Lietuvoje

2018.03.09 09:46

Vilniuje traukinys mirtinai sužalojo du sniegą valiusius darbuotojus

Pirmadienio rytą Vilniuje traukinys mirtinai sužalojo du sniegą valiusius darbuotojus.

Vilniaus apskrities policija pranešė, kad nelaimė 8.25 val. įvyko Vaidotų geležinkelio stotyje.

Pirminiais duomenimis, žuvo du stoties darbuotojai, nuo bėgių valę sniegą ir, kaip manoma, neišgirdę atvažiuojančio ir jiems signalizavusio traukinio.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS patvirtino, kad žuvo du bendrovės darbuotojai.

Anot jo, ar buvo padaryta žmogiškoji klaida, ar nelaimę lėmė kitos aplinkybės, parodys tyrimas. Kaip LRT RADIJUI tvirtino M. Dubauskas, norint išvengti tokių nelaimių, būtina paisyti saugaus elgesio nuostatų, apie kurias bus siekiama plačiau informuoti ir visuomenę.

„Jokiu būdu nenoriu pasakyti, kad pirmadienio dienos įvykis irgi buvo toks atvejis. Kaip jau sakiau, įvykis dar tiriamas, bet apskritai mes kalbame apie eismo saugumo didinimą, apie aukštesnę darbo kultūrą ne tik viduje. Norime kreipti šią žinią į išorę, kad keleiviai, eismo dalyviai elgtųsi saugiai ir suprastų geležinkelyje tykančius pavojus“, – akcentavo M. Dubauskas.

Jis priminė, kad traukinių stabdymo kelias yra daug ilgesnis nei, pavyzdžiui, automobilių, todėl žmonės, einantys ar kertantis bėgius arba važiuojantys per pervažas, to turėtų nepamiršti. M. Dubauskas taip pat pabrėžė, kad bėgius reikėtų kirsti tik tam skirtose vietose.

Valstybinės darbo inspekcijos Nelaimingų atsitikimų ir profesinių ligų skyriaus vedėjas Saulius Balčiūnas LRT RADIJUI taip pat tvirtino, kad įvykis tiriamas, todėl jo negali plačiau komentuoti. Vis dėlto specialistas paminėjo, kad jau nustatyta, jog darbuotojai buvo paskirti meistro nuo bėgių valyti sniegą.

„Kadangi įvykis tiriamas, vienareikšmiškai atsakyti [ar darbuotojai neišgirdo traukinio, ar mašinistas nespėjo sustoti] negalėčiau, bet klausos apsaugos priemonių įvykio vietoje nerasta. Bent tokie duomenys yra iki šiol“, – sakė S. Balčiūnas.

Jo aiškinimu, sunku pasakyti, ar klausos apsaugos priemonės turėjo būti naudojamos. Esą, jei įrenginys skleidžia tokį didelį garsą, kad nesigirdi atvažiuojančio traukinio, apsaugos priemonės turėtų būti naudojamos, nebent jų naudojimas dar labiau padidintų riziką.

BNS nuotr.

„Komentuoti tai, kas vis dėlto nėra visiškai tikslu ir aišku, negalėčiau. [...] Visiškai nenorėčiau kalbėti apie tai, kad darbuotojai galėjo neįgyvendinti kažkokių teisės aktų reikalavimų. Akivaizdžiai matome pirmines aplinkybes – darbuotojai skiriami dirbti, kai vyksta traukinių eismas tame pačiame ruože“, – komentuodamas situaciją LRT RADIJUI akcentavo S. Balčiūnas.

Jis priminė, kad ir pernai panašiomis aplinkybėmis įvyko mirtinas nelaimingas atsitikimas – brigados meistras skyrė darbuotoją ir neužtikrino, kad jis dirbtų tame kelyje, o kito padalinio vadovė priėmė savarankišką sprendimą pakeisti manevro planą.

„Matome, kad yra tam tikras padalinių nesusišnekėjimas, nepakankama komunikacija. Bent jau mano nuomone, iš praeitų meto įvykio turėjo būti padarytos išvados“, – sakė S. Balčiūnas.

Profsąjunga: galėjo būti pažeista darbo sauga

Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininkas Vilius Ligeika BNS sakė neatsimenantis atvejo, kad darbe žūtų iš karto du darbuotojai.

Jis svarstė, kad galėjo būti pažeisti darbo saugos reikalavimai, nes dirbant su triukšminga bėgių valymo įranga, bent vienas žmogus privalo dairytis ir pasirūpinti, kad su ausinėmis ant bėgių dirbantys žmonės būtų laiku įspėti apie pavojų.

„Turėtų būti dar mažiausiai vienas žmogus, kuris sektų eismą kelyje ir esant pavojui darbuotojus patrauktų nuo bėgių. Kitaip neįmanoma: šaltis, užsidedi ausines, dirba su oro prapūtimu, yra garsas, švilpia. Kiek dirbdavome, kad dar saugiau būtų, du paimdavome žmones: vienas į rytus, kitas – į vakarus žiūri, iš abiejų pusių gali traukinys važiuoti“, – kalbėjo geležinkelininkų atstovas.

Todėl profsąjungų atstovai kelia klausimą, ar į veikiantį kelio ruožą buvo išleista pakankamai darbuotojų.

„Turi vienas kažkas nieko nedaryti, tik žiūrėti į kelią ir, esant reikalui, traukti žmones nuo bėgių“, – pridūrė V. Ligeika.

Jo teigimu, mašinistas šiomis aplinkybėmis buvo bejėgis, nes traukinio stabdymo kelias yra pernelyg ilgas, kad pavyktų laiku sustoti.