Lietuvoje

2021.11.18 09:00

Prezidentūra teigiamai vertina pandemijos valdymą mokyklose ir ministerijos inicijuojamą tinklo pertvarką

Edvardas Kubilius, LRT RADIJO laida „Ryto garsai“, LRT.lt2021.11.18 09:00

Mokinių atostogų laikotarpiu sumažėjus aktyvių koronaviruso židinių skaičiui mokyklose, prezidentūra teigiamai vertina epideminę padėtį ugdymo įstaigose ir pažymi, kad pagrindo kontaktinio mokymo atsisakymui šiuo metu nėra. Kaip LRT RADIJUI sakė prezidento patarėjas Paulius Baltokas, tikima ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pradėtos mokyklų tinklo pertvarkos kryptimi.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija siūlo uždaryti arba prijungti mažas mokyklas prie didesnių, taip pat ketina naikinti jungiamąsias klases.

Viena iš trečiadienį ŠMSM pristatytos mokyklų tinklo pertvarkos dalių numato, kad jeigu mokykloje mokosi mažiau negu 60 moksleivių, ji turėtų būti prijungiama prie didesnės mokymo įstaigos arba likviduojama. Kaip LRT RADIJUI sakė prezidentūros Švietimo, mokslo ir kultūros grupės patarėjas P. Baltokas, Valstybės kontrolė savo ataskaitose yra nurodžiusi, kad jungtinės klasės ir ypač mažos mokyklos dažniau pasižymi prastais mokymosi rezultatais, būtent į tai ir pagrįsta orientuotis.

„Tai ir yra pagrindinis tikslas, ne mokyklų uždarymas ar jungimas, bet mokymosi rezultatų skirtumų mažinimas. Tam būtina prie šio sprendimo naudoti tai, kas užprogramuota ir Naujos kartos Lietuvos plane, tai yra Tūkstantmečio mokyklos. Ten vienas iš pagrindinių tikslų lygiai taip pat yra mokymosi pasiekimų skirtumų mažinimas. Tai kol lėšos nenueis statyboms, dažymui ar aplinkos pagražinimui, bet realiai bus skirtos savivaldybėms ir pagrindiniu kriterijumi bus iškeltas mokymosi pasiekimų skirtumų mažinimas, tol tokia pertvarka turi tikslą. (...) Nuoširdžiai norim tikėti ir girdim, kad ministerija siekia būtent mokymosi pasiekimų skirtumų mažinimo, o jis pas mus, beje, vienas didžiausių pagal visus rodiklius“, – sakė P. Baltokas.

Jungtinės klasės, pasak prezidento patarėjo, galėtų egzistuoti, jeigu būtų kokybiškai kitokios.

„Tokios kaip yra pas mus dažniausiai neduoda norimų rezultatų. Jeigu taikytume skirtingas metodikas, jeigu būtų dvigubai ar trigubai didesnis finansavimas, papildomi mokytojų padėjėjai, skiriant daugiau laiko tai įmanoma, bet pas mus jungtinė klasė nereiškia viso šio komplekso“, – sakė P. Baltokas.

„Mokykla ne tik Lietuvoje, bet ir toje pačioje Danijoje, Norvegijoje ar Švedijoje, mažuose regionuose, yra tam tikras kultūros židinys ar centras. Turime suprasti, kad kuomet kalbame apie jungtines ar nejungtines klases, mes nekalbame apie būtinai fizinį mokyklos uždarymą ir išardymą, mes kalbame apie galimybę tarp skirtingų juridinių asmenų naudoti resursus, kad ir mažo regiono vaikai, kurie yra Lietuvos vaikai, gautų tinkamą išsilavinimą, kad per pamoką jie gautų ne ketvirtį savo klasės kurso, bet visą, pilną kursą, kaip ir priklauso“, – pridūrė prezidento patarėjas.

Paklaustas, ar, prezidentūros manymu, pandemija mokyklose valdoma tinkamai, P. Baltokas atsakė teigiamai.

„Mūsų akimis, pandemija mokyklose valdoma tinkamai. Kol kas tai yra rizikos ribų valdyme, tą sako ir ekspertai, atostogos padėjo, kreivė sumažėjo, nematome jokio reikalo galvoti apie kontaktinio ugdymo atšaukimą“, – sakė jis.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt