Lietuvoje

2019.09.26 09:38

Monkevičius tikina, kad jungtinių klasių mokyklose sumažėjo 20 proc.

atnaujinta 09.52
Modesta Gaučaitė, LRT.lt2019.09.26 09:38

Su Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcija susitikęs švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius teigė, kad nors pokyčius švietime stengiamasi vykdyti, kai kurie darbai yra įstrigę. Tiesa, jis teigė, kad vieną skaudulį – jungtinių klasių problemą – imtasi spręsti.

„Pritariu, kad reikia konsoliduoti požiūrį į švietimą, matyti strategiją. <...> Labai svarbu priemonės ir principai, kaip įgyvendinti priemones – finansiniai instrumentai ir kiti dalykai. <...> Matau kelią, kaip būtų galima mokyklų tinklą tvarkyti orientuojantis į kiekvieną vaiką, o ne į mokyklą“, – susitikime su konservatoriais kalbėjo ministras.

Švietimo ir mokslo komiteto (ŠMK) narys Edmundas Pupinis kalbėjo, kad visiems jau seniai aišku, jog reikia daryti kardinalias reformas, bet Ramūnas Karbauskis sako, kad viskas yra gerai: „Atrodo, kad ŠMSM yra nelinkusi daryti pertvarką ir priiminėti sprendimus? Kodėl? Ar tikrai daroma tokia įtaka? Jūs pats minėjote problemas – švietimo pagalbos specialistai, neefektyvus lėšų panaudojimas. Ar tikrai dirbate savo valioje?“

Ministras A. Monkevičius kalbėjo, kad jis nieko kito ir negali daryti, tik įgyvendinti Vyriausybės priemonių planus. O kai kurie dalykai, jo teigimu, buvo įstrigę. Pavyzdžiui, švietimo pagalbos specialistų atlyginimų didinimas buvo numatytas, bet lėšų tam skirta nebuvo.

„Visiškai kitais būdais galima pasiekti tikslų, numatytų programoje, nei buvo numatyta“, – sakė ministras. Pasak jo, reikia susitarti ir rasti lėšų mokytojų užmokesčio koeficientams padidinti, taip pat aukštųjų mokyklų dėstytojų atlyginimams. Tiesa, A. Monkevičius pripažįsta, kad išteklių rasti sunku.

„Man niekas nediktuoja iš viršaus. Mes matome uždavinius, sprendžiame juos atsakingai“, – teigė A. Monkevičius. Kalbėdamas apie kokybės krepšelį, skiriama prastesnius rezultatus rodančius mokykloms, anot A. Monkevičiaus, svarbu ne tik padėti finansiškai, bet ir vadybiškai.

Teigia, kad jungtinių klasių mažėja

Sulaukęs klausimo apie jungtines klases, ministras teigė, kad vos pradėjęs eiti pareigas ėmėsi spręsti šio klausimo su savivaldybėmis. Jo teigimu, jungtinių klasių per pastaruosius metus sumažėjo 20 proc., o besimokančių jose vaikų skaičius krito nuo 8,5 tūkst. iki 6,8 tūkst. mokinių.

„Tai yra gera tendencija, ta kryptimi turime dirbti. Jungtinėse klasėse labai sudėtinga dirbti ir užtikrinti kokybę“, – kalbėjo ministras. Tiesa, jis teigė, kad kitąmet dar jungtinių klasių atsisakyti visiškai nepavyks. Ministras sakė, kad tokios klasės tapo laikinu sprendimu mokyklose, kuriose jų dar visiškai atsisakyti nepavyksta.

Jungtinės klasės, tai tokios, kuriose kartu mokosi skirtingų amžiaus grupių mokiniai. Tokios klasės dažniausiai veikia mažai mokinių turinčiose mokyklose. Valdančiųjų lyderis R. Karbauskis anksčiau yra sakęs, kad tokios klasės galėtų veikti meninių, sportinių dalykų pamokose.

Tačiau LRT.lt žiniomis jungtinių klasių skaičius sumažėjo, nes buvo leista komplektuoti klases su dar mažesniu mokinių skaičiumi.

Žada spręsti uždaromų mokyklų problemas

Konservatorė Vilija Aleknaitė-Abramikienė ministro klausė apie uždarytas mokyklas. Anot jos, ministerija negalėjo anksčiau negalėjo atsakyti į žiniasklaidos pateiktą klausimą, kiek šalyje buvo uždaryta mokyklų ir kiek tokių dar gali atsirasti.

„Supratau, kad savivaldybės yra labai pasyvios, neskaičiuoja į priekį, kiek galės surinkti vaikų. Tokie faktai, kaip, pavyzdžiui, puikiai už Europos Sąjungos lėšas renovuota mokykla, nuperkama privataus asmens už 65 tūkst. eurų ir neaišku, ar ji bus kaip nors kūrybiškai panaudota. Ar jūs ketinate sudrausminti savivaldybes, kad jos pradėtų planuoti, žiūrėti į priekį?“, – klausė TS-LKD narė.

Atsakydamas į klausimą ministras kalbėjo, kad didžioji dalis naujai išrinktų merų laikosi kitokio požiūrio. Pasak jo, anksčiau buvo matoma, kad savivaldybių administracijos rūpindavosi ne perspektyviomis mokyklomis, bet kad būtų daromos vietinėms bendruomenės statybos ir t.t.

„Tokių faktų buvo. Bet turiu užtikrinti, kad į priekį žiūrėdami su savivaldybių administracijomis peržiūrėsime kiekvienos jų tinklo pertvarkymo programą. Ten turi būti racionaliai panaudojama tai, kas šiandien yra mokykla. [Reikia žiūrėti] kaip tai galima panaudoti efektyviau ir kaip būtų galima panaudoti tą mokyklą, kuri yra gal ir ištuštėjusi“ – sakė ministras.

Mums svarbus tikslumas ir sklandi tekstų kalba. Jei pastebėjote klaidų, praneškite portalas@lrt.lt.