Lietuvoje

2021.03.23 20:36

Melnragiškiai įpykę ant Klaipėdos uosto: ištisas dienas zuja sunkiasvoriai automobiliai, uosto valdžia tikina – tai netrukus liausis

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2021.03.23 20:36

Visai greta jūros įsikūrę Melnragės gyventojai skundžiasi jau ilgokai neturintys ramybės. Žmonės piktinasi, kad nuo pat ankstaus ryto iki vakaro į uostą ir iš jo siauromis kvartalo gatvelėmis zuja sunkiasvoriai automobiliai. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vadovybė žada, jog darbai jau greitai baigsis, o gatvė, kuria numatytas šio transporto eismas, bus atnaujinta.

Drumsčia gyventojų ramybę

Melnragiškiai pasakoja, kad sunkiasvoriai automobiliai siauromis rajono gatvelėmis kursuoja ir ten esančių namų sienas drebina nuo praėjusio pavasario.

„Istorija prasidėjo praėjusį pavasarį, kai uosto transportas neįspėjęs pradėjo važinėtis visomis Melnragės gatvėmis. Tada mes, melragiškiai, dirbome sekliais – filmavome, fotografavome, siuntėme policijai“, – pasakojo Melnragės seniūnaitė Marija Kalendė.

Pašnekovė teigė, jog vos tik pastebėję uosto tinklapyje skelbiamą informaciją apie vykdomus I-osios krantinės rekonstrukcijos darbus, suprato, iš kur siaurose kvartalo gatvelėse atsirado tiek daug sunkiasvorio transporto.

Galų gale buvo nuspręsta, kad į uostą dėl ten vykstančių I-osios krantinės rekonstrukcijos darbų judantis transportas galės naudotis tik rečiau apgyvendinta Smilčių gatvele. Prieš ten nukreipiant eismą buvo įvertinta gatvės būklė.

Istorija prasidėjo praėjusį pavasarį.

Nepaiso patvirtintos schemos?

Neseniai gyventojai problemas aptarė su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos atstovais.

„Mes tikimės, kad mus išgirdo. Sekėsi daug geriau nei pirmus kartus, kai dar nebuvome susibūrę į bendrą būrį“, – teigė Melnragės seniūnaitė.

Susitikimo metu uosto atstovai pažadėjo atstatyti Smilčių gatvės būklę iki tokios, kokia ji buvo iki pradedant ja riedėti sunkiasvoriams automobiliams.

Vis dėlto gyventojai tvirtina, kad su darbais uoste susiję automobiliai juda ir kitomis Melnragės gatvelėmis – Audros, Molo, Vėtros, tačiau uosto atstovai to pripažinti esą nėra linkę. Gyventojai tai pasiryžę įrodyti pateikdami nuotraukose ir vaizdo įrašuose užfiksuotus momentus.

„Aišku, prisideda tai, kad Melnragės teritorijoje yra kitos statybvietės, bet, palyginus su uosto teritorijos statybomis, jos yra niekinės. Ir to transporto, kuris atvyksta į tas statybvietes, kurios yra Vėtros ir Molo gatvėse, yra žymiai mažiau“, – patikino M. Kalendė.

Sunkiasvoriai automobiliai Melnragės gatvelėmis, gyventojų tvirtinimu, rieda nuo 8 val. ryto iki kol ima leistis saulė, eismas vyksta ir šeštadieniais.

Mes tikimės, kad mus išgirdo.

Stengiasi bendradarbiauti

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas tvirtino, jog pavyksta megzti konstruktyvų dialogą su Melnragės bendruomene ir uostas yra linkęs spręsti kylančias problemas.

„Yra, aišku, tų klausimų, bet bandome juos kažkaip spręsti“, – teigė A. Latakas.

Pašnekovas neslėpė, jog dėl sunkiasvorio transporto eismo šiame mikrorajone su gyventojais jau kalbėta ir anksčiau. Tvirtinama, kad darbus atliekanti įmonė yra įpareigota savo transportą nukreipti tik Smilčių gatve pagal patvirtintą schemą.

Mes tikrai nesiginame, stengiamės išlaikyti normalų kontaktą su žmonėmis.

Kitomis gatvėmis sunkiasvoriai automobiliai esą neturėtų važiuoti, tačiau A. Latakas patikino, jog jeigu gyventojai yra užfiksavę atvejų, kai patvirtintos schemos yra nesilaikoma, direkcija laukia nuotraukų ar vaizdo įrašų ir šį klausimą aptartų su rangovu, imtųsi priemonių, jog žmonėms nebūtų keliama papildomų nepatogumų.

„Mes tikrai nesiginame, stengiamės išlaikyti normalų kontaktą su žmonėmis, reaguoti į jų pastabas, atsižvelgti ir padaryti tai, kas priklauso“, – užtikrino uosto vadovas.

