Lietuvoje

2019.12.08 12:10

Su magistro diplomu – mokytis amato: mato platesnes galimybes

Evelina Želvytė, Živilė Kropaitė, LRT RADIJO laida „10-12”, LRT.lt2019.12.08 12:10

Justina Kuckailienė į profesinę mokyklą įstojo ir ėmėsi mokytis masažo turėdama psichologijos magistro laipsnį. Priežasčių, kodėl pasirinko profesines studijas, daug, sako ji, tačiau viena pagrindinių – galimybė praplėsti akiratį.

Kaip pasakoja moteris, kelias link masažuotojos specialybės pasižymėjo nuolatinėmis paieškomis. Dirbdama psichologe ji teigia jautusi, jog kažko trūksta.

„Jaučiau, kad yra kažkas daugiau, kad galiu žmonėms duoti daugiau nei tik verbalūs dalykai, todėl mečiau darbą. [...] Daug žmonių teiravosi, kaip, būdama psichologe, perėjau į tokią sritį. Aš manau, kad tai tapo nauja mano profesijos spalva – suvokiau, kad tik prisiliečiant prie žmogaus galima jį suprasti“, – kalba J. Kuckailienė.

Priežasčių, kodėl kardinaliai pakeitė savo profesinę veiklą, anot Justinos, daug, tačiau daugiausia įtakos moters apsisprendimui turėjo platesni darbo horizontai.

„Net ir norint įgyti teisę liesti žmogų, yra reikalingas diplomas, tačiau šis poreikis atvėrė plačias amato galimybes. Aukštasis išsilavinimas tarsi duoda įrankius profesinėje srityje, bet mano rankos tada buvo padėtos ramiai ant kelių ir tai manęs netenkino“, – teigia ji.

Moters pasakojimu, tarp studijuojančiųjų masažo amatą buvo daugybė matematikų, teisininkų ir net geologų: „Labai įvairių specialybių žmonės nusprendė pasirinkti šį amatą.“

Lietuvos profesinio mokymo įstaigų asociacijos prezidentės Elenos Pelakauskienės teigimu, per šiuo metu Lietuvoje vykstantį priėmimą į profesines mokyklas iš 20 tūkst. valstybės finansuojamų vietų liko nepilni 2 tūkst.

„Daugiausia vietų likę gamybos ir perdirbimo, architektūros, statybos, verslo ir administravimo srityse, tačiau kai kurios mokyklos bandys priimti po kelis mokinius ir į kitas specialybes. Galbūt kas nors nutrauks mokslą ir tai padidins laisvų vietų skaičių“, – sako E. Pelakauskienė.

Profesinių mokyklų asociacijos prezidentės aiškinimu, profesinėje mokykloje galima įgyti dvi kvalifikacijas.

„Jeigu ateinama įgijus bakalaurą ar magistrą, už kurių studijas nebuvo mokama, profesinėje mokykloje mokėti teks, tačiau jeigu aukštojoje mokykloje už mokslą buvo mokėta, profesinėje mokėti nereikės“, – pažymi E. Pelakauskienė.

Ji pastebi, kad priežasčių, dėl ko žmonės po studijų aukštojoje mokykloje ateina mokytis amato, yra įvairių.

„Dailės akademijoje baigęs modeliavimą žmogus ateina mokytis siuvėjo profesijos, nes jis supranta, kad jam trūksta įgūdžių verslui kurti. Kiti ateina kardinaliai pakeitę savo profesiją, kurią įgijo. Turiu pavyzdį, kai, baigęs bankininkystę, žmogus įstojo į automechaniko specialybę“, – teigia E. Pelakauskienė.

Neretai tokių profesinių pokyčių priežastimi tampa tėvų spaudimas dėl mokymosi aukštojoje mokykloje, sako E. Pelakauskienė: „Ne visi tėvai mato ir pasidomi, kad profesinis mokymas yra pažengęs.“

Išsamiau – laidos „10–12“ įraše.

Parengė Gabrielė Sagaitytė.