Lietuvoje

2020.04.06 10:34

Po LRT tyrimo apie taršą: Klaipėdos jūrų uostas – teisėsaugos akiratyje

Rūta Juknevičiūtė, LRT Tyrimų skyrius, LRT.lt2020.04.06 10:34

Po vasario mėnesį paskelbto LRT tyrimo „Į Kuršių marias – gyvsidabris iš Klaipėdos uosto“ ir gavus papildomos informacijos dėl galimos aplinkos taršos, susijusios su Klaipėdos jūrų uosto direkcijos veikla, pradėtas ikiteisminis tyrimas. 

Šią informaciją LRT patvirtino Klaipėdos apygardos prokuratūra.

Ikiteisminis tyrimas pradėtas pagal du Baudžiamojo kodekso straipsnius (270 str. 2 dalį ir 228 str. 1 dalį): dėl aplinkos apsaugos arba gamtos išteklių naudojimo taisyklių pažeidimo, taip pat dėl piktnaudžiavimo tarnybine padėtimi.

Ikiteisminį tyrimą atlieka STT, tyrimą organizuoja ir jam vadovauja Klaipėdos apygardos prokuratūros Organizuotų nusikaltimų ir korupcijos tyrimų skyriaus prokurorai.

LRT tyrimas vasario pabaigoje skelbė, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija be taršos leidimo į Kuršių marias leido nuotekas su gyvsidabriu, o aplinkosaugininkai ilgą laiką į tokią uosto veiklą žiūrėjo pro pirštus.

Nuotekos buvo leidžiamos iš pavojingo dumblo aikštelės Klaipėdoje.

Aplinkosaugininkai valstybės įmonės Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos veikla susidomėjo tik pernai, kai juos spausti ėmė Klaipėdos aktyvistai.

Uostui tik šių metų pradžioje išduotas taršos leidimas. Valstybės įmonės atstovai Aplinkos ministeriją iki tol bandė įtikinti, kad tai, kas į marias sunkiasi iš maišų su užterštu dumblu, nėra nuotekos. Tokios pat pozicijos Uosto direkcija laikėsi ir po LRT tyrimo.

Be to, LRT Tyrimų skyriaus duomenimis, dalis grunto, iškasto iš užteršta laikytos zonos, aplinkosaugininkų leidimu jau buvo suversta į Baltijos jūrą. Uostas tikino, kad šis gruntas buvo priskirtas nepavojingam, nes taip parodė jų atlikti tyrimai. Vietose, kuriose šis gruntas verčiamas, yra fiksuojama didesnė tarša. Aplinkos apsaugos agentūra tikino neturinti galių patikrinti, ar į jūrą nebuvo suversta ir užteršto grunto.

Užterštas gruntas buvo kasamas ir tvarkomas pagal du projektus, tačiau abiem atvejais sutartys su rangovais nutrauktos.

Nors projektai taip ir nebuvo baigti, jiems įgyvendinti Uosto direkcija įsisavino beveik 4 mln. eurų ES paramos.