Lietuvoje

2021.02.24 13:00

Tai, kaip tėvai galės pateisinti praleistas vaikų pamokas, siūlo numatyti įstatyme

Aida Murauskaitė, LRT.lt2021.02.24 13:00

Šiuo metu tvarką dėl praleistų pamokų pateisinimo, jų galimo skaičiaus, atvejų nusistato pačios mokyklos ar jų steigėjai. Seimo Švietimo ir mokslo komiteto narė Asta Kubilienė įregistravo siūlomą Švietimo įstatymo pakeitimą – ji mano, kad tai turi būti reglamentuota valstybiniu lygiu. 

Kaip pernai skelbė žurnalas „Reitingai“, Lietuvoje per metus mokiniai praleidžia apie 28 mln. pamokų. Statistiškai vienas mokinys nebūna dešimtadalyje pamokų.

Seimo narė A. Kubilienė siūlo į Švietimo įstatymą įrašyti, kad tėvai gali argumentuotai pateisinti vaiko nedalyvavimą pamokose dėl vaiko ligos, šeimos nario ar artimo giminaičio netekties, taip pat dėl kitų rimtų priežasčių.

Kaip sakė A. Kubilienė, šis klausimas buvo iškeltas pandemijos metu, kai nėra lengva pasirūpinti gydytojo pažyma.

„Bet man atrodo, kad mes jau išmokome pasitikėti visuomene. Turbūt retai rastume tėvą, kuris sakytų, kad vaikas serga jam nesergant“, – aiškino Seimo narė.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, remdamasi tarptautinių tyrimų (TIMSS 2019, PISA 2018 ir PIRLS 2016) duomenimis, LRT.lt pateikė tokią informaciją apie ketvirtos klasės Lietuvos mokinių mokyklos lankomumą: kartą per du mėnesius neateina į mokyklą 10 proc., kartą per mėnesį neateina į mokyklą 6 proc., kartą per dvi savaites neateina į mokyklą 3 proc., kartą per savaitę neateina į mokyklą 4 proc. vaikų.

Aštuntokų statistika tokia: kartą per du mėnesius neateina į mokyklą 14 proc., kartą per mėnesį neateina į mokyklą 8 proc., kartą per dvi savaites neateina į mokyklą 7 proc., kartą per savaitę neateina į mokyklą 3 proc. mokinių.

Kaip LRT.lt yra sakiusi Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) PISA valdybos narė Rita Dukynaitė, Lietuvos mokinių, kurie praleido bent vieną pamoką be pateisinamos priežasties per dvi savaites iki tarptautinės apklausos, pasiekimai yra žemesni už vidurkį visose srityse (matematikos, skaitymo, gamtos mokslų gebėjimų).

Skaičiuojama, kad pamokų praleidinėjimas mažina skaitymo gebėjimų rezultatą 38-76 taškais, matematinio raštingumo – 34-54 taškais, o gamtamokslio raštingumo – 36-67 taškais.

Nesyk pabrėžta, kad mokantis nuotoliniu būdu, net tuo metu, kai nebuvo griežtų judėjimo ir veiklos ribojimų, vaikų lankomumas pagerėjo.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt