Lietuvoje

2019.12.03 11:19

Vyriausybės kanceliarija sulaukė kritikos: vieno įrašo kaina feisbuke – 180 eurų

Saulenė Pečiulytė, LRT RADIJAS, LRT.lt2019.12.03 11:19

Vyriausybės kanceliarija sulaukė kritikos dėl įsigytų viešinimo paslaugų. Lapkričio mėnesį pasirašyta sutartis, pagal kurią Vyriausybė už 2700 eurų perka mažiausiai penkiolika įrašų savo „Facebook" paskyroje. Vieno įrašo vertė – 180 eurų su mokesčiais.

Vyriausybės komunikacijos atstovai aiškina, kad tiek kainuoja ne tik įrašai, bet dizainerio paslaugos bei galimybė padidinti įrašų matomumą.

Laikinai Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus pareigas einančios Jovitos Petkuvienės teigimu, šiuo atveju, požymių, kad būtų pažeistos viešųjų pirkimų procedūros, nėra, tačiau visuomenei kyla klausimas, ar informacijos sklaidai išleidžiamos sumos yra adekvačios.

„Čia turbūt labiau klausimas yra apie poreikį ir lėšų skyrimą, nes pačios procedūros, tikėtina, buvo vykdomos pakankamai tinkamai: dalyvių buvo nemažai, konkurencija lyg ir buvo, bet turbūt reikėtų žiūrėtų į esminę idėją, ar tikrai tokios sumos yra tinkamai skiriamos“, – sako J. Petkuvienė.

Klausimą dėl Vyriausybės kanceliarijos reklamos feisbuke prieš kelias dienas socialiniame tinkle iškėlė LRT žurnalistė Rita Miliūtė.

Viešųjų ryšių specialistas Arijus Katauskas sako, kad Vyriausybės kanceliarijoje yra už vizualinę komunikaciją atsakingų darbuotojų, todėl nėra aišku, kodėl reikėjo įsigyti papildomų paslaugų.

„Vyriausybės kanceliarijos ir Vyriausybės komunikacijoje dažnai matome ir vizualinę komunikaciją: nuotraukas ir pan. Kodėl tam tikri resursai nebuvo panaudoti šiuo atveju, o buvo priimtas sprendimas įsigyti paslaugas iš išorės, būtų sunku pasakyti“, – teigia A. Katauskas.

Viešųjų ryšių specialistas pastebi, kad įrašai, sukurti po sutarties pasirašymo, per daug nesiskiria nuo buvusiųjų. Taip pat nebuvo užsakytas papildomas įrašų matomumo didinimas.

„Šio pirkimo vizualinė ir tekstinė informacija tikrai nerodo išorinių specialistų, turinčių specifines kompetencijas, poreikio, kurių negali turėti žmonės iš vidaus. Nepastebėjau, kad būtų užsakoma papildoma reklama, tarkime, įrašų pasiekiamumui didinti“, – pabrėžia A. Katauskas.

J. Petkuvienė patikina, kad per viešuosius pirkimus lėšų poreikis yra įvertinamas ir išanalizuojamas.

„Visada įvertinama, kiek reikės pinigų norint įsigyti vieną ar kitą paslaugą, darbus ar prekes. Su viešaisiais pirkimais yra lygiai tas pats: turėtų būti atlikta rinkos analizė, įvertintos kainos ir galimybė įsigyti tam tikras paslaugas“, – komentuoja J. Petkuvienė.

Nors sumos už vieną įrašą gali svyruoti nuo keliasdešimt iki tūkstančio eurų, vertindamas įrašų pasiekiamumą, A. Katauskas tikina, kad skiriama suma yra gana didelė.

„Pagal įrašų kokybę, visuomenės įsitraukimą, kai matomos tik dešimtys patiktukų ir keli įrašų pasidalijimai, manau, kad suma yra gana didelė. Vyriausybės kanceliarija turi pakankamai priežasčių, kad keltų klausimus tiekėjams“, – akcentuoja A. Katauskas.

Vyriausybės kanceliarijos atsiųstame atsakyme rašoma, kad lėšos socialinio tinklo „Facebook“ komunikacijai imamos iš beveik 27 tūkst. eurų katilo, skirto reformų viešinimui. Kanceliarija pažymi, kad neturi dizainerio ir galimybės pirkti įrašų rėmimo.

Parengė Gabrielė Sagaitytė.