Lietuvoje

2015.12.14 18:34

Kodėl šiuo metų laiku taip norisi miego ir kaip tai įveikti?

LRT TELEVIZIJOS laida „Laba diena, Lietuva“, LRT TELEVIZIJOS laida „Labas rytas, Lietuva“, LRT.lt2015.12.14 18:34

Miegas – labai svarbi mūsų gyvenimo dalis, trečdalį savo gyvenimo mes praleidžiame būtent miegodami, teigia Santariškių klinikų Psichiatrijos skyriaus vedėjas prof. Edgaras Dlugauskas. O šiuo metų laiku itin norisi miego, tad kokių priemonių reikia imtis, norint jaustis pailsėjusiam?

„Visų pirma, tai yra fiziologinis procesas, kuris priklauso nuo šviesos. Dabar yra mažiau saulės šviesos, todėl organizme gaminasi mažiau melatonino, o dėl to padidėja mieguistumas.  

Tam, kad mes geriau pasiruoštume miegui, nerekomenduojama valgyti ir stipriai sportuoti visai prieš miegą. Rekomenduojama pasivaikščioti – lengvas fizinis krūvis kaip tik padėtų geriau užmigti. Patalpa turi būti be šviesos ir garso dirgiklių, reikia vengti žiūrėti televizorių, kompiuterį ar telefoną – lova turi būti skirta tik miegui“, – aiškina E. Dlugauskas.

Daugiau apie tai, kaip įveikti žiemos snaudulį, – LRT TELEVIZIJOS laidos „Laba diena, Lietuva“ pokalbyje.