Lietuvoje

2021.08.02 22:56

Metus neišsprendžiama problema – neįgaliesiems dar sudėtinga atsiimti siuntas iš paštomatų

atnaujinta 15.56
Saulė Rudytė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2021.08.02 22:56

Turintiems judėjimo, klausos ar regos negalią atsiimti siuntą iš paštomatų – sudėtinga, neretai tenka prašyti aplinkinių pagalbos. Paštomatų paslaugas teikiančios bendrovės sako, kad situaciją stengiamasi spręsti. Seimo nario Justo Džiugelio teigimu, šiemet tam numatyta 2 milijonai eurų.

Vežimėlyje sėdinčiam Ričardui Dubickui per pandemiją siuntas atsiimti buvo nelengva. Jau beveik trejus metus sprendžiamas klausimas, kaip padaryti, kad negalią turintiems žmonėms siuntas atsiimti būtų lengviau.

„Ypač kai pandemijos metu. Tai labai dažnai reikdavo siuntas atsiimti, dabar taip jau šiek tiek laisviau buvo, bet vis tiek praktiškai į savaitę – kartą ar du bent mažiausiai“, – pasakoja Asociacijos „Savarankiškas gyvenimas“ prezidentas R. Dubickas.

Žinios. Krupeckaitės ir Marozaitės duetas komandinio sprinto rungtyje užėmė 5 vietą

Asociacijos prezidento teigimu, atsiimti siuntą – lygu laimėti loterijoje.

„Mes buriame iš kavos tirščių, kur bus siuntinys dar įdėtas. Jeigu bus siuntinys patogiai, jeigu didesnis siuntinys mes puikiai žinome, kad būna aukštai skyreliai padaryti stambesnėms siuntoms. Tai praktiškai mes jau nebegalime pasiimti, niekaip. Jeigu bus irgi žemai labai, mes vėl taip pat negalime pasiimti“, – nurodo jis.

Paštomatų paslaugų bendrovės „Omniva“ atstovai teigia, kad šiuo metu sunku pasakyti, kada problema bus išspręsta. Procesai gana sudėtingi, juos įgyvendinti trunka kelerius metus, o kai kurioms idėjoms įgyvendinti reikalingas skirtingų organizacijų įsitraukimas. Todėl esą nuolat palaikomas ryšys su organizacijų atstovais.

„Susidūrus su nesklandumais, visada padedame savo klientams – skatiname juos susisiekti su mūsų klientų aptarnavimo centru, kurio specialistai kiekvieną situaciją vertina individualiai ir randa klientui patogiausią sprendimą. Pavyzdžiui, gavus pranešimą apie pristatytą siuntą ir susisiekus su mumis, mes patikriname, kuriame skyrelyje siunta įdėta. Jeigu siunta paštomate pristatoma į aukštai esantį skyrelį, kurios klientas negali pasiekti, mes siuntą perdedame į žemiau esantį. Taip pat, jei klientas dėl negalios negali atsiimti ar išsiųsti siuntos paštomatu, pristatome ją į namus ir paimame iš jų“, – dėstoma „Omniva“ komentare.

Kaip teigia „Omniva LT“ Operacijų departamento direktorė Giedrė Vaitekūnaitė, planuojant naujų paštomatų vietas, prioritetas teikiamas toms, kurios būtų lengvai prieinamos visiems.

„Jei tokių nerandame, prašome teritorijos valdytojo leidimo prie „Omniva“ paštomato įrengti specialų privažiavimą judėjimo negalią turintiems žmonėms. Regėjimo negalią turintiems žmonėms, paprašius, siuntas pristatome į namus“, – dėstoma pranešime.

Pasak Seimo nario Justo Džiugelio, palengvinti gyvenimą turėtų liepą pradėjusi veikti asmeninio asistento paslauga neįgaliesiems.

„Šiems metams jau yra suplanuoti 2 milijonai, o nuo kitų metų peržiūrint biudžetą, jau bus papildomas finansavimas. Bet kokiu atveju, paslauga tikrai yra tokia, sakykime, integruojanti žmones į visas gyvenimo sritis ir maža to, ši paslauga yra orientuota ne vien tiktai į neįgaliųjų gyvenimo kokybę, bet ir lygiai taip pat naujų darbo vietų kūrimą žmonėms, kurie ieškosi aktyviai darbo“, – nurodo J. Džiugelis.

Anot Seimo nario, visiškai apmokamas pagalbininkas žmogui ar siuntų pristatymas į namus – geriausios priemonės, galinčios padėti neįgaliajam integruotis į visuomenę.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.