Lietuvoje

2019.09.25 15:49

Kultūros renginių reklama LRT: Seimas nori nemokamos, bet taip gali dingti rėmėjai

Modesta Gaučaitė, LRT.lt 2019.09.25 15:49

Seime ir toliau siekiama, kad LRT eteryje kultūros renginiai būtų reklamuojami nemokamai. Tiesa, LRT Tarybos pirmininkas tikina, kad tai atimtų galimybę kai kuriems renginiams turėti rėmėjus, mat dalis jų renginius sutinka remti tik žinodami, jog jų logotipas pasirodys LRT eteryje.

Iš parlamentarų ir LRT Tarybos narių sudaryta darbo grupė trečiadienį susirinko į dar vieną posėdį. Vienas esminių klausimų, aptartų jame – galimybė LRT eteryje rodyti kultūros renginių rėmėjų informaciją. Darbo grupė turi paruošti LRT įstatymo pataisas. Valdžia siekia, kad kultūros renginiai LRT eteryje būtų reklamuojami nemokamai. Tačiau LRT atstovai teigė, kad tai gali įnešti chaoso.

Darbo grupei vadovaujantis Kultūros komiteto pirmininkas Ramūnas Karbauskis po posėdžio žurnalistams sakė, kad komercinė reklama neturėtų būti LRT svarbus klausimas, nes visuomeninis transliuotojas išlaikomas valstybės lėšomis.

„Klausimas kyla dėl paramos kultūrinių renginių reklamos ir visiškai akivaizdu, jeigu parama kultūriniam renginiui yra priklausoma nuo to, kiek jie gali sumokėti LRT už tokio kultūrinio turinio rėmimą, tai nėra teisingas kriterijus. Mes su LRT Taryba tarėmės, kad reikėtų reglamentuoti tuos dalykus ir, galbūt, net atskirti renginius, kurie gali būti remiami, o kurie gali gauti reklamą nemokamai. Yra gausybė renginių, kurie pasidaro priklausomi nuo rėmimo, jie turi susimokėti už reklamą savo renginio“, – komentavo R. Karbauskis.

Pasak jo, LRT Taryba turėtų suformuoti kriterijus, pagal kuriuos būtų atrenkami kultūros renginiai, kurie būtų reklamuojami LRT eteryje. Jis sutinka, kad visi renginiai, kurių organizatoriai išreiškia norą reklamuotis, negali būti reklamuojami, nes tam paprasčiausiai nėra galimybių.

„Kriterijus gali būti, pavyzdžiui, kad renginys yra nacionalinis, jame parodoma kažkas svarbaus visuomenei. Tokiu atveju, mokamai ar ne, jis turi būti rodomas. Klausimas, tik ar tai mokamai ar ne. Tai yra problema, nes pinigai tampa kriterijumi, o mes sakome, kad taip neturėtų būti. Jei pinigai nebus kriterijumi, ar jie gali likti parama – tai antrinis klausimas“, – teigė R. Karbauskis.

Kai kurie renginiai gali prarasti rėmėjus

LRT Tarybos pirmininkas Liudvikas Gadeikis teigė, kad nustatyti objektyvius kriterijus, kuriais remiantis būtų nusprendžiama, kuriuos kultūros renginius reklamuoti, o kurių ne – sunku nebūtų. Pasak jo, problema slypi kitur.

„Ir per posėdį sakiau, kad problema ne tame, kad neįmanoma atrinkti. Tai įmanoma, nors ir bus nepatenkintų. Problema kita. Mano įsitikinimo nepaklibino, o kaip tik – pagilino diskusijos darbo grupėje. Juk renginių reklamavimas yra antroji dalis daugeliui, ypač smulkiųjų, renginių.

Jie [pirmiausia] ieško finansų, kad galėtų tą renginį organizuoti. Tie rėmėjai dažnu atveju sako „aš tave myliu, remsiu, duosiu, tarkime, 10 tūkst. eurų, bet aš norėčiau, kad būtų parodytas mano logotipas“. Čia prasideda problema. Jei mes atsisakysime rodyti, rėmėjai sakys „atsiprašau, bet mano noras remti sumažėjo“ ir to renginio nebus“, – kalbėjo L. Gadeikis, pridurdamas, kad ir dabar yra gausu kultūros renginių, LRT reklamuojamų nemokamai.

Be to, jis dėstė, kad jeigu visgi bus numatoma rėmėjų ženklus rodyti neatlygintinai, gali kilti daugybė nesusipratimų: „Dabar sako, kad gauname valstybės finansavimą ir yra reklama, mato įmonės logotipą. Jei sakysim, kad neimam pinigų, tai sakys „kodėl tada rodot“. Išvis bus nesusipratimas.“

Galimybė reklamuotis turėtų būti suteikta visiems

Kinematografininkų sąjungos pirmininkas Arūnas Matelis kalbėjo, kad yra valstybių, kur žmonės, kurie nori gauti reklaminę paramą, turi laukti kone dvejus metus. Anot jo, tiek laiko laukiant, nebėra prasmės renginio ir reklamuoti.

Pasak jo, reikėtų numatyti, kad reklamuoti savo renginius galėtų ir turintys rėmėjus, ir tie, kurie jų neturi: „Resursai reklamos yra dideli, svarbus kapitalas kultūros projektams. Negalima laukti, neturime teisės laukti. Mes norime, kad būtų išspręsta, kad būtų visiems aišku. Mes už skaidrumą, bet kaip subalansuoti – gal yra kas negali nė kiek prisidėti, gal kas nors turi rėmėją komercinį ir gali. Visi turėtų turėti teisę [reklamuotis] – ir tie, ir tie.“