Klaipėdos uoste pirmą kartą surengtos pratybos, kuriose įvairios tarnybos mokėsi likviduoti laivo avarijos padarinius. Kartu stebėta, kaip koordinuojami bendri veiksmai, siekiant sumažinti ekstremaliųjų situacijų pavojų Baltijos jūros regione.
Pagal scenarijų, šalia kruizinių laivų terminalo į krantinę atsitrenkęs laivas prarado kontrolę. Vandenyje atsidūrė 18 žmonių, du įstrigo mašinų skyriuje, dar 2 sunkiai sužaloti pagalbos laukė laivo triume. Į nelaimės vietą atskubėjo ugniagesiai gelbėtojai, medikai, narai, pasieniečiai policija, kariškiai, aplinkosaugininkai.
Paaiškėjo, kad dėl smūgio, į uosto akvatoriją išsiliejo naftos produktų – nuo denio į vandenį nukrito ir nuskendo skysto krovinio talpykla. Avarijos padarinius likviduoti padeda ir specialistai iš Latvijos bei Suomijos.
„Mūsų lietuvių narų komanda dabar ruošiasi lėktuvo pagalba nusileisti į laivo nosį ir atliks paiešką, ir galimai bus ant tos bačkos, ant tos talpos užrašyta medžiaga. Kokia medžiaga yra bačkoje – ar tai pavojinga ar kažkokia kitokia“, – pasakojo Operacinio vadovavimo skyriaus vyr. specialistas Mindaugas Jovaišas.
Narų darbą apsunkina blogas matomumas, bei iki metro storio dumblas dugne.
„Tokių realių situacijų dar nebuvo, bet šių pratybų tikslas yra, kad mes galėtumėm identifikuoti tam tikras problemas ar mes gebame atlikti tokius gelbėjimo darbus“, – sakė Klaipėdos apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos viršininkas plk. ltn. Marius Garbenis.
Pratybos surengtos vykdant europinį projektą, per kurį stebima, kaip bendradarbiauja atsakingos tarnybos siekdamos likviduoti ekstremaliųjų situacijų padarinius Baltijos jūros regiono uostuose.
„Mes įdiegėm naują sistemą pranešimų, ją taip pat bandom per šitas pratybas. Turiu omeny, kad jeigu mes neteisingai informaciją pirminę pateiksim, reagavimo pajėgos gali neteisingai pasirengti jos likvidacijai“, – kalbėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Uosto priežiūros skyriaus vyr. dispečeris Aleksandras Kaupas.
Uoste įdiegta nauja sistema leidžia matyti visą Klaipėdos uostą, todėl bet kokia tarša ar įvykusi avarija akimirksniu fiksuojama. Informacija operatyviai perduodama atsakingiems asmenims ir institucijoms.