Lietuvoje

2021.01.22 17:24

Dviejų karantinų skirtumai: nors dabar ribojimai griežtesni, žmonės – aktyvesni

Radvilė Rumšienė, LRT.lt2021.01.22 17:24

Klaipėdos viešojo transporto organizatoriai stebi žmonių mobilumą mieste ir fiksuoja, kad dabar situacija smarkiai skiriasi nuo praėjusio pavasario. Siekiant išvengti COVID-19 ligos plitimo, autobusai turi kursuoti gerokai tuštesni nei pavasarį, tačiau pastebima, kad per antrąjį karantiną, nepaisant to, kad tiek sergamumo situacija daug įtemptesnė, tiek taikomi suvaržymai yra griežtesni, žmonės mieste keliauja kur kas aktyviau.

Nors sparčiai plintanti COVID-19 liga smarkiai keičia kasdienius žmonių įpročius, tačiau pastebima, kad per antrąją viruso bangą žmonės namus palieka dažniau nei pernai pavasarį.

Viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“ praėjusių metų lapkritį pradėjo stebėti automobilių eismą „A“ juostoje vienos judriausių uostamiesčio gatvių viename taške.

„Tai yra tik vienas taškas, tačiau tai yra centrinė mūsų gatvė – trys juostos viena puse, trys juostos – kita, eismo tikrai yra“, – teigė įstaigos direktoriaus pareigas laikinai einantis Andrius Samuilovas.

Taikos prospekto ašyje bendras eismo srautas sausį yra 34 proc. mažesnis lyginant su antrąja gruodžio savaite, kai vyravo didysis prieššventinis žmonių judėjimas mieste.

Tai linkstama sieti ne tik su sugriežtintais karantino ribojimais, bet ir su įprastai anksčiau stebėta tendencija, kad sausis – ramesnis mėnuo, mat vertinant kelionių autobusais duomenis matyti, kad antrosios pandemijos bangos metu žmonės kur kas aktyviau keliauja nei praėjusių metų pavasarį.


Pavasarį pasiekė dugną

Kelionių skaičius darbo dienomis nuo labai žemo sausio 13 dienos lygio pakilo keliais procentais. Dabar liko 39–40 proc. kelionių, kurios buvo 2020-ųjų sausį, savaitgalį – 40–43 proc., o pavasarį buvo likę 22–24 proc.

„Pavasarinis karantinas, ypač balandis, buvo visiškas dugnas. Buvome likę tik su šiek tiek daugiau nei penktadaliu kelionių darbo dienomis. Šis rudeninis karantinas yra visiškai kitoks“, – patikino A. Smuilovas.

Spalio pabaigoje–lapkričio pradžioje, kai buvo įvesti lokalūs karantinai, anksčiau įprastos kelionės autobusais smuko apie 40 proc., iki gruodžio vidurio buvo balansuojama ant 50 proc. likusių kelionių ribos, gruodžio viduryje pasikeitus valdžiai įvesti karantino sugriežtinimai iki 2021-ųjų nuo šio skaičiaus nurėžė dar maždaug 10–15 proc. kelionių.

„Sausio pirmą savaitę gyvenome visiškai tokiu pačiu režimu, koks buvo tarp švenčių. Buvo likę apie 38 proc. kelionių darbo dieną. Nežinau, ar antros savaitės antroje pusėje sniegas mums padaugino keleivių, ar kalbos, kad karantinas duoda rezultatų, susirgimų mažėja. Šią savaitę turime pakilimą“, – dėstė A. Samuilovas.

Žmonių daugiau ir jie juda.


Suvaržymai griežtesni, bet keliaujančiųjų – daugiau

„Klaipėdos keleivinio transporto“ laikinasis vadovas akcentavo, jog rudens karantinas įprastą gyvenimą varžė mažiau, tačiau viešajam transportui įvesti ribojimui buvo griežtesni nei pavasarį.

„Pavasarį saugiai buvome numatę 30–35 keleivius viename autobuse, nes buvo leidžiama važiuoti atsistojus, bet išlaikant saugų atstumą. Rudenį galioja griežtas apribojimas – galima važiuoti sėdint tik kas antroje vietoje, stovint važiuoti negalima. Dabar saugiai vežti galime 18–23 keleivius vienu metu“, – dėstė A. Samuilovas.

Vis dėlto nepaisant to, autobusais mieste keliaujančiųjų buvo daugiau nei pavasarį. Žmones tenka raginti nelipti į autobusą, palaukti tuštesnio.

„Turime paradoksą, kad griežčiau reguliuoja keliones viešuoju transportu, bet pačių kelionių yra daugiau negu buvo balandį. Žmonių daugiau ir jie juda“, – apibendrino pašnekovas.


Kelionės kainų kelti nesiūlys

Nors per antrąjį karantiną fiksuojami didesni keliaujančiųjų srautai, tačiau į įprastas veiklos apimtis negrįžtama – įstaigai „Klaipėdos keleivinis transportas“ nuo pandemijos pradžios tik rugsėjį pavyko subalansuoti pajamas ir sąnaudas. Tiesa, net ir tuomet maždaug dešimtadaliu veiklos apimtys buvo mažesnės.

„Pagal tai mes vertiname, kad šiais metais bent dešimtadaliu kelionių bus mažiau, tokiu procentu arba kiek mažiau mes planuojame ir mažesnes savo apimtis. Siekiame dirbti optimaliu režimu ir negilinti nuostolių duobės“, – aiškino laikinasis vadovas.

Kainų kėlimas tikrai nėra panacėja.

Tvirtinama, kad šiemet nebus siūloma didinti kelionės kainos miestiečiams, nes tokiu sprendimu galima dar labiau išretinti keliaujančiųjų gretas.

„Kainų kėlimas tikrai nėra panacėja. Kainų kėlimą visada grįsdavome ekonominiais rodikliais – kuro kainos, darbuotojų darbo užmokesčio kėlimas ir pan., bet ne karantinai ir t.t.“, – patikino „Klaipėdos keleivinio transporto“ direktoriaus pareigas laikinai einantis A. Samuilovas.

Populiariausi