Lygių galimybių kontrolierė nustatė, kad lažybų bendrovės „Top Sport“ reklama žemina moteris ir skyrė įspėjimą, rašoma tarnybos pranešime spaudai.
Reklama prieštarauja Moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymui, kuris įpareigoja visus paslaugų teikėjus užtikrinti, kad informacijoje apie jų teikiamas paslaugas nebūtų išreiškiamas pažeminimas, paniekinimas ar formuojamos visuomenės nuostatos, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą, taip pat kad vartotojai nebūtų diskriminuojami dėl lyties.
Tyrimas buvo pradėtas gavus informaciją iš kelių pareiškėjų apie naujienų portale „Delfi“ paskelbtą reklamą, kurioje vaizduojamos šviesiaplaukės merginos, dėvinčios glaustinukes (vientisus maudymosi kostiumėlius), atvirai apnuoginančias kojas ir rankas, tarp kojų laikančios automatus, o jų kojų apačioje sklebiamas užrašas: „Pyst?“ (žr. paveikslėlį), bei ta pačia tema interneto socialiniame tinkle „Youtube“ publikuojamą vaizdo siužetą.
Tyrimo metu dėl reklamos vertinimo kreiptasi į Lietuvos reklamos asociaciją „Reklamos biuras“. Jos vadovas Gintaras Šeputis atsakyme teigė, kad reklama pažeidžia Lietuvos reklamos etikos kodekso punktą „Padorumas“, nustatantį, kad reklama neturi pažeisti visuomenėje vyraujančių padorumo normų, gero skonio ir pagarbos žmogaus orumui reikalavimų. Pasak G. Šepučio, reklamuotojas turi atsižvelgti į visuomenės jautrumą.
Vertinimą taip pat pateikė Mykolo Romerio universiteto Lyčių tyrimų laboratorijos vadovė dr. Eglė Krinickienė. Pasak mokslininkės, „reklamoje pateikiamas moterų įvaizdis akivaizdžiai rodo seksistinį požiūrį, yra vulgaraus ir žeminančio moters orumą pobūdžio.“ Dr. E. Krinickienės išvadoje teigiama, kad „Top Sport” reklama visuomenėje sukuria pagrindą traktuoti moterį kaip geismą tenkinantį objektą, tuo paminant jos garbę, orumą bei dar labiau įtvirtinant stereotipinę nuostatą apie tariamai moteriai priskirtas aptarnavimo ir malonumų tenkinimo funkcijas.
Lygių galimybių kontrolierė Agneta Skardžiuvienė, atlikusi tyrimą, konstatavo, kad „Top Sport“ reklama dėl tokio primityvaus, seksualizuoto ir sudaiktinto moters vaizdavimo neabejotinai menkina ir diskriminuoja moteris. Kontrolierė ragina reklamos agentūras ir kitas visuomenės informavimo priemones atsisakyti stereotipinio, moteris žeminančio vaizdavimo, darančio neigiamą įtaką psichinei visuomenės sveikatai, o ypač jauniems žmonėms, ir ieškoti kitų būdų ir formų teikiamoms paslaugoms pristatyti.