Darbai netrukus turėtų būti baigti

A. Latakas tvirtino, jog Smilčių gatvei nuolat skiriama dėmesio, stebima jos būklė.

„Mes žiūrime kokia šios gatvės būklė. Turiu pasakyti, kad ji yra gana puikaus stovio, lyginant su kitomis Melnragės gatvėmis, yra ten galbūt po žiemos erozija, galbūt dėl transporto, bet mes to nekvestionuojame – gatvė bus sutvarkyta. Ji yra šluojama, kažkiek apsineša, tačiau ji tikrai yra prižiūrima“, – patikino pašnekovas.

Neslepiama, kad I-osios krantinės rekonstrukcija jau turėjo baigtis šių metų pradžioje, tačiau nemažai šio projekto darbų buvo vykdoma po vandeniu, tad jų ritmą nemaža dalimi diktuoja ir oro sąlygos, todėl darbai kiek užsitęsė. Vis dėlto tikimasi, kad jau balandžio viduryje rekonstrukcija bus baigta.

Matome, kad pabaiga visai čia pat.

„Tai yra čia pat ir tikimės, kad kai ateis sezonas, kai pasirodys daugiau poilsiautojų ar tiesiog žmonių, važiuojančių prie molo ar į kavinukes, banglentininkų, būsime baigę darbus. Matome, kad pabaiga visai čia pat“, – patikino A. Latakas.

Molų rekonstrukcijos metu medžiagas gabens vandeniu

Jau yra pradėta ir uosto molų rekonstrukcija, tačiau tvirtinama, kad gyventojai dėl čia numatytų darbų nepatogumų dėl išaugsiančio sunkiasvorių automobilių srauto nepajus – didžioji dalis darbams reikalingų medžiagų bus gabenamos vandens keliu.

„Jau medžiagos yra kaupiamos šiuo atveju 10 krantinėje – „KLASCO“ teritorijoje. Jos yra kaupiamos ant krantinės ir toliau vandeniu, jau uosto akvatorija,jos bus gabenamos į objektą. Tie didieji dalykai, kaip įlaidai, akmenys tikrai nebus vežami sausuma. Tai būtų labai komplikuota, nepraktiška, brangu ir tada, aišku, reikėtų atstatinėti gatves“, – užtikrino A. Latakas.

Su numatyta schema jau supažindinti ir gyventojai.

Tvirtinama, kad molų rekonstrukcijos ofisų miestelis neįsikurs netoliese molo, ko anksčiau baiminosi gyventojai. Dabar nuspręsta, kad šis miestelis bus įkurdintas kitoje pusėje – prie pietinio molo.

Uosto vadovas A. Latakas: aišku, nereikia kaimynui lipti ant galvos

Tiesa, neslepiama, kad ateityje numatoma I-osios krantinės rekonstrukcijos antrasis etapas bei II-osios krantinės rekonstrukcija.

„Jos yra gana prastos būsenos, kažkada, matyt, jas vis tiek reikės remontuoti, tačiau šiai dienai sutartys dar nėra pasirašytos ir bijočiau pasakyti, kada tai bus“, – aiškino uosto generalinis direktorius.

Be to, nežinia ir ar sunkiasvoris transportas minėtų darbų metu važiuos tokia pačia trasa, kuri patvirtinta dabar vykstančių darbų metu, mat gali būti, kad atsiras galimybė važiuoti bendrovės „Klaipėdos nafta“ teritorija. Žadama atsižvelgti į gyventojų lūkesčius.

Pašnekovas akcentavo, kad uostui ir Melnragės gyventojams jau yra pavykę rasti sprendimą dėl uoste vykdomų ir gyventojų nepasitenkinimą kėlusių įlaidų kalimo darbų. Žmonės pykdavo dėl vis erzindavusio triukšmo. Sprendžiant problemą buvo sutarta, jog uosto atstovai apie planuojamus darbus gyventojus perspės iš anksto.

„Tai labai padėjo, sakyčiau. Taip pat ir griežta kontrolė, kad kalimo darbai nebūtų vykdomi naktį. Kai jie buvo intensyvūs, buvo iki 22 val. Dabar šiek tiek dar reikėjo šių darbų atlikti, tai, praktiškai, jie vyksta nuo 8 val. ryto iki 19 val. vakaro ir ne ilgiau. Visada prašau, kad visi turime suprasti, kad tai yra pramonės rajonas, darbai turi vykti, uostas turi dirbti ir statyba turi dirbti. Gyvenimas taip sudėliotas yra, kad mes turime ta veika užsiimti. Bet, aišku, nereikia kaimynui lipti ant galvos“, – apibendrino A. Latakas.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.