Lietuvoje

2020.07.03 11:58

Masiulis buvo numatęs LAKD vadovo atleidimą: aš jau nesu ministras, tai Andrejevą greičiausiai irgi pašalins

Landsbergis: atleidimas – žingsnis atgal; atnaujinta 12.57
Modesta Gaučaitė, LRT.lt, BNS2020.07.03 11:58

Susisiekimo ministerija pirmadienį pranešė iš pareigų atleidžianti Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovą Vitalijų Andrejevą. Apie tai, kad V. Andrejevas gali netekti pareigų, dar prieš mėnesį kalbėjo buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Susisiekti su pačiu V. Andrejevu portalui LRT.lt kol kas nepavyko.

Buvęs ministras numatė atleidimą

Apie tai, kad V. Andrejevas gali netekti pareigų, jau anksčiau prabilo buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Birželio pradžioje kalbėdamas su portalu LRT.lt R. Masiulis sakė esąs įsitikinęs, kad kaip buvo siekiama iš pareigų pašalinti jį, taip pat dienos pareigose buvo suskaičiuotos ir V. Andrejevui.

„Aš jau nesu ministras, tai Andrejevą greičiausiai irgi pašalins, nes jis paskutinis liko“, – tuomet sakė R. Masiulis.

Paklaustas, koks tokios veiklos, nutaikytos prieš jį, tikslas, R. Masiulis sakė manantis, kad tiesiog buvo neparankus, nes buvo principingas. Buvęs susisiekimo ministras kalbėjo, kad siekį pakenkti lėmė jo principingas požiūris dėl asfalto ploninimo, konkursų skaidrumo didinimą, ko, pasak R. Masiulio ir siekė V. Andrejevas.

Aš jau nesu ministras, tai Andrejevą greičiausiai irgi pašalins, nes jis paskutinis liko.

„Kiek buvo lėšų sutaupyta kiekvienais metais, o mes buvome kaltinami už tai, kad neįsisaviname, taip vadinkime, lėšų. Bet jeigu konkurse sutaupytos lėšos, jos persikelia į kitus metus. Beje, ir ponas Karbauskis tą patį naudojo, kad neįsisavintos lėšos. Tai irgi ta pati Sutkaus terminologija keliavo per visur“, – komentavo R. Masiulis.

Landsbergis: žingsnis atgal nuo skaidrumo standartų

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos seniūnas, Opozicijos lyderis Gabrielius Landsbergis, vertindamas žiniasklaidoje pasirodžiusius pranešimus dėl iš pareigų atleidžiamo Kelių direkcijos vadovo Vitalijaus Andrejevo pažymėjo, jog grįžtama prie tradicinių nomenklatūrinių normų.

„Tokiais sprendimais valstybėje politikos, skaidrumo ir etikos standartai bloškiami dešimtmečius atgal. Susikompromitavęs, viešų kaltinimų korupcija sulaukęs ir abejonių dėl jų neišsklaidęs V. Tomaševskio ministras J. Narkevičius su Premjero S. Skvernelio pritarimu akivaizdžiai susidoroja su principingu ir nepriklausomu institucijos vadovu, kuris nesutiko vykdyti neskaidrių sprendimų. Gėdinga, kad vietoj žadėtos profesionalų politikos, R. Masiulio skaidrumo reformų, Lietuvos Vyriausybė grįžta į nomenklatūros „zadanijų“ ir nusivalymo kojų į teisės bei skaidrumo principus laikus“, – teigė TS-LKD lyderis G. Landsbergis.

Ministerija skelbė apie problemas

Kitą dieną po to, kai R. Masiulio komentaras apie galimą V. Andrejevo atleidimą pasirodė portale LRT.lt, Susisiekimo ministerija paskelbė atlikto vidaus audito išvadas, kuriose nurodoma, kad LAKD vėluoja atlikti numatytus darbus ir tinkamai nesprendžia kilusių problemų, kurios kasmet kartojasi.

Ministerijos išplatintame pranešime nurodoma, kad vidaus audito metu buvo vertintas LAKD 2016–2019 m. projektų, finansuojamų iš Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų ir 2014–2020 m. Europos Sąjungos (ES) struktūrinės paramos fondų lėšų, vykdymo efektyvumas, analizuota projektų įgyvendinimo eiga ir vėlavimo priežastys.

Auditas, kaip teigama, parodė, jog lėšos (beveik 600 mln. eurų), skirtos iš KPPP ir ES, nėra efektyviai įsisavinamos, nebus įgyvendinta 4-erių metų Vyriausybės programa ir gali likti maždaug 200 km neišasfaltuotų žvyrkelių atkarpų visoje šalyje. Nustatyta, kad KPPP ir ES fondų lėšos praėjusiais metais buvo panaudotos atitinkamai 86 proc. ir 66 proc.

