Lietuvoje

2017.01.05 09:01

Septynių dienų planas medžiagų apykaitai pagerinti

LRT TELEVIZIJOS laida „Klauskite daktaro“, LRT.lt2017.01.05 09:01

Jei pasibaigus šventėms nuotaiką gadina keli priaugti kilogramai, LSMU profesorius Alvydas Unikauskas siūlo septynių dienų planą, kaip pagreitinti medžiagų apykaitą ir atsikratyti per šventes priaugto svorio.

Pasak gydytojo, iš šių septynių dienų penkios yra skiriamos organizmui į vėžias grąžinti bei virškinimui normalizuoti ir net dvi dienas leidžiama valgyti, ko norisi. Taigi pirmiausia reikėtų nuspręsti, kurios dienos bus savęs lepinimo dienos, o kuriomis teks suimti save į rankas.

Gydytojas A. Unikauskas siūlo savaitę suskirstyti į dvi baltymų, vieną lėtųjų angliavandenių (skaidulų), dvi sveikųjų riebalų ir dvi savęs lepinimo dienas.

Baltymai natūraliai pagreitina medžiagų apykaitą, todėl jų vartojimas yra svarbus stengiantis sureguliuoti virškinimo procesą po švenčių. Taigi „baltymų dienomis“ patariama valgyti maistą, turintį daug baltymų (pvz., kiaušinienė, grybai, špinatai ir t. t.), ir vengti angliavandenių.

Skaidulos naudingos ne tik tuo, kad „iššluoja“ iš žarnyno toksinus, jos yra ir lėčiau virškinamos. Pasak gydytojo A. Unikausko, skaidulų valgymas yra geros sveikatos pagrindas. „Lėtųjų angliavandenių dieną“ siūloma valgyti įvairių kruopų košę, viso grūdo makaronus, pupeles, o užkandžiams rinktis uogas ir vaisius.

„Sveikųjų riebalų dienomis“ galima derinti maistą, kurį valgėte per „baltymų ir angliavandenių dienas“, ir pridėti riebalų. Šiomis dienomis siūloma rinktis keptus kiaušinius, pilno grūdo sumuštinį su avokadu, lašišą, silkę, maistą gardinti alyvuogių aliejumi.

Gydytojas A. Unikauskas akcentuoja, kad „lepinimosi dienų“, jei turite stiprią valią, galite atsisakyti ir pakeisti jas kitomis minėtomis dienomis. Pasak gydytojo, svarbiausia – atsistoti nuo stalo pilnai nepasisotinus.

Išsamiau apie patarimus, kokius maisto produktus rinktis po švenčių, – laidos „Klauskite daktaro“ įraše.