Lietuvoje

2021.06.14 17:06

Pasitikrinkite: mokytojai pateikia anglų kalbos egzamino užduočių atsakymus

atnaujinta 17.16
Aida Murauskaitė, LRT.lt2021.06.14 17:06

Pirmadienį abiturientai laikė anglų kalbos egzamino pirmąją dalį – jie atliko klausymo, skaitymo ir rašymo užduotis. Anglų kalbos egzaminas – populiariausias pasirenkamasis egzaminas tarp kandidatų. Šį užsienio kalbos egzaminą pasirinko laikyti 18 tūkst. 433 kandidatai. Panašus skaičius jaunuolių ir pernai rinkosi šį egzaminą. 

Egzaminų užduotį ir atsakymus pateikiame kiek žemiau.

Pakalbintų abiturientų nuomonės dėl gegužės mėnesį jau vykusių gyvų pamokų nuomonės išsiskyrė: daliai nuotolinis mokymas buvo tinkamesnis būdas susikaupti ir geriau pasirengti egzaminams, o kitiems gyvai matomų mokytojų pagalba paskutinėmis mokslo metų savaitėmis tapo tiesiog neįkainojama.

Kauno Jono Jablonskio gimnazijos anglų kalbos ir etikos mokytojas Rytis Jezukevičius mano, kad užduočių lygis šiemet buvo panašaus lygio, kaip kad praėjusiais metais. Pasak mokytojo, šiemetinė egzamino užduotis nebuvo labai lengva, vienintelė lengvata, pasak jo, – 15 minučių, kuriomis pratęstas egzaminas. R. Jezukevičius tikras, kad šiemet bus nemažai šimtukų.

„Lietuvos jaunimas puikiai moka anglų kalbą, ruošėsi šiam egzaminui, jį laiko dauguma. Manau, anglų kalbos egzaminas pagal šimtukų surinkimą vėl pirmaus. Tokia mano pranašystė“, – sakė pedagogas.

Klausymo užduotys, anot mokytojo, panašios savo struktūra ir pobūdžiu į praėjusių metų užduotis.

„Klausymo užduotys buvo įdomios. Manau, kad jos buvo nenuvalkiotos. Man patiko paskaita apie matematikos ir muzikos ryšius. Man ir pačiam buvo įdomu perskaityti tą tekstą.

Skaitymo dalyje taip pat buvo aktualių tekstų. Tarkime, tekstas apie psichologinę savijautą, patarimai, kaip ją pagerinti, ypač naudingi egzaminų laikotarpiu. Vėliau pereinama prie pasakojimo elementų turinčio teksto apie asmens patirtį. Trečioje užduotyje – mokslo populiarinimo straipsnis apie motyvaciją. Taip pat buvo tekstas apie akademinį sąžiningumą, tai labai gražiai parašytas tekstas“, – užduotis apžvelgė R. Jezukevičius.

Nors skaitė abiturientų atsiliepimų, kad egzaminas buvo lengvas, mokytojas tikras, kad sudėtingumo lygis išlaikytas tradicinis.

„Nebuvo nei per sudėtinga, nei per lengva“, – dvi pirmąsias dalis apibūdino pedagogas.

Rašymo užduočiai R. Jezukevičius taip pat nepagailėjo pagyrimų. Jis pagyrė pirmosios dalies iliustraciją, kurioje mokiniui, laikančiam egzaminą, pateikiama iškalbinga informacija. R. Jezukevičiui patiko ir rašymo užduotis apie nuomonės formuotojų įtaką.

„Tai gana aktuali tema, ji nenuvalkiota. Esu tikras, kad įdomu tokia tema rašyti. O ir sakyti, kad ji per sudėtinga, negalėčiau. Mano mokiniai, tarkime, mokydamiesi nuotoliniu būdu yra rašę tokia tema“, – kalbėjo anglų kalbos mokytojas.

Pedagogas mano, kad 15 minučių, kuriomis šiemet pailginti egzaminai, suteikė galimybių patobulinti darbą, darsyk lėtai persiskaityti, ką parašei.

Egzamino užduotis yra čia.

„Alfa klasės“ mokytojai pateikia egzamino užduočių atsakymus. Sprendė „Alfa klasės“ mokytojos Jogailė Gudaitė ir Augustina Kundrotaitė.

2021 m. preliminarūs anglų kalbos VBE atsakymai

LISTENING:

Pirma užduotis:

B
C
A
C
A
B
B
B
C
B

Antra užduotis:

A
B
C
B

Trečia užduotis:

E
D
G
C
B

Ketvirta užduotis:

absurd
intricate
inevitable
assist
variations
elicits

READING:

Pirma užduotis:

D
B
C
E

Antra užduotis:

board
refused
bored
life
running
suits

Trečia užduotis:

I
H
E
D
F
C
G

Ketvirta užduotis:

guilt
honesty
engaging
acts
detect
offence
inferior
ensure

WRITING:

„Pirmoji rašymo užduotis nenustebino. Užduotyje prašoma parašyti „semi-formal“ laišką, kurio pagrindinė užduotis – pateikti prašomą informaciją konferencijos organizatoriui siekiant dalyvauti konferencijoje. Šio tipo užduotyje svarbiausia buvo nurodyti visą reikalingą informaciją, paisyti tinkamos pusiau formalaus laiško struktūros reikalavimų bei išvengti gramatinių netikslumų.

Antroji rašymo užduotis, priešingai nuo pirmosios, buvo kiek netikėta. Netikėta buvo ne pati tema, tačiau užduočių sudarytojų pasirinktas esė tipas. Priešingai nei įprasta, tai nebuvo nuomonės ar skirtingus požiūrius pateikianti esė. Šioje rašymo dalyje moksleiviai turėjo nurodyti bent dvi priežastis, kodėl jaunuoliai seka nuomonės formuotojus bei kokias pasekmes tai turi jų gyvenimo būdui.

Šio tipo esė išties retai pasitaiko valstybiniuose egzaminuose, todėl daugybė mokinių nemoka tinkamos struktūros, reikalingos šiam esė tipui. Bus įdomu pamatyti šių metų moksleivių rezultatus“, – sakė egzamino užduotis atlikusios mokytojos.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.