Lietuvoje

2019.12.20 17:54

Sinkevičius: Lietuvoje taršos mokesčio potencialas nepakankamai išnaudotas

LRT RADIJO laida „60 minučių“, LRT.lt2019.12.20 17:54

Penktadienį Lietuvoje su pirmu oficialiu vizitu vieši Lietuvos eurokomisaras Virginijus Sinkevičius. Jis susitiko su šalies vadovais, aptarė pirmąsias idėjas dėl „žaliojo kurso“ įgyvendinimo planų, taip pat įvertino Lietuvos žingsnius dėl klimato kaitos klausimų.

Kalbėdamas LRT RADIJO laidoje „60 minučių“ V. Sinkevičius teigė, kad Lietuva jau yra padariusi tam tikrus namų darbus, o numatytiems 2030 metų tikslams įgyvendinti reikėtų apie 14 mlrd. eurų.

„Šis finansavimas ateis iš trijų šaltinių: tai nacionalinis biudžetas, ES biudžetas, kalbame apie tranzicijos fondą, ir privačių lėšų, kurių reikės, tačiau tai bus galimybės verslui, investuotojams. Sėkmingai sudėliojus tvarią programą galima sulaukti investuotojų susidomėjimo. Mes kalbame ne apie sprendimus, kurie yra vakar dienos, mes kalbame apie ateities sprendimus, inovatyvius sprendimus, kurie susilaukia didelio verslo dėmesio“, – sakė V. Sinkevičius.

Penktadienio susitikimą su prezidentu ir pokalbį apie „žaliojo kurso“ įgyvendinimo perspektyvas bei galimybes V. Sinkevičius įvertino teigiamai ir pozityviai.

„Mes kalbėjome apie labai konkrečius darbus, kokios galimybės Lietuvoje yra, ką būtų galima padaryti papildomai ir pasinaudoti galimybėmis“, – sakė V. Sinkevičius.

EK komisaras LRT RADIJO laidoje „60 minučių“ pasidžiaugė, kad klimato kaitos politika Lietuvoje tampa vis aktualesnė, tačiau tam tikrų žingsnių ir sprendimų dar trūksta.

Sinkevičius: Lietuvoje taršos mokesčio potencialas nepakankamai išnaudotas

„Jau yra daromi labai geri žingsniai, ta pati „Klimato savaitė“, kuri buvo organizuota Vyriausybės kartu su prezidentūra. Tai rodo, kad aukščiausi šalies valdymo organai nusiteikę bendradarbiauti šiuo klausimu, o tai yra labai pozityvus žingsnis į priekį. Žinoma, namų darbų galima paruošti daugiau, vienas jų – žiedinės ekonomikos planas, taip pat taršos mokesčio potencialas nėra išnaudotas Lietuvoje pakankamai“, – kalbėjo V. Sinkevičius.

LRT.lt primena, kad Seimo priimtas taršos mokestis nuo 2020 liepos bus taikomas kiekvienam Lietuvoje įregistruojamam aplinką teršiančiam automobiliui.

Automobilių taršos mokestis svyruos nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.

Jei emisija sieks 131–140 gramų, mokestis dyzelinu varomiems automobiliams bus 30–540 eurų, benzinu – 15–270 eurų, dujomis – 13,5–243 eurai. CO2 emisijai viršijus 301 gramą, mokestis sieks atitinkamai 540 eurų (dyzelis), 270 eurų (benzinas) ir 243 eurus (dujos).

Už mažiausiai taršius automobilius reikės mokėti atitinkamai 30, 15 ir 13,5 euro.

Politikas taip pat pabrėžė, kad Lietuvai būtina turėti ne tik „žaliojo kurso“ planą, bet ir konkrečius, apibrėžtus darbus, kurie bus daromi.

„Reikia įvertinti tai, kad 2030 metų tikslus neišvengiamai reikės pasiekti ir būtina teikti prioritetą planams, atsižvelgiant į pokyčius, susijusius su klimato kaita, bet tai taip pat gali pozityviai veikti gyventojų socialinę buitį, sveikatą. Na, galima rasti ir pozityvių kampų“, – apie ateities planų įgyvendinimą kalbėjo V. Sinkevičius.

Populiariausi