Lietuvoje

2020.05.02 22:09

Aviatoriai pasipiktinę politikų sprendimais: Alytaus aeroklubo teritoriją norima paversti laisvąja ekonomine zona

Aviatoriai teismui skundžia Vyriausybės sprendimą savivaldybei perduoti Alytaus aeroklubo pastatus, lėktuvus ir sklandytus. Savivaldybė aerodromo teritorijoje nori įkurti laisvąją ekonominę zoną. Sklypą valdančio aeroklubo pusėn stojo visos aviacijos organizacijos, tvirtindamos, kad taip žlugdomas aviacijos sportas.

Aeroklubui dabar priklauso septyni lėktuvai, tiek pat sklandytuvų, aštuoni nekilnojamojo turto pastatai. Vyriausybės sprendime nurodoma, kad šis turtas turi būti naudojamas kūno kultūros, sporto ir turizmo plėtrai, gyventojų poilsiui organizuoti.

Alytaus miesto savivaldybė, anot aviatorių, neturi patirties valdyti aerodromą, be to, reikalinga licencija. O ir žemė daugiau nei 100 hektarų ant Nemuno kranto iki 2078-ųjų išnuomota aeroklubui, atvesti inžineriniai tinklai.
Pasak aviatorių, savivaldybė siekia įsigyti žemės sklypą, neslėpdama ambicijų čia įkurti laisvąją ekonominę zoną.

„Pagrindinis tikslas yra užvaldyti žemę. […] Tai yra didžiulis smūgis ne tik aviacijos sportui, tai – smūgis visai Lietuvai, nes tie aerodromai yra ne vien sporto židiniai. Jie vaidina didelę rolę visai aviacijos sistemai“, – tvirtino Akrobatinio skraidymo federacijos prezidentas Algimantas Žentelis.

„Toje teritorijoje galėtų atsirasti laisvoji ekonominė. […] Kadangi dabar pastatai atitenka savivaldybei, tikėtina ir žemė atiteks savivaldybei. […] Savivaldybė kreipsis dėl žemės perdavimo“, – aiškina Alytaus meras Nerijus Cesiulis.

Alytaus aerodromą, kuriame praktikas atlieka ir tarptautinių oro uostų būsimi mechanikai, bandyta gaivinti. Prieš ketverius metus aviatoriai už 10 tūkstančių eurų parengė aerodromo infrastruktūros detalųjį planą, jam pritarė tuometė savivaldybės taryba. Tačiau dabar planas dūla valdininkų stalčiuose.

„Kas reikalinga aerodromui, tai kilimo-tūpimo takas, asfaltuotas, kuris numatytas 1130 metrų, kad galėtų atskristi ir lėktuvai iki 50 vietų. […] Numatyta, kur techninės priežiūros lėktuvų aptarnavimo angarai, sportinė veikla“, – pasakojo Alytaus aeroklubo vadovas Kęstutis Urbanavičius.
„Mums Alytaus aerodromas yra gyvybiškai svarbus, kas liečia tūpimus sportininkų, kurie skraido maršrutais. […] Tenai šiuo metu vyksta pratybos vaikučiams, tenai yra mokinių, kurie nori išmokti skraidyti. […] Bus ir protesto akcijos, mes nenuleisim rankų“, – dėstė Sklandymo sporto federacijos prezidentas Vytautas Sabeckis.

Iš Alytaus aerodromo per Antrąjį pasaulinį karą kilo dislokuotos eskadrilės Normandija-Nemunas lakūnai. Dabar čia kasmet tupia apie 500 orlaivių.
Kodėl nesiimama sutvarkyti infrastruktūros ir aerodromo pritaikyti turizmui, savivaldybė atsakymo neturi. Nors tokių pavyzdžių yra čia pat – kaimyninėje Lenkijoje aerodromus rekonstravo Suvalkai, Balstogė ir Augustavas.

Prieš aeroklubo pastatų ir lėktuvų perdavimą Alytaus miesto savivaldybei ir pramonės zonos steigimą pasisako visos aviaciją vienijančios organizacijos – jų yra 16. Tam pritaria ir dalis vietos politikų, juolab, jog pramonės parke užimta vos pusė žemės sklypų.

„Aerodromas yra pačioj žemiausioj vietoj Alytaus mieste. […] Visa pramonė yra projektuojama aukščiau, ant kalvos, kad nuo pramonės tvaikas būtų nupučiamas į laukus. […] Tam yra rezervuotos teritorijos prie naujos geležinkelio stoties, rezervuota miesto teritorijoje 100 hektarų būtent pramonės plėtrai, šalia, prie tos vietos, 240 hektarų rajono teritorijos rezervuota“, – komentavo Alytaus miesto tarybos narys Česlovas Daugėla.

Alytaus aeroklubas savivaldybės veiksmus, siekiant čia įkurti laisvąją ekonominę zoną ir užvaldyti žemę, yra apskundęs Specialiųjų tyrimų tarnybai, Vyriausybės sprendimą savivaldybei atiduoti nekilnojamąjį turtą – teismui.