųjų
Praėjusiais metais „Pagalbos vaikams linija“ atsakė į 615 vaikų ir suaugusiųjų, besikreipusių dėl vaikų, skambučių. 2016 metais – į 571 skambutį. Daugiausia skambučių sulaukta iš 11–15 metų amžiaus paauglių (33 proc.), dažniau skambino mergaitės (68 proc.). Vaikai anonimiškai kreipėsi ir pateikė daugiausiai pranešimų dėl patiriamo smurto šeimoje ir patyčių ugdymo įstaigoje. Tiek mergaitės, tiek berniukai daugiausia kalbėjo apie patiriamą smurtą ir prievartą, sudėtingus santykius su šeimos nariais. Išskirtinai berniukai kalbėjo apie psichoaktyvių medžiagų vartojimą.
Suaugusieji į „Pagalbos vaikams liniją“ dažniausiai kreipėsi dėl smurto prieš vaikus atvejų. Pastebėtina, jog daugėja suaugusiųjų, nerimaujančių dėl jų vaikų fizinės ir psichinės sveikatos, nes prieš jų vaiką darželio grupės ar klasės draugas smurtauja, skambučių.
Pasak „Pagalbos vaikams linijos“ koordinatorės Jurgitos Jankūnaitės, daugiausia skambučių „Pagalbos vaikams linija“ sulaukia rudenį ir žiemą (pirmą ir ketvirtą metų ketvirtį). Vasarą sulaukiama mažiausiai skambučių. Manoma, kad vasaros atostogų metu vaikai mažiau susiduria su patyčių situacijomis ir kitais sunkumais.
Gina vaiko teises
„Pagalbos vaikams linija“, bendradarbiaudama su savivaldybių Vaiko teisių apsaugos skyriais ir kitomis įstaigomis, gina vaikų teises. Su skambinančiojo sutikimu, neminint, kas pranešė apie situaciją, raštu kreipiamasi į savivaldybių administracijų Vaiko teisių apsaugos skyrius, mokyklų administracijas, savivaldybių administracijų Švietimo skyrius ir kt., prašant atkreipti dėmesį į susidariusią situaciją bei imtis priemonių, rekomenduojant galimus problemų sprendimo būdus.
Vaiko teisių apsaugos skyriaus specialistai, gavę pranešimą, aiškinasi nurodytas aplinkybes, tarpininkauja ir padeda šeimai priimti sprendimus, geriausiai atitinkančius vaiko interesus. Taip pat specialistai inicijuoja reikalingos pagalbos šeimai teikimą (pavyzdžiui, psichologinės, socialinės pagalbos ar kt.) ir (ar) imasi kitų, teisės aktuose numatytų priemonių vaiko teisėms ir geriausiems interesams užtikrinti. Skambinantys iš „Pagalbos vaikams linijos“ konsultanto gauna ne tik informaciją, kas galėtų padėti, kur kreiptis, bet ir emocinį palaikymą, supratimą, ko kitą kartą reikia, kad asmuo išgirstų jam svarbią informaciją.
Tiesiogiai paskambinti į „Pagalbos vaikams liniją“ galimybės nėra. Nemokamu telefono numeriu 116 111 į vaikų ir suaugusiųjų skambučius visų pirma atsiliepia VšĮ „Vaikų linijos“ konsultantai, kurie, kai reikalinga kitų įstaigų ar organizacijų pagalba, skambinančiuosius, esant jų sutikimui, sujungia su „Pagalbos vaikams linijos“ konsultantu tolesniam pagalbos organizavimui.
Į „Pagalbos vaikams liniją“ galima kreiptis ir elektroniniu paštu info@pagalbavaikams.lt, skyrybos@pagalbavaikams.lt.