Kelios dešimtys nevyriausybinių organizacijų atstovų prie Švietimo ir mokslo ministerijos protestavo prieš posėdį, kuriame buvo tvirtinamas galutinis lytiškumo ugdymo programos projektas. Esą jis pernelyg konservatyvus ir neatspindi dabartinio mokinių lytiškumo ugdymo poreikio.
Kelios dešimtys nevyriausybinių organizacijų atstovų prie Švietimo ir mokslo ministerijos protestavo prieš posėdį, kuriame buvo tvirtinamas galutinis lytiškumo ugdymo programos projektas. Esą jis pernelyg konservatyvus ir neatspindi dabartinio mokinių lytiškumo ugdymo poreikio.
Jaunuoliai ragino projektą rengti liberaliau. Esą darbo grupė neatsižvelgė į Pasaulinės sveikatos organizacijos rekomendacijas, trūksta informacijos apie seksualines mažumas, kontracepciją, formuojamos išankstinės vertybės.
Programos rengėjai tvirtina, kad programa inovatyvi ir pagrįsta moksliškai, ji padės formuoti vertybines nuostatas apie pagarbius tarpusavio santykius, meilę, šeimą, pagarbą žmogaus gyvybei, toleranciją kitoniškumui ir suteiks visapusiškų žinių apie seksualinį gyvenimą.
„Ši programa yra orientuota į tai, kad vaikai būtų ugdomi kiek įmanoma labiau atidėti lytinius santykius, nes tai yra rizikinga, susiję su pasekmėmis. Manau, kad ši programa buvo pakankamai gerai subalansuota ir sakyti, kad buvo didelė bažnyčios įtaka, yra netiesa“, – teigia Lytiškumo ugdymo programos darbo grupės narys kunigas prof. Andrius Narbekovas.
Švietimo ir mokslo viceministrė, Lytiškumo ugdymo programos darbo grupės pirmininkė Natalja Istomina prideda, kad programa yra inovatyvi bei grįsta mokslu.
„Į Bažnyčios nuomonę yra atsižvelgta kaip į vertybių saugotojo. Tai nėra blogai, nes gavome daug palaikančių tėvų komentarų, kurie prašė net sugriežtinti šiek tiek programą. Bet manome, kad moksliškai pagrįstos žinios yra pateiktos šioje programoje, ji atitinka visus reikalavimus“, – aiškina N. Istomina.
Tiesa, ne visi laikosi tokios nuomonės. Pavyzdžiui Lietuvos mokinių parlamento atstovė, Lytiškumo ugdymo programos darbo grupės narė Deimantė Rimkutė teigia, kad programa nėra pakankamai grįsta faktais ir žiniomis bei mokslu.
„Programoje vis dar yra vadinamų dogmų. Manome, kad ji turėtų būti universalesnė ir pritaikyta XXI amžiaus mokiniams, nes pastebime, kad plintančių ligų vis daugėja ir turime turėti daugiau žinių apie kontracepciją ir apsisaugojimo būdus“, – programą kritikuoja D. Rimkutė.