Lietuvoje

2018.01.11 10:27

Vyriausybės vadovas ragina neplėšyti alkoholio reklamų

ELTA 2018.01.11 10:27

Premjeras Saulius Skvernelis teigia, kad alkoholio prieinamumo ir reklamos ribojimo įstatymai neturėtų būti suvulgarinti. Jis ragina neplėšyti reklamų iš užsienio leidinių ir vadina tai absurdu.

„Įstatymo taikymas taip pat reikalauja protingumo ir proporcingumo kriterijų. (...) Aš tikrai siūlau neplėšyti (reklamų), tai yra absurdas visiškas“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ sakė S. Skvernelis. 

Anot jo, užsienio žurnalai, kurie nėra skirti Lietuvos rinkai, neturi reikšmingo poveikio visuomenei, todėl reklamos ribojimu juose nebūtų pasiekti keliami tikslai. Ministro pirmininko nuomone, jeigu būtų privaloma plėšyti reklamas, tuomet reikėtų tikrinti ir gyventojų įsivežamą spaudą.

„Iš esmės, jeigu mes pradėtume dabar bandyti interpretuoti įstatymą, tai turbūt atsirastų ir prievolė. Įsivaizduokite, iš užsienio grįžta žmonės, atostogavo, nusipirko žurnalus. Ir pasienio pareigūnai ar muitininkai turėtų vartyti žurnalą, ieškoti reklamų, tai yra absurdas“, – teigė premjeras. 

Jo teigimu, neteisingai alkoholio prieinamumo ribojimai traktuojami ir restoranuose. Pastarųjų savininkai susirūpino, kad negali pardavinėti alkoholio taroje, todėl užsisakiusiems vyno arba šampano, šį perpila į grafinus arba klientui nepalieka butelio. 

„Galima bandyti traktuoti kaip tu sugebi, jeigu proto absoliučiai nėra, tai gali padaryti interpretacijas, bet šis ribojimas padarytas ne dėl restoranų, ne dėl kavinių, o dėl vadinamųjų girdyklų. Kada ateidavo į kioską, kuris net nepanašus nei į kavinę, nei į barą. Pirkdavo butelį alkoholio, jam atsukdavo kamštuką ir būdavo viskas tvarkoje. Jis užsukdavo kamštuką ir išeidavo“, – tikino S. Skvernelis.

Prezidentė Dalia Grybauskaitė trečiadienį reklamos iš užsienio leidinių plėšymą pavadino gėdingu ir pasiūlė keisti įstatymus. Konservatoriai dar savaitės pradžioje pasiūlė užsienio leidiniams taikyti išimtį ir leisti jiems spausdinti alkoholio reklamą.

Nuo Naujųjų metų Lietuvoje uždrausta alkoholio reklama. Dėl to užsienio leidinių platintojai pradėjo tušuoti arba išplėšti iš užsienietiškų leidinių alkoholio reklamas. Tuo pasipiktino visuomenė, o konservatoriai prabilo apie galimybę užsienio leidiniams padaryti išimtį ir leisti reklamuoti alkoholį.