Lietuvoje

2021.05.12 21:25

Nustebino ministerijos žingsnis – klausė tėvų reakcijos, jei kartu mokytųsi sunkią negalią turintys vaikai

Domantė Platūkytė, LRT.lt2021.05.12 21:25

Dalį tėvų nustebino elektroniniame dienyne pasirodžiusi apklausa apie tai, kaip tėvai reaguotų, jei kartu su jų vaikais mokytųsi didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ar didelę negalią turintys mokiniai. Pasigirdo svarstymų, kad tai – diskriminacija. Tačiau ministerija sako, kad apklausos tikslas – ne stabdyti pokyčius, o inicijuoti įtrauktį.

„Jei Jūsų vaiko klasėje kartu mokytųsi didelių specialiųjų ugdymosi poreikių ar didelę negalią turintys mokiniai, kaip Jūs tai vertintumėte? Ar sutinkate su šiais teiginiais: manau, kad tai paskatintų patyčias klasėje“. Šis ir kiti panašūs klausimai suglumino dalį tėvų. Tarp jų – ir Tomas (vardas pakeistas).

„Tai klausimas, kuris, manau, yra savaime diskriminuojantis ir užkertantis kelią pokyčiams“, – sakė Tomas.

Jis kėlė klausimus, ar tokia apklausa organizuojama dėl formalumų, ar taip pateisinamas ministerijos neveiklumas.

Kaip LRT.lt informavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) Komunikacijos skyrius, ministerija yra inicijavusi kiekybinį švietimo bendruomenės nuomonės tyrimą. Keletas klausimų yra susiję su nuostatomis apie mokinių, turinčių didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, įtrauktį į bendrojo ugdymo mokyklas.

Ministerijos teigimu, tokia apklausa siejama su Švietimo įstatymo pakeitimais, kurie įsigalios 2024 metų rugsėjo 1 d. ir naikins teisines diskriminacines nuostatas – atvers visiems mokiniams galimybes lankyti bet kurią artimiausią bendrąją mokyklą.

„Tam yra kuriamos sąlygos mokyklose ir priimami papildomi darbuotojai – mokytojo padėjėjai, kad mokytojas dirbtų klasėje ne vienas, taip pat didinamas švietimo pagalbos specialistų skaičius mokyklose, mokytojai mokomi dirbti su įvairių poreikių vaikais, mokyklos aprūpinamos specialiomis priemonėmis, plėtojama alternatyvi komunikacija, pritaikomos patalpos“, – portalui LRT.lt komentuoja ministerijos atstovai.

Pasak jų, čia svarbios mokyklų bendruomenių nuostatos ir nusiteikimas priimti didelių specialiųjų poreikių vaikus bendrojo ugdymo klasėse.

„Žinome atvejų, kad mokyklos nenori specialiųjų ugdymo poreikių vaikų, jų tėvai kreipiasi ne į vieną mokyklą, kol pagaliau randa, kuri priima. Norime tiksliau žinoti, kokiomis nuostatomis dėl įtraukties gyvena šalies švietimo bendruomenė, kokios yra tokios nuomonės susiformavimo priežastys.

Norime žinoti, koks mastas, kad galėtume tinkamai planuoti priemones sklandžiai didelių specialių poreikių turinčių mokinių įtraukčiai į bendrojo ugdymo mokyklas, teikti pagalbą švietimo įstaigoms, jų bendruomenėms“, – vardija ministerija.

Anot ŠMSM, įtraukties procesas yra gana sudėtingas, o laiko nėra daug, todėl siekiama sužinoti realią esamą padėtį. Apklausa, tvirtina ministerija, padėtų teikti duomenimis grįstus siūlymus.

Ministerija taip pat atkreipia dėmesį, kad apklausa elektroniniame dienyne platinama ne ŠMSM ir ne tyrimą atliekančios bendrovės iniciatyva – ja elektroniniame dienyne su savo mokyklų bendruomenėmis galimai pasidalijo vienos ar kelių mokyklų atstovai.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.