Anot ministerijos, auditas atskleidė jau įsisenėjusias LAKD problemas, kurios pastaruoju metu nėra efektyviai sprendžiamos, viena didžiausių problemų – nuolatinis vėlavimas asfaltuojant Lietuvos žvyrkelius. Išvadose taip pat sakoma, kad ministerija mato ir kitą išryškėjusią problemą – tai eismo saugumas, kalbama ir apie tai, kad statybos darbų techninę priežiūrą ir projektavimo darbus atliekančios įmonės vieningai atkreipia dėmesį į sunkumus, su kuriais susiduria dalyvaudamos LAKD skelbiamuose viešųjų pirkimų konkursuose projektavimo darbams atlikti ir įgyvendindamos projektus.

Narkevičius: konfliktas dirbti nepadeda

Dieną prieš viešai pranešant apie V. Andrejevo atleidimą, susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius komentavo, kad kad konfliktas su Kelių direkcijos vadovu Vitalijumi Andrejevu dirbti nepadeda. Tuomet jis dar neatsakė į klausimą, ar neketina jam neįtinkančio vadovo nušalinti.

„Jis nepadeda, be abejo, jis nepadeda, nes mes turime kalbėti ir apie tų planų realizavimą, turime kalbėti apie strateginių tikslų ir numatytų darbų koordinavimą, be abejo, turime koncentruotis į tą reorganizavimo laiką, kad nesutrukdytų vykdomiems iššūkiams, kurie yra didžiuliai“, – BNS ketvirtadienį sakė susisiekimo ministras.

Paklaustas, ar neketina nušalinti ministerijai pavaldžios įstaigos vadovo, kurį, be kita ko, kaltina politikavimu, J. Narkevičius atsakė miglotai.

„Mes dabar koncentruojamės ties darbais ir kiekvienas vadovas turi suvokti, kad ypatingai šitos įstaigos laikotarpis yra sudėtingas, nes liko nepilni du mėnesiai, kada reikia atlikti reikalingus reorganizavimo darbus“, – teigė J. Narkevičius.

„Darbo eigoje viskas yra, reikia dirbti“, – perklaustas pridūrė jis.

Susisiekimo ministras anksčiau ketvirtadienį dėl kelių remonto apkaltino V. Andrejevą politikavimu, melavimu ir ministerijos reputacijos žeminimu. Kelių direkcijos vadovas šiuos pasakymus atmetė ir tvirtino, kad konflikto su ministerija nėra.

„Mes tikrai nepolitikuojame, manau, kad nėra jokio konflikto, tuo esu įsitikinęs“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė V. Andrejevas.

Seimas gegužės pabaigoje leido pertvarkyti Kelių direkciją iš biudžetinės įstaigos į valstybės įmonę.

Susisiekimo ministerija kritikavo direkcijos metodiką sudarant remontuotinų kelių ir asfaltuotinų žvyrkelių sąrašą. Ministro teigimu, bendradarbiavimas tarp ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų tampa ne darbinis, o politinis. J. Narkevičius kaltino V. Andrejevą meluojant ir žeminant Susisiekimo ministerijos reputaciją.

Kaip skelbta žiniasklaidoje, ministerija, dalindama lėšas iš 150 mln. eurų paketo, skirto paskatinti kelių verslą pandemijos kontekste, itin dosni buvo Trakų ir Vilniaus rajonams – jiems skirta apie 16 mln. eurų.

Anot direkcijos, lėšos buvo skirtos apeinant taisykles, nes šiems keliams net nebuvo pateikta paraiška, jie nebuvo prioritetų sąraše. Tačiau J. Narkevičius kėlė klausimą, kodėl Kelių direkcija neprašė finansavimo keliams Vilniaus regione.

Kelių direkcijos vadovu V. Andrejevas buvo paskirtas 2018-ųjų lapkritį, laimėjęs Susisiekimo ministerijos skelbtą konkursą į šias pareigas. Prieš tai jis metus dirbo laikinuoju direkcijos vadovu, kai iš šių pareigų pasitraukė Egidijus Skrodenis.

Civilinės ir statybos inžinerijos mokslus baigęs V. Andrejevas yra dirbęs „Šiaulių plento grupės“, „Žemaitijos kelių“ valdybose, vadovavęs „Mažeikių automobilių keliams“.

Populiariausi

Informacinių technologijų egzaminas

Lietuvoje

2020.08.05 07:50

Skelbiami brandos egzaminų sesijos rezultatai: matematiką įveikė vos 67,61 proc. abiturientų anglų kalbos egzaminą išlaikė beveik 99 proc. mokinių

13
Medikai

Lietuvoje

2020.08.05 09:08

Mirė koronavirusu sirgęs pranciškonų vienuolis iš Kretingos parapijos klebono ir NVSC komentarai; atnaujinta 09.41

Lietuvių kalbos brandos egzaminas

Lietuvoje

2020.08.05 10:01

Egzaminų centro vadovė: kad šiemetinio matematikos egzamino rezultatai bus prasti, ženklų buvo prieš dvejus metus egzamino vertintojas: kai kur pakako skaičius sudėti, bet ir to nesugebėjo

7