Lietuvoje

2019.10.08 17:45

Daliai mokytojų atlyginimo apskaičiavimas lieka neaiškus: nesulaukę veiksmų iš ministerijos, žada dar vieną streiką

Živilė Kropaitė, LRT RADIJO laida „Lietuvos diena“, LRT.lt2019.10.08 17:45

Dalis mokytojų priekaištų neturi, tačiau kiti toliau teigia esą nepatenkinti, kad kai kuriose mokyklose atlyginimo apskaičiavimas išlieka neaiškus. Švietimo darbuotojų profesinės sąjungos teigimu, kai kurie pirmuosius atlyginimus šiais mokslo metais gavę mokytojai sako nesulaukę mokyklų vadovų paaiškinimų, pagal kokią sistemą yra išmokamos algos.

Švietimo darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Andrius Navickas sako, kad, nesulaukus konkrečių veiksmų iš ministerijos, pedagogai gali nutraukti derybas ir vėl pradėti streiką.

„Apmokėjimo sistema išliko labai neskaidri ir neaiški. Girdime daug piktnaudžiavimo atvejų, kai vadovai nenori suderinti darbo užmokesčio sistemos ir neteikia informacijos. Neaišku, kaip yra apskaičiuojami mokytojų atlyginaimai.

Ne vienas atvejis, kai darbo užmokestis yra mokamas ne pagal darbo sutartį. Ministras žadėjo kartu aiškintis su tomis mokyklomis, kuriose yra daugiausia problemų, bet jo taip ir nesulaukėme, o tos kalbos tapo beprasmės“, – sako A. Navickas.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija teigia, kad mokykloms rugsėjį buvo teiktos konsultacijos dėl naujos tvarkos, o ir etatinio apmokėjimo modelis dabar yra aiškesnis. Viceministrės Jolantos Urbanovič teigimu, etatinio modelio klausimai ir toliau bus sprendžiami.

Gavęs pirmąjį atlyginimą po to, kai šie buvo pakoreguoti dėl etatinio apmokėjimo nesklandumų, Vilniaus Balsių progimnazijos geografijos mokytojas Mantas Karanauskas teigia su kėblumais dėl darbo užmokesčio apskaičiavimo nesusidūręs, tačiau iškilo neaiškumų dėl budėjimo valandų apmokėjimo.

„Kyla klausimas, ar tikrai visi mokytojų atliekami darbai yra apmokami, pavyzdžiui, budėjimo valandos per pertraukas. Nuolat diskutuojama, ar tai yra viena iš mokytojo darbo pareigų, todėl turėtų būti bendra tvarka ir išaiškinimas“, – sako M. Karanauskas.

Kaip teigia Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos vadovas Egidijus Milešinas, palyginus su praėjusiais metais, mokytojų darbo užmokesčio apskaičiavimas tapo kur kas aiškesnis. Jo teigimu, atvejai, kuriuos mini A. Navickas, yra pavieniai.

„Jei būtų tiksliai pasakoma, kuriose mokyklose yra minėtų problemų, tada profsąjunga galėtų pasiūlyti savo paslaugas ir taip padėti mokytojams“, – komentuoja E. Milešinas.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius Aidas Aldakauskas pritaria, jog atvejų, susijusių su mokytojų darbo užmokesčio apskaičiavimu, yra įvairių, tačiau kyla klausimas, koks yra problemos, susijusios su atlygio apskaičiavimu, mastas.

A. Aldakausko aiškinimu, jei mokytojams kyla klausimų dėl darbo užmokesčio apmokėjimo, šie turėtų kreiptis į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją.

„Nuolat aiškinamės įvairius klausimus su mokyklomis ir savivaldybėmis. Taip pat yra nuolat veikianti nemokama telefono linija 800 218, kur tiek mokyklos, tiek mokytojai gali paskambinti ir išsiaiškinti tam tikrus niuansus“, – sako A. Aldakauskas.

Parengė Gabrielė Sagaitytė.