captcha

Jūsų klausimas priimtas

Sergate diabetu – valgykite ridikėlius

Ridikėlių, prasidėjus šiltajam sezonui, vis dažniau atsiranda ant mūsų stalo. Tai puikus vitaminų šaltinis, turintis antibakterinį poveikį ir net saugantis nuo vėžio. Pasak gydytojo Alvydo Unikausko, nors ši daržovė turi daug naudingų savybių, ją valgyti gali tikrai ne visi.
AFP/Scanpix nuotr.
AFP/Scanpix nuotr.

„Ridikėlių labai žemas glikeminis indeksas (sugebėjimas kuo greičiau padidinti cukraus kiekį), todėl ši daržovė ypač rekomenduojama cukriniu diabetu sergantiems žmonėms“,– pasakoja A. Unikauskas.

Profesoriaus teigimu, nors ši daržovė labai nekaloringa, tačiau turi šalutinį poveikį – skatina apetitą. Ridikėliuose gausu eterinių aliejų ir fitoncitų, saugančių organizmą nuo mikrobų, taigi juos rekomenduojama valgyti peršalimo ligų profilaktikos tikslais ir dėl burnos higienos.

„Raudona spalva veikia kaip antioksidantas, kuris padeda saugotis onkologinių ligų. Ridikėliuose gausu skaidulų, jie yra labai veiksminga žarnyno vėžio profilaktikos priemonė“, – aiškina medikas.

Pasak A. Unikausko, vartoti mažiau ridikėlių reikėtų turintiems virškinamojo trakto ar skydliaukės veiklos sutrikimų. Tiesa, norint, kad ridikėlis atskleistų kuo daugiau naudingų savybių, jį geriausia valgyti kartu su kitomis daržovėmis, salotomis, taip pat produktais, kuriuose gausu baltymų.

Plačiau apie tai – LRT TELEVIZIJOS laidoje „Klauskite daktaro“.

Komentarai

Spausdami siųsti mygtuką sutinkate su Taisyklėmis ir atsakomybe

Lietuvoje

 

Susiję įrašai

 
Visi įrašai
Kraunasi ...
 
GrojaraštisIrašaiKeisti
Kraunasi ...
  
VartotojasPašalinti
Kraunasi ...
Close