Lietuvoje

2020.08.06 18:11

Mokinių grįžimas į ugdymo įstaigas: pedagogai skeptiški – kaip mums reikės suvaldyti vaikų srautus koridoriuose?

Izabelė Pukėnaitė, Vesta Tizenhauzienė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.08.06 18:11

Mokslo metai mokyklose šiemet prasidės kaip visada – rugsėjo 1-ąją, tačiau tiek šventę, tiek visus mokslo metus rekomenduojama organizuoti laikantis saugumo reikalavimų.

Mokyklose reikėtų dėvėti kaukes ar pereiti prie nuotolinio mokymo – tai priklausys nuo užsikrėtusiųjų konkrečioje savivaldybėje skaičiaus. Labiau nei saugumo rekomendacijų įgyvendinimas pedagogus neramina ugdymo organizavimas – kai kuriuos siūlymus, kaip pavyzdžiui moksleivių srauto koridoriuose ribojimą, vertina skeptiškai.

Panevėžio „Vilties“ progimnazijos direktorė sako su nerimu laukianti rugsėjo – pedagogė teigia kol kas nežinanti, kaip laikytis rekomendacijos reguliuoti moksleivių srautus koridoriuose.

„Problema bus ugdymo organizavimas dalinantis patalpa su statybininkais, nes ne visas patalpas dar būsime atgavę. Reguliuojant srautus mes mokinių negalėsime iš klasės išprašyti negalėtume, nes tuo pačiu metu koridoriuose susitiktų kitos klasės, šitas klausimas dar pareikalaus pamąstymo, kaip jį spręsti“, – teigia Panevėžio „Vilties“ progimnazijos direktorė Danutė Valiukienė.

Pagal švietimo, mokslo ir sporto ministerijos rekomendacijas į klases moksleiviai rinksis kaip įprasta, bet jei savivaldybėje užsikrėtimų skaičius pasiektų 16 atvejų 100-tui tūkstančių gyventojų, pamokas tektų lankyti su kaukėmis. Jei užsikrėtusiųjų padaugėtų iki 25 atvejų 100-tui tūkstančių, tada būtų pereita prie nuotolinio mokymo.

Jei moksleiviai vis dėlto pasijustų blogai ir turėtų simptomų, kurie būdingi ir koronavirusui, jų leisti į mokyklą nerekomenduojama.

„Tai tokiems vaikams ugdymo procesas neturi nutrūkti ir jeigu tas negalavimas nėra toks rimtas, kad vaikas negali mokytis, mokytojai jiems puikiausiai naudojantis virtualiomis mokymo priemonėmis gali pateikti užduotis ir išlaikyti tą vaiką ugdymo procese“, – sako Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovė Jolanta Navickaitė.

„Toks modelis man atrodo labai sunkiai įmanomas nes tokiu atveju mokytojas dirbtų du darbus vienu metu ir turėtų palaikyti ryšį su klasėje esančiais ir su tais kitapus laido“, – sako sostinės vicemeras Vytautas Mitalas.

Vilniaus Licėjaus direktoriaus teigimu, mokslo turinys yra pati silpniausia Lietuvos švietimo sistemos dalis, bet pokyčių iki šio rudens iš ministerijos nesitiki.

„Koks yra tas turinys, su tokiu ir važiuosime, kaip iki dabar, o kad bus pakeitimai racionalūs, pasiūlymai, tikėtis beveik neįmanoma, nes ir intelektualine prasme nėra kam to padaryti. Čia reikalingas tiesiog visiškai kita kompetencija įsigilinimas ir supratimas , kas įvyko su Lietuvos ugdymo turiniu, ką mes matome aplink tai elementaru, kad supratimo nėra“, – tvirtina ugdymo įstaigos vadovas Saulius Jurkevičius.

Ministro teigimu, kiekvieną savaitę bus tariamasi su epidemiologais ir įvertinus rodiklius sprendžiama, ar reikia keisti ugdymo procesą konkrečioje mokykloje ar savivaldybėje. Galutinį sprendimą, taip pat ar ugdymą nuotoliniu būdu organizuoti iš dalies ar visiškai, priims Vyriausybė.