Lietuvoje

2020.07.01 12:56

Per anglų kalbos egzaminą abiturientai rašė apie koronavirusą: savo akimis tai matėme

anglų kalbos mokytojas įžvelgė vieną naujovę užduotyse; atnaujinta 15.36
Aida Murauskaitė, LRT.lt2020.07.01 12:56

Trečiadienį vyko užsienio kalbos (anglų) valstybinio egzamino antroji dalis (klausymas, rašymas, skaitymas). Anglų kalbą laikyti šiemet pasirinko 18 573 kandidatai. Egzaminas vyko 171 egzaminų centre visoje Lietuvoje.

Anglų kalbos valstybinio egzamino užduočių rengėjai atsižvelgė į šiemetinę aktualiją – koronavirusą. Abiturientams teko rašyti apie tai, kaip pakeisti atšaukto renginio bilietus arba atgauti pinigus už juos, taip pat apie nuotolinį mokymą.

Užduotis galite perskaityti čia.

Kalbinti dvyliktokai sakė, kad egzaminas nebuvo sunkus, tikisi aukštų įvertinimų, bet jaučia nuovargį, mat dažnam šią savaitę – trys egzaminai: pirmadienį rašė lietuvių kalbos ir literatūros rašinį, o penktadienį dar laukia matematika.

Vilniaus Aleksandro Puškino gimnazijos abiturientas Danielius Smoriginas iš anglų kalbos valstybinio egzamino išėjo ramus: jam patiko ir rašymo tema apie koronaviruso aktualijas, o ir pati kalba artima, mat vaikinas nuo šešerių iki 14 metų gyveno Jungtinėje Karalystėje.

Taip pat skaitykite

„Labai lengva buvo kalbėti apie koronavirusą, nes dabar tai yra aktualija. O kadangi Anglijoje gyvenau, man lengviau kalbėti angliškai nei lietuviškai ar rusiškai“, – pasakojo D. Smoriginas, su draugais ir interneto erdvėje bendraujantis anglų kalba, o šeimoje – rusiškai.

Tos pačios gimnazijos abiturientas Danielius Malyj taip pat gyrė užduotis. Jis mano, kad rezultatų nepakarpys ir kelis mėnesius trukęs karantinas, dėl kurio teko mokytis nuotoliniu būdu.

„Iš esmės visą medžiagą išmokome dar kai realiai ėjome į mokyklą, o per karantiną tiesiog kartojomės. Tačiau sunku tai, kad vieną dieną – lietuvių kalbos egzaminas, po dienos – anglų, o paskui dar ir matematika. Tiesiog sunku viską susidėlioti“, – sakė D. Malyj.

Taip pat skaitykite

Vilnietė Karolina neslėpė esanti kiek sunerimusi, mat užduotys jai nepasirodė lengvos.

„Man buvo sunku, nes man anglų kalba yra sunki, bet manau, kad rezultatas bus normalus“, – sakė „Juventos“ gimnazijos abiturientė Karolina Sabilo.

Jai liko dar vienas galvosopis šią savaitę – penktadienį mergina laikys ir matematiką.

„Sunku užmigti naktį, vis galvoji apie egzaminus, įtampa labai didelė“, – aiškino K. Sabilo.

Tiesa, dėl lietuvių kalbos egzamino ji ramesnė, mat yra patenkinta savo rašiniu „Ar menas gali paveikti tikrovę“, tačiau mano, kad dėl nuotolinio mokymosi egzaminų įvertinimai gali būti prastesni.

„Žinoma, mes jau suaugę, bet kai sėdi namie, sunkiau prisiversti mokytis, savarankiškai pasirengti egzaminams“, – kalbėjo mergina.

O sostinės Aleksandro Puškino gimnazijos dvyliktokė Karina Mazova iš egzamino išėjo šypsodamasi – mergina tikisi pelnysianti per 80 balų.

Ji rengiasi studijuoti Korėjoje – mokytis korėjiečių kalbos, o tuomet jau spręsti – likti ten ar parvykti į Lietuvą. Kariną traukia Korėjos kultūra.

Taip pat skaitykite

Brandos egzamino laikyti į Vilniaus Jono Basanavičiaus gimnaziją trečiadienio rytą skubėjo ir Darius Genys. Vaikinas mokosi Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykloje.

„Kadangi pamokas lankiau, tai buvo normalu“, – paklaustas, kaip sekėsi laikyti anglų kalbos egzaminą, sakė D. Genys.

Tiesa, jis guodėsi, kad sunku per vieną savaitę laikyti tris egzaminus. Juolab jis ne tik mokosi, bet ir dirba apsaugininku vienoje įmonėje.

Taip pat skaitykite

Anglų kalbos mokytojas mano, kad rezultatai bus geri

Kauno Jono Jablonskio gimnazijos anglų kalbos mokytojas Rytis Jezukevičius mano, kad šiemetinio egzamino užduotys atitiko reikalavimų lygį: „Jos nebuvo per sunkios, nebuvo ir per lengvos.“

Pedagogas pagyrė, kad jų turinys buvo susietos su aktualijomis.

„Man atrodo, kad laiško užduotis buvo labai dėkinga. Kiekvienas dabar turi stiprią nuomonę apie koronavirusą, tad galėjo ją ir pareikšti.

Esė taip pat buvo susieta su koronavirusu. Asmeniškai tai vertinu kaip teigiamą dalyką. Informacijos dabar labai daug – ir internete vaikai skaitė, ir per televiziją matė. Tikrai neturėjo būti tos situacijos, dėl kurios būgštavo abiturientai, kad gaus temą ir neturės, ko parašyti.

Labai vertinu užduotis, kurios yra aktualios. Ir skaitymo užduotyse buvo ne sena informacija, o atspindinti šių dienų padėtį.

Skirtumas buvo, mano akimis, vienintelis – pagaliau išeita į platesnius vandenis: esė dalyje reikalauta ne nuomonės, samprotavimo reiškimo, o įžvelgti pranašumus ir trūkumus. Šiemet esė buvo siekiama pateikti nešališką, objektyvią informaciją ir leisti skaitytojui daryti išvadą pačiam“, – kalbėjo R. Jezukevičius.

Mokytojas sakė, kad jo mokiniams naujų, nesimokytų dalykų per egzaminą nebuvo.

„Manau, kad rezultatai bus geri. Skaičiau daug atsiliepimų socialiniuose tinkluose, kad vaikai dėl nuotolinio mokymo neva tinkamai nepasiruošė egzaminui. Tai visiška neteisybė“, – kalbėjo R. Jezukevičius.

Pernai anglų kalbos egzaminą laikė 19 009 kandidatai, išlaikė 97,95 proc. laikiusiųjų, 31,98 proc. rezultatai perkopė 86 balus.