Lietuvoje

2020.04.05 09:25

Kompiuteriais prieš karantiną naudotis išmokę senjorai džiaugiasi – su artimaisiais bendrauti gali internetu

Koronaviruso rizikos grupei priklausantys senjorai ypač raginami likti namuose. Todėl kai kurie bendravimo ieško internetu ir telefonu. Interneto mokymų organizatoriai sako, kad itin daug senjorų iki karantino vaikščiojo į pamokas, o dabar mokosi savarankiškai. Skambučių į Sidabrinę liniją, kur vyresni žmonės gali bendrauti su savanoriais, padaugėjo dvigubai, ypač aktyvūs koronaviruso židiniu laikomos Ukmergės senjorai.

Senjorė Antanina Liutvinskienė prieš kurį laiką sėdėjo kompiuterių klasėje ir mokėsi naudotis internetu. Dabar ji bendrauja socialiniuose tinkluose, lengvai atsiliepia į vaizdo skambučius ir džiaugiasi, kad viso to išmoko iki karantino.

„Čia gali ir spektaklius, ir filmus, ir telekonferencijas pažiūrėti. Ypač dabar, kai koronavirusas. Baisu pagalvoti, jei būčiau nesimokius“, – sako senjorė.

A. Liutvinskienė to išmoko ne tik pati. Ji įtraukė ir senjorų klubo, kuriam vadovauja ir su kuriuo kartu dainuoja, narius.

„Visi laiškai elektroniniai, išmokome „Zoom“ programa naudotis, ne tik „Skype“, kad galėtume viskuo pasinaudoti. Tai nepaprastos galimybės – kompiuteriai, internetai“, – neabejoja A. Liutvinskienė.

Mokymus, kaip naudotis internetu, organizuojančios asociacijos vadovė sako, kad vis daugiau senjorų nori susidraugauti su technologijomis. Iki karantino vykusiuose mokymuose dauguma dalyvių buvo vyresni nei 50 metų, o trečdalis jų – 65-erių ir daugiau.

„Man labiausiai patiko atsakymas vieno tikrai garbingo amžiaus žmogaus – „aš noriu bendrauti su savo anūku, aš noriu suprasti, ką jis sako“. Ta komunikacija ir kartų tarpusavio supratimas labai svarbus“, – teigia asociacijos „Langas į ateitį“ vadovė Loreta Križinauskienė.

Atrodo, senjorai įgytų žinių pamiršti nenori – L. Križinauskienė pastebi, kad karantino metu vis daugiau jungiasi mokytis savarankiškai.

Kiti pagalbos ieško telefonu. „Sidabrinė linija“, kur vyresni žmonės paskambinę gali bendrauti su savanoriais, netyla. Jos įkūrėja sako, kad skambučių padaugėjo dvigubai.

„Dažniausiai klausimai susiję su sveikata, jos saugojimu – ar galiu išeiti iš namų, kada galėsiu nusipirkti kaukių, kurių neranda vaistinėse. Žmonėms pakyla spaudimas, jie nori susisiekti su šeimos gydytoju ir nežino, kaip tai padaryti“, – dažniausiai užduodamus klausimus vardija „Sidabrinės linijos“ įkūrėja Kristina Čiuželienė.

Ypač aktyvūs tapo koronaviruso židiniu vadinamos Ukmergės senjorai.

„Keletas mūsų Ukmergės klientų susisiekė su mumis pasikalbėti. Pora paprašė papildomų pašnekovų, sako – visai namie užsidarėme, visai būtų smagu pakalbėti, netgi tarpusavyje užsimanė pakalbėti ukmergiškiai, pasidalinti“, – sako K. Čiuželienė.

Vis dėlto technologijomis naudojasi toli gražu ne visi senjorai – apie 200 tūkst. pensininkų senatvės pensiją gauna ne į sąskaitą, o į namus. Tai – ketvirtadalis visų pensininkų.