Lietuvoje

2021.09.23 16:30

Apie 15 proc. žmonių vis dar naudoja pagalbos numerius, kurių netrukus nebeliks

Edvardas Čiuldė , LRT RADIJO laida „Ryto garsai“, LRT.lt2021.09.23 16:30

Apie 15 proc. arba vidutiniškai po tūkstantį skambučių per dieną – tokia dalis Lietuvos gyventojų Bendrąjį pagalbos centrą (BPC) vis dar pasiekia senaisiais pagalbos numeriais, kurių netrukus nebeliks.


Skambinantys pagalbos numeriais 01, 101, 011, 02, 102, 022, 03, 103, 033 vis dar yra automatiškai peradresuojami į BPC, tačiau telefone surinkę bet kurį iš jų nuo spalio 1-os dienos išgirs balso pranešimą, nukreipiantį skambintį numeriu 112, o nuo kitų metų balandžio pradžios minėtų devynių senųjų pagalbos telefonų neliks.

„Numatyta, kad tie numeriai bus perimti palaipsniui, siekiant išvengti nesusipratimų ir kad gyventojai nenukentėtų. (...) Nuo spalio 1-osios tie numeriai bus išjungti, bet surinkus bet kurį iš jų bus automatinis balso pranešimas, kad numeris išjungtas ir reikėtų skambinti numeriu 112. Toks pranešimas bus lietuvių ir rusų kalbomis ir jis bus transliuojamas iki kitų metų balandžio 1-osios“, – LRT RADIJUI trečiadienį sakė BPC vadovas Audrius Čiuplys.

Iki šiol apie 15 proc. skambučių centrą pasiekia netrukus panaikinsimus telefonus.

„Pasitikslinome duomenis iš viešojo ryšio operatorių ir ką mes matome, tai kad apie 15 proc. visų pagalbos skambučių sulaukiama dar tais senaisiais numeriais, tai maždaug per parą apie 1000 skambučių sulaukiame būtent per tų numerių linijas“, – sakė A. Čiuplys.

„Mes daugiau atkreipiame dėmesį, kad vyresnio amžiaus, virš 50-60 metų gyventojų grupė, naudojasi senaisiais numeriais. Galbūt yra ir taip, kad tie numeriai, kurie buvo prieš kurį laiką naudojami mobiliojo ryšio tinkluose ir dabar dar kaip ir naudojami, tiesiog įvesti telefone ir jame išlikę kaip greitosios pagalbos, policijos ir panašiai“, – pridūrė pašnekovas.

Dalis senųjų pagalbos numerių – 01, 02 ir 03 – yra išlikę nuo sovietmečio, kita dalis triženklių numerių yra atsiradę sulig atskirais mobiliojo ryšio operatoriais. A. Čiuplys priminė, kad planas palikti tik vieną pagalbos numerį buvo numatytas dar prieš 19-ka metų.

Jo teigimu, be informacinės kampanijos televizijoje, radijuje ir internete, gyventojus informuoti apie pokyčius stengiamasi ir kitais būdais.

„Visi svajoja, kad jų informacinė žinutė ar reklaminė kampanija pasiektų visus gyventojus šimtu procentų, bet tai tiesiog neįmanoma. Bet Vidaus reikalų ministerija informavo savivaldybes su prašymu paskelbti tą informaciją ir interneto svetainėse, ir dalintis visose vietose, kur intensyviau lankosi vietos gyventojai, t.y. savivaldos institucijose.

Taip pat informaciją prašoma išplatinti seniūnų, kad gyvenvietėse, ypač kur yra senyvo amžiaus žmonės, kad ji pasiektų gyventojus – pakabinant mūsų parengtus visomis trimis kalbomis plakatus, bendraujant su gyventojais. Tos pagalbos taip pat prašome mes iš savo kolegų ugniagesių“, – sakė A. Čiuplys.

Visas pokalbis – LRT RADIJO laidos „Ryto garsai“ įraše.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt