captcha

Jūsų klausimas priimtas

Be ribų: už vilkiko kabinos dviračiu lėkė 180 km/val.

Beveik 100 km/val. greičiu automagistrale skriejantis dviratininkas – skamba neįtikėtinai, tačiau už vilkiko susidariusiu oro tuneliu pasinaudoti bando ne vienas drąsuolis. Taip važiuodamas vienas britas yra pasiekęs netgi 180 km/val. greitį. Kodėl taip daro dviratininkai ir koks realus pavojus jiems gresia?
LRT nuotr.
LRT nuotr.

Automagistralė, vilkikas, judantis 90 km/val. greičiu ir nuo jo neatsiliekantis dviratininkas. Tokį kiek neįprastą Lietuvoje vaizdą išvydo kelių policijos patruliai. Jie dviratininką sustabdė, mat važiuoti automagistralėmis bei greitkeliais dviratininkams draudžiama.

Kai Lietuvos policija savo „Facebook“ paskyroje pasidalijo šiuo vaizdo įrašu, kilo diskusija, kaip dviratininkas sugebėjo pasiekti tokį greitį.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Fizikos katedros vedėjas prof. dr. Artūras Jukna aiškina, kad techniškai tai tikrai įmanoma.

„Minant paskui transporto priemonę, tikrai yra lengviau [važiuoti] būtent dėl atsiradusios praretintos oro zonos ir oro spaudimo iš išorės. Bet norint judėti 90 km/val. greičiu reikia būti geros sportinės formos“, – sako A. Jukna. 


A. Jukna, LRT nuotr.

Dviračių treneris Marius Bernatonis teigia, kad išmėginti oro tunelį ir pavažiuoti už didesnės transporto priemonės susigundo dažnas dviratininkas.

„Tas žmogus, kuris važiavo, turi kažkokių įgūdžių. Tikrai manau, kad tai ne pirmas kartas, kai jis tą daro. Ne kiekvienas taip gali padaryti, nors tai nėra sunku, nes nuo 70–80 km/val. greičio susidaro vėjo tunelis, kuris stumia ir daug minti nebereikia. Bet tai labai pavojinga“, – įspėja M. Bernatonis.

Policijos pareigūnų užfiksuotas automagistrale lėkęs dviratininkas kaltę pripažino. Sutikęs, kad pažeidė Kelių eismo taisykles, pasiteisino labai skubėjęs.

Panašius dviratininkų mėginimus skeptiškai vertina ir vilkikų vairuotojai. Pasak jų, iš galo prisigretinančių ir kartu važiuojančių dviratininkų pasitaiko tik miestų teritorijose. O jei ir yra ekstremalų, kurie tai daro užmiestyje, sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai jų net nepastebi.

Kad oro tuneliu už kitos transporto priemonės besinaudojantis dviratininkas rizikuoja ne tik sveikata, bet ir gyvybe, įrodo net pačių geriausių pavyzdžiai.

Štai britų pasaulio rekordas – už vilkiko kabinos ir skydo važiuojantis dviratininkas pasiekė net 110 mylių per valandą greitį. Tai – beveik 180 km/val. Tačiau, vairuotojams pradėjus stabdyti, stabilumo ir dviračio kontrolės vos neprarado ir dviratininkas. Jei ne apsauginė atrama, sustoti ir neatsitrenkti į vilkiką būtų buvę neįmanoma.

Žinoma, Lietuvos automagistrale važiavusio dviratininko už greičio viršijimą pareigūnai nenubaudė, tačiau bauda vis tiek skirta.

Išplitus policijos paskelbtam vaizdo įrašui, dviračių entuziastai ėmė ginti nubaustąjį. Mat visame pasaulyje ne tik profesionalams rengiamos tokios greičio pojūtį lavinančios treniruotės. M. Bernatonis sako, kad viskas vyksta kiek kitaip – treniruojamasi važiuojant paskui motorolerį, o maksimalus greitis – apie 50 km/val.

Dviratininkas T. Jurgutavičius sako, kad tokiems pasivažinėjimams būtinas ir specialiai pritaikytas dviratis.

Plačiau – laidos reportaže.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...