captcha

Jūsų klausimas priimtas

Vilniuje Rusijos prašymu suimtas buvęs aukštas Gruzijos pareigūnas vyko į policijos šventę

Praėjusį savaitgalį į Vilnių atvykęs, bet oro uosto pasienio poste sulaikytas, o po to teismo sprendimu suimtas buvęs Gruzijos antiteroristinio centro vadovas Zurabas Maisuradzė į Lietuvą vyko Tarptautinės policijos asociacijos Lietuvos skyriaus kvietimu.
TPA Lietuvos skyriaus nuotr.

Tai DELFI patvirtino Gruzijos grupės koordinatorius Lietuvoje Vytautas Jasiulevičius.

Pasak jo, šiuo metu atsargoje esantis buvęs aukštas Gruzijos vidaus reikalų ministerijos pareigūnas Z. Maisuradzė ne kartą lankėsi Lietuvoje, prieš tai buvo atvykęs birželio 10-13 d. ir dalyvavo Ignalinoje surengtame sąskrydyje. Ir tada jokių problemų oro uoste nebuvo iškilę.

Šįkart Z. Maisuradzė su kolega buvo pakviesti į metinį renginį, tačiau jame dalyvavo tik vienas svečias iš Gruzijos – į atsargą išėjęs pareigūnas praleido areštinėje.

Gruzijos delegaciją pasitikti turėjęs V. Jasiulevičius sakė, kad svečių kelionė į Lietuvą savaitgalį neapsiėjo be incidentų.

„Mes kvietėme į renginį, jis ne pirmą kartą atvažiavo, tai buvo metų renginys, – sakė V. Jasiulevičius. – Apie tai, kad sulaikytas, sužinojome, kai jo nesulaukėme, tą dieną jie ir taip vėlavo – turėjo atskristi apie pietus, aš turėjau pasitikti, bet du kartus atidėjo skrydį Ukrainoje.“

Z. Maisuradzės sulaikymo V. Jasiulevičius nebuvo linkęs komentuoti, tačiau patikino, kad Lietuva remia Gruzijos policiją: „Mes esame jų rėmėjai ir siekiame, kad jie taptų pasaulinės šeimos nariai.“

„Mes su jais draugaujame ir mūsų delegacijos keičiasi nuolatos – mūsiškiai pas juos nuvažiuoja, jie priima, padeda organizuoti ir susipažinti ir su šalimi, ir policijos darbu, lygiai taip pat ir jie važinėja, – sakė V. Jasiulevičius. – Ir mes turime tam tikrų įsipareigojimų pagal tarptautinį statutą, o jeigu jie nesugeba atvažiuoti arba yra lėšų trūkumas, mes darome vaizdo konferenciją.“

Į Lietuvą atvykęs Z. Maisuradzė grįžti atgal į Gruziją turėjo šią savaitę, tačiau nesugrįžo – pasieniečiai jį savaitgalį sulaikė oro uoste, nes tikrinant duomenų bazes paaiškėjo, kad šio žmogaus ieško Interpolas.

Paiešką paskelbė Interpolo Rusijos skyrius.

Rusai tarptautinę paiešką motyvuoja tuo, kad esą Z. Maisuradzė įtariamas nusikaltimais, susijusiais su terorizmu.

Sekmadienį budėjusi Vilniaus miesto apylinkės teismo teisėja Ieva Stanislovaitienė Z. Maisuradzę suėmė 10 parų, tačiau savo argumentų nepanoro komentuoti. Vėliau, kilus skandalui, Lietuvos teismai nurodė, kad „teismo sprendimas priimtas išnagrinėjus prokuroro prašymą ir pateiktus duomenis, siekiant užtikrinti asmens buvimą Lietuvoje tol, kol bus išsiaiškintos visos su paskelbta paieška susijusios aplinkybės bei gauta papildoma medžiaga iš paiešką paskelbusios valstybės“.

Teismai taip pat nurodė, kad Z. Maisuradzė yra suimtas minimaliam įstatyme numatytam terminui – 10 parų. Iš tikrųjų, minimalaus suėmimo terminas įstatyme nėra numatytas – asmenį sulaikyti galima iki 48 val., o po to būtinas teismo leidimas suimti – kartais teismai skiria ir vienos dienos ar net trumpesnį suėmimo terminą (kol išsiaiškins būtinas aplinkybes), bet jis negali būti didesnis nei trijų mėnesių. Tiesa, vėliau Lietuvos teismų atstovė patikslino, kad 10 dienų – tai minimalus terminas, per kuri gali būti gauti įrodymai bendradarbiaujant su užsienio valstybėmis.

„Ši nutartis nėra pagrindas perduoti Rusijai „Interpolo“ paieškomą asmenį“, – nurodė teismai.

Šaltinis www.delfi.lt

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe