Krašto apsaugos ministras Raimundas Karoblis asmeninėje „Facebook paskyroje paskelbė, kad Šv. Velykų sekmadienį į Lietuvą atgabenta dar viena siunta su medicininėmis apsaugos priemonėmis. Jos pristatytos Krašto apsaugos ministerijos ir Lietuvos kariuomenės užsakytu orlaiviu į Lietuvą iš Kinijos. Liuksemburgui priklausantis orlaivis šiandien rytą nusileido Vilniaus oro uoste.
„Na, argi ne gražus šv. Velykų rytas išaušo? Šiandien Krašto apsaugos ministerijos ir Lietuvos kariuomenės užsakytu orlaiviu į Lietuvą iš Kinijos atskraidintos medicininės apsaugos priemonės.
Esant didžiuliam civilinių orlaivių trūkumui, pasinaudojome karinių pervežimų bendradarbiavimo platforma ir orlaivį „Boeing 747F“ užsakėme pasinaudodami karinio Europos judėjimo koordinavimo centro paslaugomis. Tai toks NATO ir Europos Sąjungos šalių karinio bendradarbiavimo mechanizmas, leidžiantis dalyvaujančioms šalims efektyviai išnaudoti turimus pajėgumus, pirmiausiai karių ir karinių krovinių pervežimams“, – rašo R. Karoblis.

Ministras pabrėžia, kad šis mechanizmas pasirinktas esant civilinių transporto orlaivių trūkumui.
„Esant civilinių transporto orlaivių trūkumui rinkoje, mes nusprendėme šį mechanizmą pirmą kartą panaudoti humanitariniams, Covid-19 pandemijos suvaldymo tikslams, taip prisidėdami prie kovos Covid-19 pandemija. Be to, tai dar vienas pavyzdys, kaip NATO ir ES prisideda prie mūsų visų saugumo net ir taikos metu“, – teigia R. Karoblis.
Krašto apsaugos ministerija ir Lietuvos kariuomenė, pasinaudodamos karinių pervežimų bendradarbiavimo platforma, priėmė sprendimą pasitelkti orlaivį „Boeing 747F“ medicininėms apsaugos priemonėms atgabenti iš Kinijos į Lietuvą. Orlaivis užsakytas pasinaudojant karinio Europos judėjimo koordinavimo centro paslaugomis, gavus Susisiekimo ministerijos prašymą, nes šiuo metu civilinių orlaivių labai trūksta, rašoma Krašto apsaugos ministerijos pranešime spaudai.
Dar vienas toks orlaivis pervežti krovinius iš Kinijos yra užsakytas balandžio 16 dienai.
Europos judėjimo koordinavimo centras – tai NATO ir Europos Sąjungos šalių karinio bendradarbiavimo mechanizmas, leidžiantis dalyvaujančioms šalims efektyviai išnaudoti turimus pajėgumus, pirmiausia gabenant karius ir karinius krovinius. Rinkoje trūkstant civilinių transporto orlaivių, Lietuva nusprendė šį mechanizmą pirmą kartą panaudoti humanitariniais, Covid-19 pandemijos suvaldymo, tikslais. Lietuva prie karinio Europos judėjimo koordinavimo centro prisijungė 2015 metais. Iš viso šio centro veikloje šiuo metu dalyvauja 28 NATO ir Europos Sąjungos valstybės, jos tarpusavyje dalijasi turimais karinių pervežimų pajėgumais.
Atsiskaitymas už krovinio transportavimą tarp Krašto apsaugos ministerijos ir Liuksemburgo bus vykdomas ne finansiniais atsiskaitymais, o vadinamųjų ekvivalentinių kreditų EFH apsikeitimo pagrindu. Dalyvaudama MCCE programoje Lietuva turi galimybę sąjungininkams pasiūlyti pasinaudoti ne tik savo pajėgumais, pvz., orlaiviu C-27 „Spartan“, bet ir pasinaudoti sąjungininkų turimais orlaiviais. Todėl ir visi atsiskaitymai tarp sąjungininkų vykdomi ne eurais, bet skrydžio valandomis.