Lietuvoje

2021.04.07 17:01

Arkivyskupija sako, kad Grušas parduotuvės nereklamavo – atvaizdas panaudotas be jo žinios

Domantė Platūkytė, LRT.lt2021.04.07 17:01

Socialiniuose tinkluose ir viename laikraštyje Velykų savaitgalį pasirodė retušuota nuotrauka, kurioje – Vilniaus arkivyskupas metropolitas Gintaras Grušas, o už jo – prabangi drabužių parduotuvė „Du broliai“. Pasirodžius nuostabai, ar Bažnyčia reklamuoja šią įmonę, Vilniaus arkivyskupija teigia, kad atvaizdas buvo panaudotas be žinios ir leidimo. Tuo metu įmonės vadybininkas teigia, kad „Du broliai“ nuotraukos į laikraštį nesiuntė, o jos pasidalijimas socialiniuose tinkluose nėra reklama.

Vis dėlto advokatų kontoros partneris tvirtina, kad nuotrauką galima laikyti reklama, kadangi ji retušuota, prie jos pridėtas ir prierašas.

Ši nuotrauka buvo išspausdinta „Lietuvos ryto“ laikraštyje, taip pat pasirodė „Dviejų brolių“ feisbuko paskyroje.

Portalas LRT.lt taip pat kreipėsi į „Lietuvos rytą“, tačiau telefonu buvo perduota, kad reklamos nebus komentuojamos.

Tiesa, 2019 metų pabaigoje įmonė taip pat dalijosi šia nuotrauka, tačiau tada ji nebuvo retušuota – matėsi praeiviai, vitrinose kitaip buvo aprengti manekenai.

G. Grušas leidimo nedavė

Vilniaus arkivyskupijos kurijos komunikacijos koordinatorė Živilė Peluritienė portalą LRT.lt informavo, kad arkivyskupo atvaizdas buvo panaudotas be jo žinios ar leidimo. Anot jos, atvaizdas panaudotas iš 1863–1864 metų sukilimo vadų ir dalyvių laidotuvių procesijos per Vilniaus senamiestį.

„Arkivyskupas nėra davęs leidimo naudoti savo atvaizdą jokioms verslo įmonėms jų reklaminiais ar kitais tikslais“, – pažymėjo Vilniaus arkivyskupijos kurijos komunikacijos koordinatorė.

Ji pastebėjo, kad po arkivyskupo nuotrauka įrašyta „Visi mes broliai...“.

„Kviečiame verslininkus, nusprendusius pasinaudoti kito veidu, tikrąją brolybę ir jos skonį patirti Betanijoje – Vilniaus arkivyskupijos Carito socialinės pagalbos ir integracijos centre, kuriame ateina pavalgyti ir nusiprausti žmonės, kurie taip pat yra mūsų visų broliai, net jei jie ir nesirengia drabužiais iš vitrinų ar kvepia ne taip, kaip dauguma norėtų“, – komentavo Ž. Peluritienė.

„Du broliai“: nuotrauka nėra reklama

Ši nuotrauka nieko nereklamuoja ir nėra įmonės reklama – tokios pozicijos laikosi „Du broliai“ įmonės vadybininkas Andrius Jankauskas. Anot jo, įmonė nuotraukos laikraščiui nesiuntė, tik pasidalijo savo „Facebook“ paskyroje.

„Jokiu būdu joks atvaizdas nėra naudojamas. Tik pasidalinta socialinėje erdvėje ta nuotrauka, kurią jūs matote „Lietuvos ryte“. Ir tiek. Tačiau tai nėra įmonės reklama. Jei tai būtų įmonės reklama, įmonė turėtų suderinti savo veiksmus reklamai su fotografuotais asmenimis. Šiuo atveju į tai net nėra jokios užuominos, nepaisant to, kad fone matomas įmonės pastato pavadinimas. Tačiau tai yra tiesiog graži nuotrauka“, – LRT.lt tvirtino A. Jankauskas.

Jis taip pat pridūrė, kad nuotrauka buvo padaryta renginio metu, o gatvė – vieša erdvė.

„Tikrai nesiekiame jokios naudos, tiesiog pasidalinome gražia nuotrauka. (...) Suprantu, kad jei būtų paimtas atvaizdas iš kažkur, kažkokio konteksto, kažkokiu būdu integruotas į kažkokią kitą aplinką, tai taip, taip negalima, tačiau tai yra tik nuotrauka“, – sakė A. Jankauskas.

Pasak įmonės vadybininko, jei įmonei reikalinga reklama, ji yra užsakoma: „Jei teko matyti mūsų reklamas, ten yra aiškiai prekiniai ženklai išvardinti, adresai, įmonės logotipas naudojamas.“

„Mūsų pozicija labai aiški – ten nėra jokios mūsų įmonės reklamos (...)“, – akcentavo A. Jankauskas.

Laikosi kitokios nuomonės

Tačiau WINT advokatų kontoros Technologijų ir žiniasklaidos praktikos grupės vadovas Andrius Iškauskas laikosi kitokios nuomonės. Anot jo, iš esmės reklama laikoma bet kokia informacija, kuria bandoma paveikti vartotojų ar klientų ūkinę veiklą ir paraginti apsispręsti pirkti prekes arba paslaugas.

„Iš to, ką matau, ponas Grušas ėjo pro parduotuvę ir taip buvo nufotografuotas. Bet „Lietuvos ryte“ nuotrauka buvo išpublikuota ne visai tokia. Ji buvo retušuota, ji buvo pakeista – pakeistos vitrinos, praeiviai. Labai svarbu, kad buvo uždėtas dar papildomas reklaminis šūkis „Visi mes broliai“.

Būtent tokia nuotrauka buvo publikuota. Aplinkybės rodo, kad tai greičiausiai buvo ne šiaip pasidalinta informacija. Kitaip tariant, ką šia nuotrauka „Du broliai“ norėjo pasakyti? Kad ponas Grušas ėjo pro jų parduotuvę? Galimai. Bet tokia aplinkybių visuma man leidžia spėti, kad tai visgi buvo reklama“, – portalui LRT.lt sakė A. Iškauskas.

Jei nuotrauka nebūtų pakeista, jei nebūtų pridėti papildomi žodžiai, būtų galima svarstyti kitaip, tačiau šiuo atveju papildomos aplinkybės rodo, kad tai – reklama, kalbėjo WINT advokatų kontoros Technologijų ir žiniasklaidos praktikos grupės vadovas.

Populiariausi