captcha

Jūsų klausimas priimtas

Kineziterapeutė: norint būti fiziškai aktyvesniam nebūtina bėgti į sporto salę

Fizinis aktyvumas svarbus kiekvienam, norinčiam būti sveikesniam, stipresniam, energingesniam, emociškai stabilesniam, o juo laikyti galime ne tik intensyvų sportą, bet ir daugybę veiklų, kuriomis įprastai užsiimame gyvenime, sako kineziterapeutė Jurgita Eitavičiūtė.
Dominik Wycislo/Unsplash nuotr.
Dominik Wycislo/Unsplash nuotr.

Pasak specialistės, fizinio aktyvumas padeda sureguliuoti kūno svorį, sumažina riziką susirgti širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, stiprina griaučių ir raumenų sistemos stabilumą, sumažina riziką susirgti metabolinėmis ligomis bei tam tikromis vėžio formomis, pagerina psichoemocinę būklę bei sureguliuoja nuotaikų kaitą, pagerina koordinaciją, reakciją, vikrumo savybes bei bendrą gyvenimo kokybę, užtikrinant ilgesnę ir produktyvesnę gyvenimo trukmę.

– Dažnam žmogui atrodo, jog fizinis aktyvumas yra lygus sportui, t.y. būtinai reikia kilnoti svarmenis sporto salėje, intensyviai bėgioti. Kas iš tiesų yra fizinis aktyvumas?

– Tiesą sakant, yra visai atvirkščiai nei manoma. Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos nustatytas sąvokas, fiziniu aktyvumu laikoma bet kuri veikla, kurioje juda kūnas, ir ši raumenų veikla naudoja energiją. Tai reiškia, kad fiziniu aktyvumu galime laikyti daugybę veiklų, kuriomis įprastai užsiimame gyvenime: nuo apsipirkinėjimo, vaikščiojimo parke, šuns išvedimo į lauką iki važiavimo dviračiu, slidinėjimo, važinėjimo riedučiais, plaukimo ir kitų laisvalaikio užsiėmimų.

Fizinis aktyvumas gali būti skirstomas į keturias pagrindines grupes: aktyvumas darbo vietoje; buitinis (aktyvumas namuose); transportinis (veiklos, kurios reikalingos keliaujant, pasiekiant skirtingus taškus) bei laisvalaikio aktyvumas.

Taip pat fizinis aktyvumas gali būti skirstomas pagal intensyvumą į lengvo, vidutiniškai intensyvaus ir intensyvaus aktyvumo tipus. Pagal tai galime suskirstyti veiklas, užsiėmimus ir pasverti, kiek aktyvūs esame savo gyvenime.

Roya Ann Miller/Unsplash nuotr.

Kai kalbame apie sporto salę, mankštas, treniruotes ar pratimus, tai – daugiau papildoma priemonė, kuria galima pasiekti geresnių fizinio aktyvumo rezultatų.

Taigi, norint būti fiziškai aktyvesniam nebūtina bėgti į sporto salę ir griebti pačių didžiausių svorių, galbūt pradžioje užtektų išlipti viena stotele anksčiau ir paeiti pėsčiomis iki darbo ar namų, arba kas dieną, pietų metu ar vakarais, išeiti vidutiniu ar spartesniu žingsniu pasivaikščioti. Kartais net ir pačiais paprasčiausiais pasirinkimais, galime pasiekti didesnių, pokyčių, pilnavertiškesnių rezultatų.

Reguliarus fizinis aktyvumas, tikriausiai, yra labiausiai vertinamas ir efektyviausias savigydos būdas, kurį gali pritaikyti kiekvienas žmogus.

– Ar tiesa, kad nereikėtų sportuoti susirgus onkologine liga, ar tai gali tik pakenkti?

– Yra tik keletas išskirtinių atvejų kuomet fizinis aktyvumas yra kontraindikuotinas – esant ūmiam kraujavimui ar aukštai temperatūrai bei kitoms ūmioms būklėms. Tačiau praėjus būklės ūmumui rekomenduojamas kiek įmanoma greitesnis grįžimas prie judėjimo.

Ūmiam pacientui, kuris gydosi ligoninėje gali būti skiriama ne tik aktyvi, bet ir pasyvi kineziterapija. Tokios terapijos metu, atsižvelgiant į paciento būklę, diagnozę ir gydančio gydytojo rekomendacijas yra atliekami pasyvūs judesiai lovos rėžimu. Tai yra naudinga pragulų profilaktikai, siekiant atstatyti ir pagerinti sąnarių mobilumą bei išvengti raumenų atrofijos.

Visais atvejais gydantis gydytojas geriausiai žino kiekvieno paciento situaciją ir gali pateikti rekomendacijas, kada jau galima pradėti aktyviau judėti, koks rėžimas yra rekomenduotinas. Todėl pacientai neturėtų pasikliauti dviprasmiškomis spaudos, bičiulių nuomonėmis – geriausias bičiulis yra tas, kuris motyvuoja tęsti gydytojo paskirtą fizinio aktyvumo programą. Naudinga pasikonsultuoti su gydančiu gydytoju.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...