Lietuvoje

2021.05.31 12:05

Kovoje dėl studentų pateisinamos visos priemonės? Socialinius tinklus kaitina sostinės universiteto reklama

atnaujinta 14.49
Aida Murauskaitė, LRT.lt2021.05.31 12:05

Kovoje dėl studentų pateisinamos visos priemonės? Toks klausimas, artėjant priėmimui į aukštąsias mokyklas, gvildenamas socialiniuose tinkluose. Jis kilo Kaune atsiradus stendams su VILNIUS TECH (VGTU) reklama.

„Ar tikrai esi ten, kur turi būti?“ Toks stendas iškilo prie Kauno technologijos universiteto (KTU) centrinių rūmų. VILNIUS TECH ir KTU yra panašaus, technologijų, profilio universitetai.

„Ar tikrai nori keturis metus praleisti Kaune?“ Toks plakatas šviečia Kaune, studentų miestelyje. Interneto vartotojams kliūva ir klaida – turėtų būti „ketverius metus“.

„Mano kaimas yra krūtesnis už tavo kaimą: VGTU reklamuoja Vilnių Kauno sąskaita! Jo... matyt, daugiau savo pridėtinių verčių nerado. Tai siūlau naują VGTU šūkį: „VGTU – we suck, but Vilnius is lovely!“ – taip padėtį apibūdino reklamos nuotrauka pasidalijęs KTU fakulteto dekanas Ainius Lašas.

Tokia VILNIUS TECH reklama užkliuvo ir komunikacininkui Liutaurui Ulevičiui: „Kova dėl studentų (ir išlikimo) kartais įgauna įdomias formas.“

KTU atstovai jau sureagavo į kolegų reklamą.

„Džiugu, kad kolegos iš sostinės technikos universiteto mato tokią didelę grėsmę, kad būsimieji studentai renkasi studijas Kaune, o ne Vilniuje, ir imasi tokių desperatiškų veiksmų bandydami paveikti šias tendencijas.

Šiuos rinkodarinius veiksmus vertiname kaip KTU ir kitų Kauno aukštųjų mokyklų gero darbo įvertinimą, o sparčiai besivystantis Kaunas tampa vis stipresniu traukos centru stojantiesiems.

Tai, matyt, ir gąsdina VGTU, todėl atsakymas į kolegų reklaminiuose stenduose keliamus klausimus yra labai paprastas ir aiškus: „Taip“, – tokią KTU poziciją dėl sostinės universiteto reklamų išsakė KTU Rinkodaros ir komunikacijos departamento direktorius Šarūnas Bulota.

Reklamoje klausiama ir apie Šiaulius

Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Viešosios komunikacijos vadovė Ilma Cikanaitė paaiškino, kokia yra ši reklaminė kampanija.

„Atsinaujinantis Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VILNIUS TECH) dar pernai metų rudenį mokslo metus pradėjo su nauju prekės ženklu – VILNIUS TECH. Mūsų bendruomenę išskirianti savybė – drąsa kurti, eksperimentuoti, atrasti sprendimus.

Mes mokomės, dirbame ir kuriame ne tik tam, kad būtume pasiruošę atliepti šiandienos poreikius, bet ir siekdami įgūdžių, žinių ir savybių, leidžiančių atsakyti į rytojaus klausimus. Rytojaus iššūkiai mums tokie pat svarbūs, kaip ir šiandienos.

Pradėjome priėmimų reklaminę kampaniją ir jauno žmogaus retoriškai klausiame „Ar esi ten, kur turi būti?“, „Ar tikrai nori ketverius metus praleisti Kaune?“, „Ar tikrai nori ketverius metus praleisti Šiauliuose“?, „Kam studijuoti praeitį, jei gali studijuoti ateitį“ ir t.t. Tai žaismingas ir drąsesnis būdas patraukti jaunosios auditorijos dėmesį, paskatinti juos pamąstyti ir pakviesti studijuoti VILNIUS TECH. Reklaminė kampanija neneigia, ji klausia“, – aiškino I. Cikanaitė.

Pasak jos, būti pastebėtiems jaunos auditorijos karantino sąlygomis yra itin sudėtinga.

„Dirbome su laisvai samdomais reklamos profesionalais ir kartu ieškojome atsakymų, kaip šiuos jaunus žmones pasiekti ir užtikrinti, kad jie sužinotų apie mūsų universitetą ir jo siūlomas galimybes. Panašu, kad savo tikslą pasiekėme.

Glaudžiai bendradarbiaujame su kitais universitetais: tiek atliekant mokslinius tyrimus, tiek studijų procesų gerinime. Ši reklaminė kampanija nėra nukreipta prieš kažką. Kviečiame studijuoti VILNIUS TECH iš visos Lietuvos, tad mūsų universiteto reklama yra daugelyje Lietuvos miestų. Taip kviečiame jauną, savo ateities kelią besirenkančią asmenybę rinktis VILNIUS TECH“, – universiteto poziciją išsakė jo atstovė.

Ji sakė, kad lauko reklamos vietas universitetas rinkosi pasikonsultavęs su specialistais, buvo siekiama reklamuotis ten, kur yra didžiausias jaunimo srautas, t.y. centre ar judriose miestų gatvėse.

„Kauno atveju Kauno technologijos universitetas (KTU), kaip ir Vytauto Didžiojo universitetas (VDU), yra miesto centre, tad nenuostabu, jog reklama galimai matoma prie vieno ar kito universiteto.

Reklamuotis prie kitų mokslo įstaigų – nėra naujiena, tai jau įprasta praktika. Šiuo metu prie Vilniaus universiteto (VU) stovi Mykolo Riomerio universiteto (MRU) reklama, prieš kelis metus KTU reklaminiai stendai stovėjo prie VILNIUS TECH, VU ir kitų mokslo įstaigų.

Apgailestaujame, kad viename iš stendų įsivėlė gramatinė klaida. Ją kuo skubiau išsitaisysime“, – aiškino I. Cikanaitė.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt