Lietuvoje

2018.01.01 09:15

Atsisveikinkite su besaikiu valgymu: A. Unikauskas pateikia 7 patarimus

Valgome daugiau nei bet kada anksčiau ir jaučiame to pasekmes: nutukimą, cukrinį diabetą, širdies ligas, vėžį, įvairius uždegimus. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto profesorius Alvydas Unikauskas laidoje „Klauskite daktaro“ patarė, kaip atsikratyti besaikio valgymo.

„Jeigu žmogus susirgtų ta liga iš karto, kai persivalgė, tokios problemos nebūtų. Bet problema ta, kad persivalgymas po truputį, po kruopelę sumuojasi. Mes net nepastebime, kaip pražiopsome, kas mums įvyko“, – aiškina gydytojas. 

Ką daryti, kad nepersivalgytumėte:

Atsikratyti įpročio užkandžiauti. Pasak daktaro, dažnas yra suformavęs įprotį užkandžiauti žiūrėdamas televizorių. Taip pat užkandžiauti ragina maisto reklamos ar matomoje vietoje padėti užkandžiai. 

Atsisakyti maisto, kuriame gausu cukraus, rafinuotų angliavandenių ir dirbtinių saldiklių. Toks maistas sukelia dar didesnį alkio jausmą. 

Valgyti reguliariai ir apibrėžtais kiekiais. Valgant po nedaug, galiausiai ištinka alkio priepuoliai, per kuriuos pradedama kimšti viską, kas tik po ranka. 

Vengti streso. Jis sukelia alkio  jausmą. „Tik kažkodėl užklupus stresui niekas netiesia rankos prie morkyčių ar kitų sveikų užkandžių. Kad save apramintumėte, dažnai renkatės saldų ir kaloringą maistą“, – kalba A. Unikauskas. 

Vengti neigiamų emocijų. „Jūs jaučiate alkį, bet ne maistui. Kai kurios emocijos veikia kaip stresas“, – pabrėžia daktaras. 

Nesaikingą valgymą gali nulemti ir labai netikėti veiksniai, tokie kaip ventiliacija, kondicionieriai ar vaistai

Plačiau apie besaikį valgymą – laidos įraše.