Lietuvoje

2020.10.05 22:34

Mokytojų diena – su nerimu: pedagogai skundžiasi prastėjančiu mokinių lankomumu, tėvai – blogėjančiais pasiekimais

Urtė Korsakovaitė, Kristina Karlonė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.10.05 22:34

Mokytojai pirmadienį mini savo profesinę šventę, tačiau jie tikina, kad sunkumų šiandien daugiau nei šventinės nuotaikos. Vienos mokyklos mokosi įprastai, kitos – mišriu būdu. Iš viso ugdymo įstaigose registruota beveik 300 COVID-19 ligos atvejų. Mokyklų vadovai pastebi, kad vaikų lankomumas sumažėjęs, o prastėjant orams – gali dar labiau kristi.

Dauguma tėvų laikosi rekomendacijų ir sunegalavusius vaikus stengiasi palikti namuose, tačiau dėl to esą prastėja rezultatai, nes nuotolinis mokymas vyksta tik iš dalies.

Žinios. Mokyklų vadovai pastebi sumažėjusį pamokų lankomumą: baiminamasi prastesnių mokinių rezultatų

Mokytojų diena Kauno technologijos universiteto Inžinerijos licėjuje simbolinė – šįkart čia temperatūrą matuoja ne mokytojai, o mokiniai. Pedagogai sako, kad šventinės nuotaikos mažiau nei įprasta. Ugdymo įstaigose per 1,5 tūkstančio žmonių saviizoliacijoje, COVID-19 ligos atvejų registruota beveik 300. Mokyklų vadovai pastebi ir sumažėjusį vaikų lankomumą.

„Galime stebėti iki 5 procentų prastesnį lankomumą nei įprastai. Nepamirškime, kad rugsėjis labai gražus, bet nebuvo šalčių ir susirgimų grėsmė nebuvo tokia didelė, bet be abejo, manau, kad atsargesni tėvai, jeigu pajaučia, kad vaikas sloguoja ar yra peršalęs, jį palieka namuose“, – tikina Mokyklų vadovų asociacijos prezidentas Dainius Žvirdauskas.

Suslogavusią dukrą gydytis namuose paliko ir tris vaikus auginanti Giedrė Daugirdaitė. Ji sako, kad pavasarį sukaupta nuotolinio mokymo patirtis nepadėjo.

„Viską ji turėjo susižinoti pati, tiesą pasakius, netgi ne visais atvejais mokytojai parašo, ką jie mokėsi ir kas namų darbams užduota. Jai reikėjo skambintis klasiokams, aiškintis, ką jie darė per tas savaites“, – sako G. Daugirdaitė.

Apie mokymosi namuose sunkumus kalba ir mokyklų vadovai.

„Mūsų mokykla planuoja vykdyti kiekvienos pamokos transliaciją, jeigu yra toks reikalas. Tarkime iš klasės 4–5 mokiniai serga, visi kiti sėdi salėje arba klasėje, tai jie galėtų matyti vaizdą arba garsą iš pamokos. Piermieji eksperimentai pavyko, dėl garso kokybės tie „Bluetooth“ mikrofoniukai šiek tiek fonuoja, tai ieškome kitų sprendimų“, – LRT TELEVIZIJAI aiškina D. Žvirdauskas.

Vilniaus Viršuliškių progimnazijos direktorė Ramutė Mečkaukienė sako, kad sinchroninio pamokų vedimo netaiko, nes tai per daug sudėtinga mokytojams.

„Sinchroninio metodo netaikome, nes būtų per daug mokytojui sudėtinga. Jei būtų daugiau atvejų, matomai, mes bandytume taikyti sinchroninį mokymą, bet šiuo metu, kai mes turime tokį nedidelį mokinių skaičių, tai apkrauti mokytojų papildomais darbais tikrai nenorėtume“, – teigia direktorė.

Nors moksleiviai ir jų tėvai nerimauja, kad prastėjant lankomumui, suprastės ir pasiekimai, švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius ramina, sako, kad situacija dabar geresnė nei prieš karantiną. Keisti padėtį pagal turėtų pagal „Ateities ekonomikos DNR planą“ skiriamas 14 mln eurų finansavimas skaitmeniniam turiniui, virtualioms mokymosi platformoms.

„Atsiranda priemonių, kuriomis yra naudojamasi, bet reikia suprasti, kad iš karto sukurti visiems patogių įrankių mes negalime, tačiau ta patirtis, kuri dabar pavasarį atsirado, yra gana sėkmingai panaudojama daugelyje mokyklų“, – aiškina ministras.

Įprastai dirba daugiau nei trys ketvirtadaliai šalies mokyklų, kitose pamokos vyksta mišriu arba nuotoliniu būdu.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt