Lietuvoje

2020.02.02 15:48

Į elektroninę erdvę skatinamų pereiti mokyklų vadovai: mums neužtenka įrangos

Urtė Korsakovaitė, LRT TV naujienų tarnyba, LRT.lt2020.02.02 15:48

Mokyklose po truputį atsisakoma popierinių patikrinimų – Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo užduotys perkeliamos į elektroninę erdvę. Tačiau mokyklos sunerimusios – neužtenka įrangos nei testams laikyti, nei mokytis.

Nacionalinė švietimo agentūra sako, kad įrangos įsigijimą turi finansuoti mokyklos steigėjai – savivaldybės, prie jų prisideda ir Švietimo ministerija, o mokyklos pačios turi stebėti ir dėliotis savo finansus.

Vilniaus Antakalnio progimnazijoje vaikai gali naudotis 45 kompiuteriais. Šiais įrenginiais turi pasidalyti daugiau nei tūkstantis moksleivių. Tai reiškia, kad vienu kompiuteriu turėtų dalytis daugiau nei 22 moksleiviai.

Mokyklos direktorius Tomas Jankūnas sako, kad tiek įrenginių nepakanka tinkamai paruošti vaikus. Ypač, kai dabar ketvirtos ir aštuntos klasės Nacionalinio mokinių pasiekimų patikrinimo užduotis turės atlikti kompiuteriu.

„Tikrai reikia tų inovacijų, palengvina situaciją tiek patiems mokytojams, bet tikrai patys pasiruošimai yra neišbaigti ir ne iki galo, [...] ir tikrai mokykloms, pagal esamą metodiką, nepakanka tų lėšų viską sutvarkyti“, – kalbėjo T. Jankūnas.

Įprastai mokiniai namų darbus jau atlieka tokiose pratybose virtualioje erdvėje. Pradinių klasių mokytoja Jurga Padūmytė-Matuliauskienė teigė, kad pradinukams testus atlikti kompiuteriu sudėtinga. Jie neturi informacinio raštingumo pamokų, o papildomai mokytis įrenginių nepakanka.

„Jeigu jie žaidžia kompiuterinius žaidimus, parsisiunčia, tą viską puikiai valdo, bet tai nereiškia, kad jie klaviatūroje orientuojasi, tai nereiškia, kad jie geba užduotis ekrane, tiek šone popieriuje, juodraštyje atlikti. [...] Tai iš tikrųjų dar neparodys pačių geriausių rezultatų, mano nuomone“, – komentavo mokytoja.

Nacionalinės švietimo agentūros teigimu, ketvirtos ir aštuntos klasės pasiekimų patikrinimo užduotys nėra privalomos. O įranga mokyklas aprūpina Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su mokyklų steigėjais – savivaldybėmis.

„Teoriškai tai yra mokyklos steigėjas, bet neabejojame, kad tie elektroninio testavimo atvejai, pasiūlymai jie yra kaip stimulas, kad mokykla galėtų ir konkretizuoti savo poreikius, [...] kokios jiems kompiuterinės įrangos reikia, kiek reikia ir kaip jie juos panaudos“, – aiškino Nacionalinės švietimo agentūros ekspertė Asta Ranonytė.

„Ir aš suprantu, kad nacionalinė švietimo agentūra ir ministerija nėra pakankamai gerai pasiruošę. [...] Žinau, kad antrokai ir šeštokai šių testų nelaikys, liks tik du testai – ketvirtokams ir aštuntokams. [...] Ir sužinoję tokią žinią mes, kaip Vilnius, tikrai galvosime, ką galime padaryti papildomai, kad matavimas, kokybiškas matavimas vaikų pažangos pasiekimų nenutrūktų“, – tikino Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.

Vilniaus vicemero V. Mitalo teigimu, kasmet sostinės savivaldybė ugdymo įstaigoms skiria apie penkis milijonus eurų.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.