captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kada kiaušinį valgyti sveikiau – pusryčiams ar vakarienei?

Sveikos mitybos ir gyvensenos specialistas Artūras Sujeta rekomenduoja virtą kiaušinį ar omletą valgyti per pusryčius, ypač jeigu vėliau planuojama sportuoti ar aktyviau judėti. Vakare jis pataria valgyti minkštai virtą kiaušinį.
Hannah Tasker/Unsplash nuotr.
Hannah Tasker/Unsplash nuotr.

Po kiaušinį per dieną

Reguliarus kiaušinių įtraukimas į kasdienio maisto racioną 12 proc. sumažina insulto tikimybę. Be to, kiaušinio baltymas albuminas tirpsta vandenyje, tad jį greitai įsisavina organizmas, greičiau atstatoma raumenų masė. 

Kiaušiniai vertinami dėl įvairių vitaminų gausos, ypač – dėl A, D, E, K, B12, kitų B grupės vitaminų. Jie naudingi regai, kaulams, imuninei sistemai. Taip pat kiaušinyje gausu mikroelementų seleno, geležies, fosforo, naudingų riebalų. Sakoma, kad kiaušiniuose yra bene daugiausia žmogaus organizmui reikalingų mikroelementų.   

„Naujausios mokslininkų studijos rekomenduoja žmogui suvalgyti bent po kiaušinį per dieną. Kiaušinis nėra kaloringas maistas, jo vidutinė maistinė vertė apie 90 kalorijų. Todėl jis gali būti valgomas ne tik per pusryčius, bet ir per vakarienę. Jis ypač tinka su karotinoidais, t.y. agurkais, pomidorais, salotomis, avokadu“, – sako A. Sujeta.

Pasak mitybos specialisto, renkantis kiaušinį vertėtų atkreipti dėmesį į tai, iš kur jis atkeliavo, kokios buvo vištų laikymo sąlygos: ar jos buvo laikomos narvuose, ar laisvai vaikščiojo ant kraiko. Požiūris į maisto kilmę tampa pirmu atsakingu žingsniu į sveiką mitybą. 

Pasak Tomo Rumelaičio, bendrovės „Groward Group“ kiaušinių verslo vadovo, sveikos mitybos grandinė prasideda ne nuo maisto ruošimo ar derinimo, o nuo požiūrio į laikomus paukščius ar gyvūnus. Jo teigimu, atsižvelgiant į kintantį ir atsakingesnį vartotojų požiūrį, vis daugiau vištų auginama būtent ant kraiko, o parduotuvių lentynose daugėja ir tokių paukščių padėtų kiaušinių. 

Virtas ar keptas?

Kokį kiaušinį sveikiau valgyti – keptą ar virtą? A. Sujetos teigimu, kuo žemesnė kiaušinio gaminimo temperatūra, tuo geriau. „Aukštoje temperatūroje iškeptas baltymas turės mažiau maistinės vertės. Tad virtas kiaušinis, o ypač jo trynys, yra naudingesnis organizmui“, – teigia sveikos gyvensenos specialistas.

Jis atkreipia dėmesį, kad standartinį kiaušinį vidutiniškai sudaro 6–7 g riebalų ir apie 7–8 g baltymų. Tai idealus medžiagų balansas sportuojančio žmogaus organizmui. Jo teigimu, sportuojantiems žmonėms kiaušinį itin tinka valgyti likus 3 valandoms iki treniruotės. 

Mitybos specialisto teigimu, tiek kiaušinio, tiek kitų maisto produktų tinkamas vartojimas susijęs su mūsų savijauta ir išvaizda. „Pasidarykite išsamius kraujo tyrimus ir pasižiūrėkite į save veidrodyje. Susiejus šiuos abu dalykus galima nustatyti, ar tinkamai maitinatės, ar reikia keisti mitybos strategiją“, – sako A. Sujeta.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...